Skip to main content
Beantwoord

Abonnementen op website goedkoper dan wat ik nu betaal

• March 1, 2026
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik zat eens op de site te kijken naar wat nu de huidige voordelen zijn bij een nieuw kpn abonnement. Daar viel mij op dat nieuwe klanten veel minder betalen dan mij voor meer snelheid. Alle kortingen buiten beschouwing gelaten.

Ik betaal ongeveer €65 per maand voor een magere 50mb en tv pakket zonder extra's.

Als ik het nu invul op de site betaal ik €56 per maand voor 200mb snelheid en verder alles hetzelfde. Als ik diezelfde snelheid selecteer op mijn huidige abonnement moet ik €75 betalen. Hoezo krom?! Hoe moet ik als klant van 5 jaar €20 per maand meer betalen voor hetzelfde pakket? ALLE KORTINGEN BUITEN BESCHOUWING GELATEN.

@KPN   kijk eens heel goed naar de abonnementen van jullie huidige klanten dn compenseer je fout

Beste antwoord door Joep1965

Dat gaat niet anders worden. Je gaat een contract aan voor een bepaalde periode. Dat geeft een bepaalde zekerheid. Wordt iets duurder dan heb je geluk wordt het goedkoper dan heb je pech. Als de prijs het belangrijkste is kan je beter nooit voor een langere periode kiezen dan 1 jaar. Met een hypotheek gaat het precies hetzelfde. Met een abonnement op een krant ook. Ieder jaar goed naar je abonnementen kijken en bepalen of die nog bij je past.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 1, 2026

Waarschijnlijk heb je nog een oud abonnement. De nieuwe abonnementsvorm is wat voordeliger. Laat even welk type abonnement je hebt. Dan kijken we even mee. De naam kan je vinden op de faktuur. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2026

Hussel internet 50mb - €51,33

Interactieve tv met 1 ontvanger - €12,75

Pluspakket en Netflix basic zijn beide €0,-

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 1, 2026

Dan kan je beter overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 1, 2026

In dit topic legt ​@Noordzee precies uit hoe het zit.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 1, 2026

Hallo ​@RobdeB ,

Dankzij de tag van ​@Joep1965 ben ik op jouw topic geattendeerd.

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2026

Helaas ben ik nu niet contractvrij, wat de meeste vragen al zal beantwoorden. Maar het is in mijn ogen zeer bijzonder dat huidige klanten niet dezelfde prijs kunnen krijgen voor hetzelfde pakket. Als dit niet anders wordt, dan ben ik op de eerste mogelijkheid vertrokken helaas

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 1, 2026

Dat gaat niet anders worden. Je gaat een contract aan voor een bepaalde periode. Dat geeft een bepaalde zekerheid. Wordt iets duurder dan heb je geluk wordt het goedkoper dan heb je pech. Als de prijs het belangrijkste is kan je beter nooit voor een langere periode kiezen dan 1 jaar. Met een hypotheek gaat het precies hetzelfde. Met een abonnement op een krant ook. Ieder jaar goed naar je abonnementen kijken en bepalen of die nog bij je past.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 1, 2026

Helaas ben ik nu niet contractvrij, wat de meeste vragen al zal beantwoorden. Maar het is in mijn ogen zeer bijzonder dat huidige klanten niet dezelfde prijs kunnen krijgen voor hetzelfde pakket. Als dit niet anders wordt, dan ben ik op de eerste mogelijkheid vertrokken helaas

Dan heb je ergens in de laatste twee jaar gebruik gemaakt van een verlengingsaanbieding met een tijdelijke korting. Dat is dan tijdelijk leuk, maar daarna betaal je dan een (flink) hogere prijs in vergelijking met de moderne abonnementsvormen. Kortom: de volgende keer verlengen via de link uit mijn eerste reactie.