Skip to main content
Sticky

Een poll voor jou: Wat vind jij het fijnst aan de zomer?

• July 1, 2026
  • 27 reacties
  • 468 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

We stellen regelmatig vragen en maken polls, zodat we samen ervaringen kunnen delen en van elkaar kunnen leren.

De poll van de week: Wat vind jij het fijnst aan de zomer?

De zomer betekent voor iedereen iets anders. De één geniet van lange, zwoele avonden, terwijl de ander niet kan wachten om op vakantie te gaan of de barbecue aan te steken. We zijn benieuwd naar jouw favoriete zomermoment en daarom de vraag:

Wat vind jij het fijnst aan de zomer?

Staat jouw favoriete zomermoment er niet tussen? Laat het ons weten in een reactie! 🌞

Stem mee en maak kans op een zomers pakket! 

Breng je stem uit en vertel in een reactie waarom jij voor deze optie hebt gekozen. Onder iedereen die reageert, verloten we een zomers pakket!

We stellen deze vragen vooral om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen uit te wisselen. Jullie input helpt niet alleen andere community leden, maar zorgt ook voor leuke gesprekken op de Community.

Dus stem mee, laat een reactie achter en maak kans op een zomers pakket! 🌴🌞🍹

Wat vind jij het fijnst aan de zomer?

27 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 1, 2026

Er is meer daglicht dan in de winter, dat vind ik het prettigst. Ook lekker buiten zijn is ook fijn. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 1, 2026

Ik heb gestemd op lekker buiten zijn. Dat kan in de directe omgeving van jouw huis, al fietsend of varend door Nederland heen of op vakantie in het buitenland. 

Ik wil wat doen deze zomer!

Jasper van KPN
Moderator

Dat het lang licht is vind ik fijn, ondanks dat het daardoor soms nog aanvoelt als en middag terwijl het weldegelijk al de avond is 😂

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

Aangenamere ☀️dag temperaturen rond de 25°c tot in de  avond uurtjes en daarna enigszins wat koelere nachten. ⛄️
Voor 🔥Bak en Braad moet je maar naar de Sahara gaan…….of in de 🍗supermarkt 🤣

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

Eindelijk weer genieten van de warme dagen met een lekker glas zelf gemaakte ijskoffie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik vind het heerlijk dat het 's avonds lekker lang licht blijft. Kan je nog mooi wat ondernemen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • July 4, 2026

Langer licht. En kan lekker volop genieten van en op mijn balkon die op het zuiden staat. 💝

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik ben ook echt fan van de lange zomeravonden. Gewoon licht tot heel laat, gevoel dat je daadwerkelijk van alles kunt doen op een dag. Versus hartje winter waar mijn brein om 4 uur vindt dat de dag eigenlijk voorbij is en je niks meer kunt doen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik ben ook erg fan van zomeravonden. Lekker buiten zitten terwijl het afkoelt en alles zo lekker ruikt! 

Ook met je blote voeten door het zand lopen is een zomerding waar ik erg blij van word. 💚

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 12, 2026

Eigenlijk vind ik de zomer helemaal niets.

Veel te warm.

Geef mij maar de lente en de herfst.

Len B
Helper
  • Helper
  • July 12, 2026

Ik ben ook erg fan van zomeravonden. Lekker buiten zitten terwijl het afkoelt en alles zo lekker ruikt! 

Dan bedoel jij met afkoelen s’avonds niet de avonden van onlangs toen het overdag 35 - 37 graden was !

Mits je in een Iglo woont natuurlijk 😉!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Nee die avonden zijn verschrikkelijk. 😭 Haha, zo'n ijspaleis zou dan fantastisch zijn! 

Len B
Helper
  • Helper
  • July 12, 2026

Schaatsen is niet meer zo mijn ding maar die tijd vergeleken met de afgelopen weken . . . . . . . . !

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 12, 2026

Ik heb aangeklikt Ijsjes en zomerse lekkernijen.
Ik heb n.l. een enorme hekel aan die warme dagen
Als ik in de zon zou gaan zitten dan mogen ze mij opdweilen….

Dus geef mij maar de andere seizoenen.
Sorry de mensen zijn nu eenmaal niet allemaal gelijk.
En da's maar goed ook, anders werd het zo saai 😺

En nu ga ik aan de banaanijs

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 13, 2026

Nu ik ouder word merk ik dat ik beter over warmte dan kou kan. Maar als het extreem warm is ook niet zo aangenaam. Je kunt dan beter het winter, voor- af najaar hebben. 

Wanneer het zo extreem warm is kun je niet even een trui of jas uittrekken. Je kunt wanneer het koud is kun je iets warms aantrekken en dat kan bij extreem warmte is dat moeilijk als je alles al uitgetrokken hebt……...

Wanneer ik moet kiezen “Lekker buiten zijn met het mooie (niet te warme) weer”.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Zoals een spreekwoord zegt "slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel”, toen door tweakers zomervakantie gift guide heb ik een koelvest met ventilator gekocht, men voelt gelijk 10° minder. Er zijn ook andere varianten, gekoeld door water te laten verdampen of met  koelelementen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De ventilator werkt dan op batterijen? ​@TDN 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Nog iets meer dan 2 maanden en er breekt weer een mooi seizoen aan, de herfst.

Winter, mooi, koud (soms) en kaal

Lenter, alles komt in bloei en alles ziet er mooi uit

Zomer, te warm (soms veel te warm) en alles ziet er dood en of dor uit

Herfst, betere temperaturen en mooie verkleuringen

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

De ventilator werkt dan op batterijen?

Werkt op 5V, dus met ieder powerbank en USB kabel.

Het fijnste aan de zomer vind ik als hij weer voorbij is.

Terug naar lagere temperaturen ipv die verschrikkelijke hitte.

Geef mij maar de winter.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Er is niets mis met de winter Arjan ​@Arjan_van_den_Berg  maar er is een gouden middenweg toch? Snikheet hoeft van mij ook niet hoor maar tot een graadje of 25 vind ik heerlijk. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 24, 2026

Wat ik fijn aan deze zomer vind, een kans vakantie te boeken in Spanje of Portugal en de totale zonsverduistering in de avonds mee te beleven

Zonsverduistering van 12 augustus 2026

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het fijnste aan de zomer vind ik als hij weer voorbij is.

Terug naar lagere temperaturen ipv die verschrikkelijke hitte.

Geef mij maar de winter.

Ik snap je, ​@Arjan_van_den_Berg :D Ik zou dolgraag de temperaturen van de (beginnende) winter hebben, maar dan wel het lange licht zijn van de zomer.

Wat ik fijn aan deze zomer vind, een kans vakantie te boeken in Spanje of Portugal en de totale zonsverduistering in de avonds mee te beleven

Oh, dat is tof, en ook prima dichtbij genoeg dat je er inderdaad voor kunt gaan reizen. 

• Nieuwkomer
  • July 27, 2026

Ik kan echt genieten van die lange zomer avonden. Van mij mogen ze het hele jaar door zijn! 🌞🌅

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ja toch ​@E telder? Ik kan wel tegen de kou van de winter maar korte dagen ga ik echt niet goed op!