Skip to main content

Een poll voor jou: Hoe ervaar jij je internet thuis?

• April 29, 2026
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

We stellen regelmatig vragen en maken polls, zodat we samen ervaringen kunnen delen en van elkaar kunnen leren. Deze week hebben we het over je internetverbinding, doe je mee?

Poll van de week: hoe ervaar jij je internet thuis?

Internet is inmiddels onmisbaar in huis. We streamen, werken, gamen en videobellen er volop op los: vaak allemaal tegelijk, en zeker in de avond. Hoe drukker het thuis is op het internet, hoe meer je soms merkt van de prestaties. 

Sommige huishoudens ervaren stabiel en snel internet, terwijl anderen juist te maken hebben met traagheid en onderbrekingen. Dat kan natuurlijk per situatie verschillen. 

We zijn deze week benieuwd voor welke optie jij kiest of dat jouw ervaring anders is. Laat het ons weten in de reacties!

We stellen deze vragen vooral om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen uit te wisselen. Jullie input helpt niet alleen andere community leden, maar kan ons ook inspireren om dingen te verbeteren. Dus voel je vrij om te stemmen en te reageren: we lezen graag mee! 

Hoe ervaar jij je internet thuis?

12 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 30, 2026

Ik heb een altijd stabiele en snelle verbinding. Werkt ook altijd. Daarvoor ben ik klant bij KPN. Snel is bij mij 200 Mbps en die haal ik draadloos door het hele huis en tot in de garage. De beperkende factor is mijn abonnement en die keus beperkt me geen moment.

Ik denk overigens dat de termen stabiel en snel bij veel huishoudens gelijk staat aan de kwaliteit van de wifi verbinding. Investeren in de juiste configuratie doet denk ik wonderen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • May 2, 2026

Bij mij glasvezel KPN is internet en WIFI altijd snel.….🤣 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed om te lezen ​@Wil_I_am. 😁 Dank voor het laten weten! 

Kerkdriel
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 3, 2026

Wij zijn gewoon super tevreden over het snelste internet abonnement dat wij hebben. KPN = Top 💪 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Leuk dat je dit laat weten ​@Kerkdriel, fijn dat je tevreden met ons bent! 💚

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Sinds 2003 een xDSL verbinding gehad via XS4ALL. Op jaarbasis een downtime van een paar minuten, alleen rond 2009 een wat langere tijd offline, omdat een overijverige kraanmachinist de kabels doorkliefde. Sinds november 2025 een perfecte glasverbinding 💪🏻💪🏻!! 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 3, 2026

We hebben jaren internet gehad via de telefoonlijn het inbellen. Omdat we in een buitengebied wonen kregen we pas rond 2009 een dsl verbinding. Ondanks de grote afstand naar de "kast" is de verbinding heel stabiel. Een paar jaar geleden konden we gebruik maken van sneller internet buitengebied. Dat was een welkome aanvulling. We zijn zeer tevreden. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

omdat een overijverige kraanmachinist de kabels doorkliefde.

Aiiiii, wat een enthousiasme haha. 😅 Super dat de glasverbinding goed draait! Hopelijk geen kraanmachinisten op de planning in de buurt binnenkort.

We hebben jaren internet gehad via de telefoonlijn het inbellen. Omdat we in een buitengebied wonen kregen we pas rond 2009 een dsl verbinding. 

Wat een andere tijd he? Heel mooi dat Sneller Internet Buitengebied nu kan en dat jullie er tevreden mee zijn. 

Leuk alle reacties hier en de deelname aan de poll. Super om te lezen en zien hoe jullie het internet ervaren. 💚

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 4, 2026

Mijn eerste internet had de geweldige snelheid van 14K, via de telefoon.
Toen ik in 2014 glasvezel kreeg was het enorm sneller met 100/100 mb
Later heb ik 1Gb gehad, maar dat was overkilll, nu heb ik wederom 100/100.
Zelden een storing en als het gebeurde werd het heel snel weer opgelost.
Met andere woorden, ik ben zeer tevreden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gos ja, het inbellen voor internet. Dat weet ik nog wel. Dat was geloof ik relatief heel duur, en mijn moeder kon dan niet bellen omdat 't via de telefoonlijn ging, dus het mocht vooral niet te lang 🤣

Leuk om te lezen ​@huistijger!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 4, 2026

Ja klopt ​@Alexandra van KPN het was erg duur, ik weet nog wel dat ik toen de eerste maand een rekening kreeg van 75 gulden telefoonkosten, zo duur waren mijn telefoonkosten nog nooit geweest., dat was ook nog via Videtel? ('weet de naam niet meer precies), maar ik weet dat er gratis websites waren die je kon zien, maar de meesten moest je nog extra voor betalen ook.

Update:
ik weet nog dat een kameraad van me in die tijd een telefoonrekening van zo'n 2000 gulden kreeg en werd direct afgesloten.
Die zat veel te lang op dat Viditel...

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

@huistijger De naam was ‘Viditel’ om precies te zijn. Dat ging in de papieren lopen, zowel voor de ‘tikken’ als voor een abonnement van deze dienst. Het was een soort teletekst, waardoor er geen echte afbeeldingen of foto’s konden worden getoond.