Skip to main content

Een poll voor jou: Hoe gebruik jij internet thuis het meest?

• April 15, 2026
  • 4 reacties
  • 26 keer bekeken
Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

We stellen regelmatig vragen en maken polls, zodat we samen ervaringen kunnen delen en van elkaar kunnen leren. 

De poll van deze week: Hoe gebruik jij internet thuis het meest?

Internet is voor de meesten van ons niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. In veel huishoudens zijn meerdere apparaten tegelijkertijd verbonden: van smartphones en laptops tot smart tv's en gameconsoles. De één gebruikt internet vooral om te streamen of te scrollen, terwijl de ander het nodig heeft voor werk, studie of online gamen. 

Dat kan per huishouden flink verschillen en het heeft soms ook invloed op hoe het internet thuis wordt ervaren. Hoe ziet dat er bij jou thuis uit?

Hoe gebruik jij het internet thuis het meest?
Herken jij jezelf in 1 van de onderstaande opties of gebruik je internet op een andere manier? Laat het weten in de reacties! 

We stellen deze vragen vooral om met elkaar in gesprek e gaan en ervaringen uit te wisselen. Jullie input helpt niet alleen andere community leden, maar kan ons ook inspireren om dingen te verbeteren. Dus voel je vrij om te stemmen en te reageren: we lezen graag mee! 

Hoe gebruik jij internet thuis het meest?

4 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 15, 2026

Valt 18 uur per dag mailen, browsen en regelmatig een video of streaming onder licht of gemiddeld gebruik? Ik kan moeilijk een keuze maken. 😎

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 15, 2026

Ik val onder de categorie 'Licht gebruik'. 🤗

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 15, 2026

Wij vallen als senioren onder licht gebruik……Het meeste van de tijd worden door mijn vrouw en ik de  beide iPad’s gebruikt voor wat lezen van de nieuws en informatie apps, lichte kaart of woord en puzzel spelletjes, mijn vrouw wat Facebook en ik (Facebookloos) wat YouTube en lichte administratie en mailen. Mijn PC voor het wat zwaardere werk zoals voor mijn fotografiehobby doe ik fotobewerking, administratie en o.a treinsimulatie en browsen, YouTube. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 15, 2026

Ik val onder gemiddeld zo te zien. Ooit met een abonnement met een snelheid van 50 Mbit/s begonnen, inmiddels is dit 100, en hier hebben wij met 2 personen meer dan genoeg aan. Het verbruik op zijn hoogst is hier 2 streams, Netflix/HBO etc. Voor een 4K stream hanteert Netflix een snelheid van 15 Mbit/s, HBO zelfs 25 Mbit/s (best een verschil), maar voor 2 personen meer dan zat dus.