Skip to main content
Beantwoord

Abonnement Hussel 1GB te duur vergeleken met Superfiber

• October 10, 2025
  • 10 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb een TV en Internetabonnement uit 2022, KPN Hussel. De internetsnelheid is 1 gigabit. Voor het internetdeel betaal ik €65,25 euro per maand. Als ik nu klant zou worden betaal ik voor Superfiber 1 gigabit €52,50 per maand. Dat is een verschil van €12,75 voor dezelfde internetsnelheid. Ik heb gevraagd of ik over kon stappen op Superfiber maar dat kan niet. Ik zit dus vast aan een te duur abonnement, waardoor ik op jaarbasis €153 te veel betaal, elk jaar weer. Over tien jaar heb ik dus tenminste €1530 meer betaald dan nodig is. Dat vind ik echt te gek!

ik heb er over gebeld maar het enige aanbod dat ik krijg voor verlengen is tientje per maand voor negen maanden.

Ik denk er erg sterk over om het hele abonnement op te zeggen en naar een andere, meer klantvriendelijke aanbieder te gaan.

Klantenservice, kunnen jullie me helpen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Willem65 Welkom op de community! Om goed te kijken welke mogelijkheden er voor jou zijn en of er iets passend geregeld kan worden met je huidige abonnement, raad ik aan om even rechtstreeks contact op te nemen met onze klantenservice. Hiervoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen. Zij kunnen met je meedenken en samen de opties doorlopen, zodat je een oplossing kunt vinden die bij jouw situatie past. Hopelijk kan de klantenservice je snel verder helpen zodat je weer met een gerust hart kunt genieten van je abonnement. 

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 10, 2025

Wow wat een geluk dat je niet verlengd heb!! Bel de klantenservice 0800-0402 nog een keer. Praat niet over verlengen maar vraag of je over kan naar het tv+abonnement en wat dan de kosten zijn. In principe kan dat als je maar contractvrij bent. Laat je even weten hoe het afloopt?

• October 10, 2025

Inderdaad zoals Joep schrijft: aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kan gewoon. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 10, 2025

Ik denk er erg sterk over om het hele abonnement op te zeggen en naar een andere, meer klantvriendelijke aanbieder te gaan.

1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor de nieuwe type ‘SuperFiber’

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 10, 2025

Inderdaad zoals Joep schrijft: aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kan gewoon. Maar je moet er (kennelijk) zelf nadrukkelijk naar vragen. 

Dit kan gewoon via https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 10, 2025

Zover ik weet kan dat niet meer via de verlengshop ​@bnh .

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

1. Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
  2. Log in op MijnKPN
  3. Klik op ‘zelf samenstellen’
  4. Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor de nieuwe type ‘SuperFiber’

Helaas kan dat niet. Ik kan dan niet kiezen voor Superfiber, allen in Hussel de snelheid aanpassen.

Ik zal proberen te bellen maandag. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Dank voor de antwoorden. Helaas kan ik online niks aanpassen. Ik kan alleen de snelheid in Hussel aanpassen maar niet overstappen naar superfiber.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 10, 2025

Zover ik weet kan dat niet meer via de verlengshop ​@bnh .

Zeker wel, vorige week nog gedaan bij een cliënt van mij.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 10, 2025

Dank voor de antwoorden. Helaas kan ik online niks aanpassen. Ik kan alleen de snelheid in Hussel aanpassen maar niet overstappen naar superfiber.

Ben je wel contract vrij ?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Hoi ​@Willem65 Welkom op de community! Om goed te kijken welke mogelijkheden er voor jou zijn en of er iets passend geregeld kan worden met je huidige abonnement, raad ik aan om even rechtstreeks contact op te nemen met onze klantenservice. Hiervoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen. Zij kunnen met je meedenken en samen de opties doorlopen, zodat je een oplossing kunt vinden die bij jouw situatie past. Hopelijk kan de klantenservice je snel verder helpen zodat je weer met een gerust hart kunt genieten van je abonnement.