Skip to main content

Vanochtend kreeg ik een nieuwe afstandsbediening binnen voor mijn ZTE ZXV8001 stb. Bij de vorige was het batterijklepje namelijk gebroken.

Batterijen er in gedaan en de knoppen 7+9 ingedrukt om de bluetooth koppeling in orde te maken. Daarna wilde ik de afstandsbediening afstellen op de tv, wat via het menu van de stb moet. Alleen de afstandsbediening doet helemaal niets bij het instellen.

Ook als ik bijvoorbeeld een willekeurig type tv aanklik en alles opsla, brandt er geen lampje wanneer ik een volumeknop indruk en mijn telefoon-camera ziet ook geen infrarood signaal. Het instellen doet dus niets met de afstandbediening.

Toen maar besloten de oude afstandsbediening weer te gebruiken met het batterij klepje van de nieuwe; batterijen ingeplugd en 7 + 9 ingedrukt gehouden om de bluetooth te koppelen. Alleen werkt het instellen van de oude afstandsbediening nu ook niet meer! Ik heb nu dus twee afstandbedieningen waarbij het instellen via de stb niet werkt.

​Bijgaand een foto van het type afstandsbediening waar het om gaat, bij deze werkt de reset combinatie rode + blauwe knop niet.

 

De nieuwe STB werkt naar behoren. Ik kreeg een Arris model met 4k-output en een bluetooth afstandsbediening.


Wat fijn dat het nu wel werkt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Reageer