Skip to main content

Ha KPN,

Al enige tijd zie ik aan dat er voor nieuwe klanten allerlei lokkertjes aangeboden worden, waar bestaande klanten alleen gratis tv pakketten waar ze toch geen gebruik van maken ontvangen of als ze dreigen over te stappen wel een eerlijke prijs voor hun abonnement te betalen.  

Ik ben zo'n typische klant die weigert elke zoveel jaar over te stappen naar een concurrent en dus betaal braaf +/- 60 euro per maand en krijg nooit een nuttig cadeau zoals super Wi-Fi of een Sonos speaker, maar alleen onzin zoals een tv pakket. 

Is het mogelijk om mijn huidige abonnement voor een x aantal jaar vast te leggen en zo gebruik te kunnen maken van een lopende aanbieding voor nieuwe klanten of moet ik eerst mijn huidige abonnement opzeggen om vervolgens exact hetzelfde abonnement af te sluiten en gebruik te maken van een lopende actie? Het laatste lijkt me wat omslachtig. 

Ik hoor het graag,

 

Bob

Alleen als je langer dan 6 maanden geen diensten van KPN af neemt word je beschouwd als nieuwe klant.


Deze vraag komt elke dag wel minimaal 5 keer voorbij. Helaas zijn er geen individuele  deals te maken. Die lokkertjes hebben concurrenten trouwens ook.


Ha Jeroen,

 

Ik begrijp heel goed dat de vraag vaker voorbij komt, want het is best gek dat vaste klanten minder gewaardeerd worden dan klanten die van Ziggo naar KPN en terug hoppen. 

Misschien is daarom zo'n zelfde structuur als bij mobiele abonnementen, waarbij je om de 2 jaar een cadeau (telefoon of iets) uit kan zoeken bij verlengen daarom een optie. 


Ik denk dat de prijzen dan ook gaan stijgen en dit wil ook niemand.


In theorie zouden de prijzen lager moeten worden bij deze structuur omdat KPN een duidelijker vast inkomen heeft. 

 

Zitten er ook medewerkers van KPN op dit forum of is het alleen voor klanten onderling?


Ik heb liever dat ze dat geld investeren in het netwerk dan weg geven aan kadootje om eerlijk te zijn. 


Er zijn zeker medewerkers,  maar door drukte op het forum kan dit nog enkele dagen kunnen duren voor zij reageren. 


Hallo @Bobb1, welkom! Ik ben een medewerker van KPN, maar kan eigenlijk alleen beamen wat hier gezegd wordt. In het verleden hebben we wel met ‘verlengvoordeel’ gewerkt voor vaste diensten, maar dit doen we al heel lang niet meer. Je moet inderdaad 6 maanden geen klant zijn geweest voordat je in aanmerking komt voor nieuwe klanten voordeel. Dit is een bewuste keuze en we weken inderdaad niet met uitzonderingen, want voor je het weet, is iedereen een uitzondering. En je zult dit dan inderdaad terugzien in een verhoging van de kosten. Niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar ik kan er niets anders van maken 😞.


Ik begrijp heel goed dat de vraag vaker voorbij komt, want het is best gek dat vaste klanten minder gewaardeerd worden dan klanten die van Ziggo naar KPN en terug hoppen. 

Misschien is daarom zo'n zelfde structuur als bij mobiele abonnementen, waarbij je om de 2 jaar een cadeau (telefoon of iets) uit kan zoeken bij verlengen daarom een optie. 

Enige om voordeel voor jezelf er uit te halen is inderdaad hoppen tussen de verschillende providers, maar of het er daardoor op den duur goedkoper van word en dan laat ik de mogelijke ellende van aansluiten en het niet werken even in het midden, gaat meestal goed.

En met mobiel krijg je geen nieuwe telefoon, heeft men ook nooit gehad, voorheen zat de prijs netjes gerekend in het abonnementsgeld en zocht je een wat goedkoper exemplaat uit betaalde je teveel en degene die de duurste uitzocht het minst, tegenwoordig ga je gewoon een toestel krediet af en noemen ze het korting op het toestel.

Bijvoorbeeld toestel kost advies 399 euro wij bieden hem aan voor 349 euro op krediet en als je verder zoekt koop je hem elders voor 319 euro, betaal je nog teveel.:rolling_eyes:


Helaas is ons een trouwe leden voordeel belooft tijdens ons telefoon gesprek van oktober 2020, maar KPN komt zijn beloftes niet na.

Heel slordig om zo om te gaan met je klanten.


Ziggo doet dit wel klantbehoud krijg je gewoon half jaar korting op je abonnement 50% en zenderpakket jaar gratis erbij meerdere malen gedaan toen ik Nog bij Ziggo klant was maar goed nu heb ik glasvezel en goedkoper uit.

jammer dat KPN dit niet doet stukje waardering naar klanten.

toont wel beetje dat het ze weinig interesseert in klanten of ze blijven of niet 


Helaas is ons een trouwe leden voordeel belooft tijdens ons telefoon gesprek van oktober 2020, maar KPN komt zijn beloftes niet na.

Heel slordig om zo om te gaan met je klanten.

@Herders welkom! Wat is jou beloofd dan? We hebben wel Hussel, waarbij je voordeel kunt krijgen als je meerdere diensten combineert. Maar we hebben geen andere kortingen voor bestaande klanten. Ik ben dan ook bang dat ik je dit niet kan bieden 😞.