Skip to main content
Beantwoord

Combivoordelen: Als bestaande klant van 1Password account overzetten naar KPN

• February 24, 2026
  • 10 reacties
  • 85 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Graag zou ik willen weten of ik ook voo 1Password als Combineer voordeel kan kiezen als ik al bestaande klant ben bij 1Password?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@mh88, goede vraag die jij stelt. Je kunt zeker kiezen voor 1Password als combivoordeel. Ook als je al een 1Password account hebt, kan je 1Password bij KPN bestellen. 

Het account automatisch overzetten naar KPN kan jammer genoeg niet.

Wat je wel kan doen:

1. Bestel 1Password bij ons, activeer je abonnement en gebruik een ander e-mailadres voor je nieuwe account bij 1Password
  2. Download je wachtwoorden van je oude 1Password account. Upload ze daarna naar je nieuwe 1Password account
  3. Alles gelukt? Zeg dan je abonnement op bij 1Password.

Admin: antwoord aangepast i.v.m. nieuwe informatie op Wachtwoordmanager 1Password | KPN

10 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 26, 2026

Hallo ​@mh88, goede vraag die jij stelt. Je kunt zeker kiezen voor 1Password als combivoordeel. Ook als je al een 1Password account hebt, kan je 1Password bij KPN bestellen. 

Het account automatisch overzetten naar KPN kan jammer genoeg niet.

Wat je wel kan doen:

1. Bestel 1Password bij ons, activeer je abonnement en gebruik een ander e-mailadres voor je nieuwe account bij 1Password
  2. Download je wachtwoorden van je oude 1Password account. Upload ze daarna naar je nieuwe 1Password account
  3. Alles gelukt? Zeg dan je abonnement op bij 1Password.

Admin: antwoord aangepast i.v.m. nieuwe informatie op Wachtwoordmanager 1Password | KPN

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 2, 2026

Dank voor het antwoord. Is het ook mogelijk om na overstap (van 1PW Individual direct naar 1PW Individual via KPN Compleet) te upgraden naar 1PW Families? Of is dit niet mogelijk en moet je het voordeel via KPN dan stoppen, via 1PW direct upgraden en dan weer Compleet aanzetten? Ik heb gelezen dat binnnen KPN upgraden (nog) niet mogelijk is. Is het mogelijk om uitsluitsel te geven? Bij voorbaat dank.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je kan je abonnement tijdelijk niet aanpassen van Individual naar Family, of andersom. We werken aan een oplossing, zodat je het straks wel kan wijzigen. Bedankt voor je geduld!

Wat je wel kan doen: download je wachtwoorden uit 1Password en zet je 1Password abonnement stop via MijnKPN. Als je abonnement is gestopt kan je Individual of Family bestellen. Upload daarna je wachtwoorden naar je nieuwe 1Password-account. ​@mh88 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 2, 2026

Dank voor het antwoord Jeroen. Begrijp ik goed dat een een gestopt abonnement via KPN niet automatisch weer gezien wordt als een normaal account van voor eventuele overgang van betaling via KPN? Anders zie ik niet in waarom je wachtwoorden zou moeten exporteren en vervolgens importeren in een nieuw account.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat klopt inderdaad ​@mh88. Het wordt dan niet weer direct gezien als een normaal account. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 3, 2026

Bedankt voor het antwoord, Jeroen.

• Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Hallo ​@mh88, goede vraag die jij stelt. Je kunt zeker kiezen voor 1Password als combivoordeel. Ook als je al een 1Password account hebt, kan je 1Password bij KPN bestellen. Activeer je account met je huidige gegevens nadat je 1Password bij ons hebt besteld. We zetten je account automatisch over. Al je gegevens blijven behouden.

Dit werkt dus niet, fijn dat er onjuiste informatie hier geplaatst wordt. Je krijgt de melding “Er bestaat al een 1Password-account voor email@example.com”. 

Ik heb al een 1password account en wilde die graag koppelen, kan ook niet zomaar even een nieuw account aanmaken.

Dan ook nog eens; Als je op de pagina terecht komt vanuit KPN staat er doodleuk: “Probeer 1Password 30 dagen gratis uit”. Allemaal erg verwarrend en geeft niet echt een goede uitstraling als het gaat om het beheer van wachtwoorden, geeft me geen vertrouwd gevoel mochten jullie deze dienst niet meer aanbieden. Als het stopt, is de integratie dan net zo kapot als dat het nu is, en bestaat er een kans dat je account niet meer toegankelijk is bijvoorbeeld?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Bertjj, tot voor kort was de eerder gegeven informatie correct. Inmiddels is er inderdaad een nieuwe instructie. De informatie in dit topic is dan ook aangepast. Zie voor informatie "De Veelgestelde vragen over de Wachtwoordmanager"

Mocht je ooit 1Password opzeggen? Je kunt dan nog inloggen, maar je kunt niets meer toevoegen of aanpassen.

Jouw gegevens zullen nooit door 1Password worden verwijderd. Dit kan je alleen zelf doen.

• Nieuwkomer
  • March 25, 2026

Hallo ​@Bertjj, tot voor kort was de eerder gegeven informatie correct. Inmiddels is er inderdaad een nieuwe instructie. De informatie in dit topic is dan ook aangepast. Zie voor informatie "De Veelgestelde vragen over de Wachtwoordmanager"

Mocht je ooit 1Password opzeggen? Je kunt dan nog inloggen, maar je kunt niets meer toevoegen of aanpassen.

Jouw gegevens zullen nooit door 1Password worden verwijderd. Dit kan je alleen zelf doen.

Erg verwarrend. Dat staat namelijk al behoorlijk lang op de website (ook te zien via wayback timemachine), ik heb er een aantal maand geleden naar gekeken, toen nog afgewacht omdat een bestaand account gebruiken niet mogelijk was. Nu zag ik meerdere berichten op het forum dat het wel mogelijk is, dus heb ik de combivoordeel voor 1password aangevraagd, maar nu kan ik er dus niks mee.

Vanuit de vrij recente informatie die gedeeld wordt op de community ga ik er vanuit dat dit zou moeten werken.

Maak bij 1Password een account aan (of gebruik je bestaande account als je al een account hebt)

Zelfs een kennisbank post waarin wordt bevestigd dat dit moet werken

Heb je al 1Password? Geen probleem. Ook als je al een 1Password account hebt, kan je 1Password bij KPN bestellen. Activeer je account met je huidige gegevens nadat je 1Password bij ons hebt besteld. We zetten je account automatisch over. Al je gegevens blijven behouden.
[...]
Maak bij 1Password een account aan (of gebruik je bestaande account als je al een account hebt)

Er zijn zelfs posts van 2 jaar geleden waarin gezegd wordt dat het iets is wat KPN moet implementeren (dat meldde de support van 1password), maar dat is dus helemaal niet zo, en is ook nooit het geval geweest?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@Bertjj, niet fijn dat je niet de juiste informatie bent tegengekomen in onze Kennisbank, en dank voor dit signaal! Sorry voor de verwarring. Het is inderdaad niet (meer) mogelijk om een bestaand 1Password account over te zetten.

We doen ons uiterste best om alles zo goed mogelijk bij te houden, maar er glipt soms wel iets tussendoor blijkt wel. Juist daarom zijn we blij als mensen dit aankaarten zoals jij hier doet, dat helpt bij het zorgen we dat onze informatie up-to-date blijft. Ik heb het artikel zojuist aangepast, zodat de informatie weer klopt. Nogmaals dank, en ik hoop dat je er met de ‘workaround’ alsnog uit komt.