Skip to main content
Beantwoord

Aanmaken van huishouden: omslachtig en werkt niet

• July 31, 2025
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik heb een mobiel abonnement bij KPN, een eSIM-abonnement voor mijn Apple Watch, en sinds kort ook een glasvezelabonnement. Alle drie zijn zichtbaar in MijnKPN en gekoppeld aan mijn adres.

Toch moet ik — om in aanmerking te komen voor het combivoordeel — een apart ‘spel’ spelen waarbij ik een huishouden moet aanmaken en daar de abonnementen opnieuw moet toevoegen. Los van het feit dat dit vrij omslachtig is, werkt het simpelweg niet. Ik krijg de huishouding niet aangemaakt en kan dus geen combivoordeel activeren.

Ik verwacht van een premium aanbieder als KPN dat zaken goed geregeld zijn. Een niet-functionerende ‘game’ zou geen drempel mogen zijn voor iets basaals als klantvoordeel bij meerdere diensten op één adres.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of is er iets wat ik over het hoofd zie?

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Admin: Gebruikersnaam aangepast (kpn in de gebruikersnaam) met het oog op de huisregels

Beste antwoord door Maja van KPN

Hmm, wat bijzonder dat jullie beide tegen exact hetzelfde aanlopen ​@hu2bk en ​@Panders 😑

Ik heb niet echt een verklaring voor wat hier mis gaat, maar denk wel dat het handig is dat het koppelen nu vanaf onze kant geprobeerd gaat worden. Ik wil jullie nu dan ook aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er met jullie meegekeken kan worden, na een verificatie die we hier via de community niet uit kunnen voeren. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! 

9 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 4, 2025

Welkom bij de community ​@hu2bk, hoewel de aanleiding minder leuk is 😕

Wat flauw dat het niet helemaal goed gaat met je Combivoordeel! Je voordelen horen automatisch actief te worden, en als dit niet direct goed gaat hoor je ze zelf alsnog heel gemakkelijk te kunnen koppelen. Dit is niet een ‘spel’ maar een administratieve handeling.

Je geeft aan dat het koppelen bij jou niet goed is gegaan én dat het jou handmatig ook niet lukt, dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Hoe ver kom je precies als je de stappen voor het koppelen volgt? Krijg je ergens een foutmelding te zien, die je hier kunt delen? Dan kunnen we echt even met je meekijken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2025

Hoi Maja,

Dank voor je reactie.

Je schrijft dat de voordelen automatisch actief horen te worden, of anders gemakkelijk te koppelen zijn. In mijn geval gebeurt echter geen van beide.

Wanneer ik inlog zie ik dit:

“Je hebt nog geen huishouden aangemaakt op dit account. Maak er eentje aan en krijg extra voordeel.”

Dat suggereert dus dat er géén combivoordeel actief is.

Vervolgens probeer ik een huishouden aan te maken, maar daar loopt het vast. Onder Jouw huishouden staat:
    •    “Het lijkt erop dat je nog geen vaste aansluiting aan je huishouden hebt toegevoegd.”
    •    “Het lijkt erop dat je nog geen mobiele abonnementen aan je huishouden hebt toegevoegd.”

Als ik dan op ‘Toevoegen’ klik, kom ik bij:

“Vul je klantnummer in zoals op je factuur staat”

Ik vul netjes mijn klantnummer in, klik op “Doorgaan naar jouw overzicht”, maar dan gebeurt er… niks. Geen foutmelding, geen voortgang, niets. Het huishouden blijft leeg, en ik kan dus geen combivoordeel activeren.

Kortom: ik heb drie KPN-diensten op mijn naam en op hetzelfde adres, maar door een technisch probleem kan ik ze niet koppelen. En dat is precies wat frustrerend is: het zou makkelijk moeten zijn, maar dat is het dus niet.

Ik hoor graag wat er misgaat of wat ik eventueel over het hoofd zie.

Groet,
Huub

• Nieuwkomer
  • August 4, 2025

Hier precies hetzelfde probleem als Huub, exact dezelfde stappen gevolgd. Er gebeurt domweg niets als ik op “Doorgaan naar jouw overzicht” klik. Geprobeerd in Chrome, in Firefox, via een private sessie, via de app. Nergens lukt het. Graag z.s.m. fixen want ik wil wel de Europese wedstrijd van mijn cluppie zien donderdag.

Waarom mijn internetabonnement en mijn mobiele abonnement niet gewoon vanzelf aan mijn adres zijn gekoppeld is me een raadsel. Hoeveel huishoudens denkt KPN dat ik heb? Newsflash: eentje natuurlijk, net als ieder normaal mens. Waarom moet ik die dan aanmaken? Kan KPN dat niet gewoon zelf bedenken? Dit is echt heel raar in elkaar gezet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 5, 2025

Hmm, wat bijzonder dat jullie beide tegen exact hetzelfde aanlopen ​@hu2bk en ​@Panders 😑

Ik heb niet echt een verklaring voor wat hier mis gaat, maar denk wel dat het handig is dat het koppelen nu vanaf onze kant geprobeerd gaat worden. Ik wil jullie nu dan ook aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er met jullie meegekeken kan worden, na een verificatie die we hier via de community niet uit kunnen voeren. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2025

Hoi Maja,

Dank voor je reactie, al is het antwoord eerlijk gezegd een beetje onbevredigend.

Ik begrijp dat bepaalde stappen zoals verificatie niet via deze community kunnen — dat is prima. Maar ik had juist gehoopt dat ik dit via de MijnKPN-omgeving kon regelen, zonder tussenkomst van allerlei andere kanalen. Zoals het nu werkt (of eigenlijk: níet werkt), voelt het alsof ik als klant een fout in jullie systeem moet oplossen via een omweg.

Dat er geen verklaring is voor het probleem, terwijl het bij meerdere mensen tegelijk voorkomt, verbaast me eerlijk gezegd ook. Dat zou juist reden moeten zijn om het verder te onderzoeken aan jullie kant.

Ik zal kijken of ik via de digitale assistent een belafspraak kan maken, maar ik hoop oprecht dat jullie dit soort basisfunctionaliteit — koppelen van producten en activeren van combivoordeel — snel betrouwbaarder maken. Dit hoort geen gedoe te zijn.

Groet,

Huub

• Nieuwkomer
  • August 5, 2025

Het is bij mij inmiddels gelukt maar dan wel via een terugbelafspraak. Ik begreep daarbij wel dat ik de afgelopen maand mijn 7,50 euro combikorting op mijn mobiel niet heb gekregen.

Dus inderdaad onbevredigend dat de website niet werkt, en ook dat het huishuiden en de combivoordeelkorting niet automatisch worden aangemaakt maar dat je daarvoor stappen moet zetten in een website die dan ook nog eens niet werkt bij mij en veel anderen. Dat gaat bij de concurrent toch allemaal een stuk soepeler en klantvriendelijker.

Anyway, het is hier dus uiteindelijk gelukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2025

Dank je, Maja.

Inmiddels is het via een terugbelafspraak gelukt om het huishouden aan te maken en de combivoordelen te activeren. Maar eerlijk gezegd is het verbijsterend dat dit anno 2025 alleen lukt via omwegen, telefoontjes en wachttijden, terwijl MijnKPN duidelijk ziet dat al mijn diensten op hetzelfde adres staan. Waarom dit niet automatisch geregeld wordt, is mij een raadsel.

Wat het nog erger maakt: dit is niet het enige probleem dat ik met KPN heb ervaren. Een glasvezelabonnement werd zonder bericht geannuleerd. De aansluiting duurde maanden. De klantenservice verzuimde een modem te activeren. En ondertussen werd ik meerdere keren per week gebeld door de marketingafdeling met de vraag of ik interesse had in… glasvezel. Het was bijna komisch, als het niet zo inefficiënt was geweest.

Dat daar dan nog een technisch falend ‘huishouden-koppelsysteem’ bovenop komt om een korting van €7,50 per maand te activeren — waar je gewoon recht op hebt — is de druppel.

En ik ben blijkbaar niet de enige. Ik zie inmiddels meerdere meldingen van exact hetzelfde probleem. De website werkt niet, de koppeling mislukt, en klanten blijven zonder voordeel zitten. En nee, dat voelt niet als “een spelletje” maar als structureel falend klantbeheer.

KPN profileert zich als premium aanbieder, maar dit soort ervaringen geven een heel ander beeld. Wat mij betreft moet dit gewoon opgelost worden — en niet alleen per klant via een omweg, maar structureel.

Groet,

Huub

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 7, 2025

Ik begrijp dat je niet echt een soepele start hebt gehad ​@hu2bk ☹️ Excuus hiervoor, nu alles goed actief is hoop ik dat je verder wel vertreden gaat zijn met je abonnement!

Wat betreft het probleem met het koppelen, kan ik aangeven dat we hier eerder dit jaar een storing mee hebben gehad, die inmiddels verholpen is. Dat jullie nu beide toch weer problemen ervaren, heb ik gemeld bij onze storingsafdeling, zodat ze dit verder in de gaten kunnen houden.

• Deelnemer
  • August 26, 2025

Ik

Ik begrijp dat je niet echt een soepele start hebt gehad ​@hu2bk ☹️ Excuus hiervoor, nu alles goed actief is hoop ik dat je verder wel vertreden gaat zijn met je abonnement!

Wat betreft het probleem met het koppelen, kan ik aangeven dat we hier eerder dit jaar een storing mee hebben gehad, die inmiddels verholpen is. Dat jullie nu beide toch weer problemen ervaren, heb ik gemeld bij onze storingsafdeling, zodat ze dit verder in de gaten kunnen houden.

Ik weet niet wat de storingsafdeling allemaal aan het doen is maar we zijn 3 weken verder en ik wil een huishouden aanmaken (2 mobiele abonnementen op mijn naam op hetzelfde adres) en loop tegen dezelfde problemen aan. Er is dus iig nog helemaal niks aan gedaan. Ik wilde met mijn thuisverbinding na een jaar weer terug naar KPN maar begin er toch zeer aan te twijfelen of dat wel een goede zet is als zoiets simpels als dit door een bedrijf als KPN niet op een simpelere manier opgelost kan worden.