Skip to main content
Vraag

Geen Netflix Standaard meer bij Combivoordeel level 3

• March 23, 2026
  • 21 reacties
  • 376 keer bekeken

Vandaag een mail van kpn ontvangen dat we EUR 3 per maand moeten gaan bijbetalen voor netflix standaard ondanks dat we op level 3 zitten. Onlangs juist overgestapt met spotify premium family naar kpn om op level 3 te komen en vervolgens ook netflix standaard overgezet. Kortom, een behoorlijke downgrade waartegenover staat een te duur mobiel abonnement (kpn label symio is stukken goedkoper) en een te duur spotify abonnement (had voor EUR 17,99 spotify premium family omdat ik al jarenlang abonne ben). Kortom weg voordeel. Erg benieuwd wat hier achter zit. Lock-in en vervolgens langzaam de prijs opdrijven of het voordeel verminderen lijkt mij niet de manier om trouwe klanten te belonen.

21 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Je hebt een beetje pech met de timing. 

Maar toch nog altijd 12,99 korting. 😉

Klanten die Netflix zonder kpn afnemen hadden de verhoging al in december. (Ik dus).

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 23, 2026

En toch ben ik 't helemaal eens met de topicstarter. Je hebt level 3 behaald door veel producten af te nemen en krijgt daarvoor als beloning een maandelijks kado in de vorm van Netflix Standaard. Nu niet heel veel later nadat dit beloningssysyeem is gestart, moet je ineens betalen voor je beloning. Dat voelt niet goed. De mail geeft geen enkel excuus of reden voor deze wijziging. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Jawel. Netflix is in december al duurder geworden. Kpn rekent dat nu pas door. Maar gaat natuurlijk niet in eigen vlees snijden door de huidige korting, die met 12,99 gelijk is aan de oude prijs voor Netflix Standaard, te verhogen met 3 euro. Het bedrag waarvoor je Netflix cadeau krijgt blijft dus gelijk. Alleen de verhoging betaal je. Altijd nog 81 % korting. 

En dat ene kopje koffie dat je nu per maand minder in de horeca kunt uitgeven.…

Zelfde soort case:

https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Abonnement/Ziggo-sport-totaal-tariefwijziging/td-p/1471150

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

Hallo ​@Daventria67 ,

Het heeft te maken met een prijsverhoging bij Netflix. 

meer informatie: 

Vanaf 23 april 2026 verandert Netflix Standaard bij Combivoordeel: bij Netflix Standaard geldt vanaf dan een bijbetaling van drie euro per maand. Wil je dit niet? Dan hoef je niets te doen. KPN zet jou over naar Netflix Basic, zodat je geen onverwachte kosten krijgt.

Wil je Netflix Standaard graag houden, vul dan dit formulier in en zij zorgen dat je Standaard houdt!

Maar je kunt ook nog altijd switchen naar andere keuzevoordelen: 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 23, 2026

Nee beste PeterG.Je hebt de mail blijkbaar niet gehad of niet gelezen. Er wordt geen reden voor de 3 euro per maand. Nogmaals de situatie: je ontvangt vorig jaar een beloning in de vorm van Netflix Standaard. In de MijnKPN omgeving staat het ook op dit moment exact zo:"Je krijgt elke maand Netflix Standaard CADEAU ipv €15,99. Er staat niet "Je krijgt elke maand €12,99 korting". Ga dit topic niet bagatelliseren met een kopje koffie buiten de deur. Daar gaat het niet om. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Ik vermeld je juist de reden, omdat je vermeld dat kpn dat vergeten te vermelden is. Ik lees wel goed; nu jij nog. 

Noordzee geeft het ook aan.

Ik heb de verhoging van 3 euro voor Standaard al in december gehad. Van 12,99 naar 15,99.

• Nieuwkomer
  • March 23, 2026

Heel simpel: KPN is de contractant. Niet Netflix. Vorige week ook al de wijziging in het Pluspakket.  Een beter verhaal had gemoeten. Niet alleen een mededeling. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 23, 2026

Ik heb inderdaad eerder al vernomen dat Netflix duurder is geworden. Deze reden stond echter niet in de mail. Maar dat is tot daar aan toe. Waar het om gaat is het tweede deel van m'n betoog. Ik denk dat ik dat niet nog een keer hoef uit te leggen. Ik snap wel de reden en de vraag die Daventria67 start in dit topic. Vandaar mijn reactie, mijn begrip en aanvulling daarop. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

Ik heb inderdaad eerder al vernomen dat Netflix duurder is geworden. Deze reden stond echter niet in de mail. Maar dat is tot daar aan toe. Waar het om gaat is het tweede deel van m'n betoog. Ik denk dat ik dat niet nog een keer hoef uit te leggen. Ik snap wel de reden en de vraag die Daventria67 start in dit topic. Vandaar mijn reactie, mijn begrip en aanvulling daarop. 

En dat was dit tweede deel uit jouw betoog: 

In de MijnKPN omgeving staat het ook op dit moment exact zo:"Je krijgt elke maand Netflix Standaard CADEAU ipv €15,99. 

Er wordt door jou genoemd “op dit moment”.  KPN geeft ruim een maand van te voren aan dat de voorwaarden gaan wijzigen. Niet leuk natuurlijk voor de klanten, maar ze mogen dit doen. 

Er zijn alternatieven en klanten gaan niet automatisch drie euro extra betalen. 

• March 24, 2026

Er zijn alternatieven en klanten gaan niet automatisch drie euro extra betalen. 

Dat klopt je wordt terug gezet naar Basic,

Dan zal binnen niet al te lange tijd, ook moeten worden bij betaald voor Disney+ Standaard en HBOMax standaard. Aangezien Disney en HBO ook eind vorig de prijzen hebben verhoogd

• March 24, 2026

@PeterG , Als ik op internet zoek is de prijsverhoging eind vorig jaar voor Netflix standaard 2 euro geweest: van 13,99 naar 15,99

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/netflix-verhoogt-de-prijzen-in-nederland-alle-abonnementen-worden-duurder

https://tweakers.net/nieuws/241294/netflix-maakt-abonnementen-tot-2-euro-per-maand-duurder-in-nederland-en-belgie.html

Dat KPN dan een prijsverhoging van 3 euro doorrekent is vreemd en lijkt een verdere verschraling van de combivoordelen:

Pluspakket wordt minder, geen gratis opnemen meer (voor nieuwe klanten), Netflix duurder. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 24, 2026

N.a.v. bovenstaande kom ik in mijn bank app voor Netflix in november ook 13,99 tegen. Het was dus 2 euro verhoging, je hebt gelijk. ​@Edu2020 

Wat mij betreft mag een moderator verklaren waar nu de 1 euro verschil in zit.

Want eerst 'gratis' Netflix Standaard vermoed een korting van de oude Standaard prijs à 13,99.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2026

Het gaat om het totale plaatje. Toen ik ons netflix standaard onderbracht bij kpn in december 2025 werd er vermeld dat i.g.v. level 3 netflix standaard t.w.v. EUR 15,99 per maand gratis is. Kortom, de prijsverhoging was al meegenomen in het aanbod. Slechts drie maand later wordt dit teruggedraaid. Daarnaast laat ik welbewust mijn mobiele abonnement bij kpn, wetende dat hetzelfde abonnement bij symio (ook van kpn) EURO 8 goedkoper is. Tel daarbij op een EUR 4 duurder spotify premium abonnement dan voorheen en het voordeel verdwijnt als sneeuw voor de zon. En ja, het gaat maar om een paar koppen koffie, maar het gaat mij vooral om het eerlijke verhaal en het echt belonen van trouwe klanten die veel diensten afnemen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Een hele goedemiddag allemaal! We zijn al wat reacties verder en ik voeg er graag één aan toe, ik richt mij even specifiek tot ​@Daventria67. Welkom op de KPN Community en dank dat je de moeite hebt genomen om je bericht(en) hier met ons te delen!

Ik snap dat je destijds bewust de keuze hebt gemaakt om level 3 te bereiken vanwege de voordelen die daarbij hoorden. Juist daarom kan het extra vervelend voelen als de invulling daarvan na verloop van tijd verandert.

Wat hier speelt, is dat Netflix zijn prijzen heeft verhoogd en dat we daarnaast binnen Combivoordeel een aanpassing hebben gedaan in hoe dit voordeel wordt ingevuld. Daardoor geldt er per april 2026 een bijbetaling van €3 per maand.

Als je het totaalplaatje bekijkt (kortingen op mobiel, entertainment en combinatievoordeel), is er nog steeds voordeel:  maar het kan inderdaad anders uitpakken dan op het moment dat je overstapte en jouw keuzes maakte.

We blijven het aanbod binnen Combivoordeel ontwikkelen, waardoor de invulling van voordelen kan veranderen. Je hebt daarbij altijd de mogelijkheid om een ander keuzevoordeel te selecteren dat beter aansluit bij jouw situatie.

Ik begrijp dat dit niet helemaal aansluit bij wat je vooraf verwachtte. Die feedback nemen we serieus en heb ik intern doorgegeven.

• March 24, 2026

Beste ​@Shyrin van KPN ,

Dank voor je uitleg maar het dikgedrukte deel van je antwoord hieronder begrijp ik helaas niet:

”Wat hier speelt, is dat Netflix zijn prijzen heeft verhoogd en dat we daarnaast binnen Combivoordeel een aanpassing hebben gedaan in hoe dit voordeel wordt ingevuld. Daardoor geldt er per april 2026 een bijbetaling van €3 per maand.”

Het gaat de laatste tijd bijna ongemerkt maar ook dit lijkt weer stapje verder naar de uitholling van de combivoordelen die voornamelijk worden gefinancierd door dure mobiele abonnementen (*), verschraling van het Pluspakket, geen gratis opnemen meer en dit soort acties waarbij de Netflix verhoging bij KPN nog hoger is dan bij Netflix zelf. 

(*) ik ben recent overgestapt naar een concurrent met een aanbieding voor de Samsung A56 256GB voor 146 euro (ca. 220 euro voordeel tov losse telefoon!) 40GB, onbeperkt bellen/SMS. Eerste 6 maanden voor 7,50 en daarna 18 maanden 12,50 euro per maand. Snelheid 150 Mbps is meer dan genoeg voor mij en zelfs 3x sneller dan KPN unlimited50.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2026

@Shyrin van KPN dat wat betreft mobiel is inmiddels behoorlijk achterhaald. Symio, nota bene een kon label, biedt eveneens dubbele mb's i.c.m. kpn internet & tv en dat voor precies de helft van de prijs. Eind vorig jaar netflix standaard t.w.v. EUR15,99 (prijs werd expliciet vermeld) gratis aanbieden bij level 3 en dit binnen drie maanden downgraden naar basic voelt niet goed en misleidend. Overall is voor mij het voordeel na het onderbrengen van netflix, spotify en twee mobiele abonnmenten naast internet en tv nihill. Tijd om deze propositie eens goed tegen het licht te houden. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Helder ​@Daventria67, ik begrijp dat je een afweging moet maken, nogmaals bedankt voor het feit dat je de tijd hebt genomen om ons van feedback te voorzien, dat waarderen we zeer en we geven het door.

• March 24, 2026

Als ik uitga van €9,99 voor Netflix Basic is de € 3,00 extra voor Netflix Standaard iets voordeliger dan wanneer je het zonder voordeel zou upgraden dan zou dit namelijk €6,00 extra kosten, toch voelt het gewoonweg niet goed. Iets wat zonder kosten was ineens moeten bijbetalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

@Remco van KPN het betreft geen afweging. Ik ging in op een aanbod van gratis netflix standaard bij level 3. Dat kpn dit binnen 3 maanden alsnog deels gaat beprijzen terwijl ik hiervoor mijn mobiel sim only abonnement met twee jaar heb verlengd zonder de mogelijkheid tussentijds op te zeggen, spotify heb gekoppeld aan kpn voelt verkeerd en zeker niet als voordeel. Dat jullie in dit forum liever geen kritische kanttekeningen willen snap ik. Ik neem als jarenlange klant voor het eerst het initiatief dit aan de kaak te stellen en verwacht een andere reactie dan het begrip van kpn dat ik afwegingen moet maken. Ik kan pas serieus een afweging maken als ik mijn duur mobiel abonnement weer kan openbreken. Dat zou van jullie kant een aanbod kunnen zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 25, 2026

@Daventria67 je slaat de spijker op z'n kop door dit topic te starten. Dat heb ik het begin al ondersteund. Negatieve berichten worden inderdaad onhandig en doorzichtig gedownplayed (zelfs door een enkele forumbijdrager). De onderstaande opmerking geeft dat scherp weer. Samen met het effect wat wij aan de kaak stellen (uitholling en vermindering combivoordeel) staat er dikgedrukt expliciet dat KPN dit bewust doet en niet alleen maar gedreven wordt door de prijsverhoging van Netflix. 

"Wat hier speelt, is dat Netflix zijn prijzen heeft verhoogd en dat we daarnaast binnen Combivoordeel een aanpassing hebben gedaan in hoe dit voordeel wordt ingevuld. Daardoor geldt er per april 2026 een bijbetaling van €3 per maand.”

• March 25, 2026

​ Ik kan pas serieus een afweging maken als ik mijn duur mobiel abonnement weer kan openbreken. Dat zou van jullie kant een aanbod kunnen zijn.

Wat mij betreft zou je vanwege deze voor de klant negatieve verandering die mogelijkheid wel moeten krijgen.

Nu weet ik natuurlijk niet welke mobiele abonnementen er bij  KPN worden afgenomen maar het voordeel is in mijn ogen nihil, je moet minimaal twee abonnementen van € 13,50 (sim only OGb) afnemen dan spaar je € 9,99 uit echter door de bij betaling eigenlijk maar € 6,99 dan is Netflix Standaard zelf betalen en een abonnement bijvoorbeeld bij Simyo toch iets voordeliger in mijn ogen.