Skip to main content
Vraag

Had ik Netflix eerst moeten opzeggen voordat ik het als keuzevoordeel koos?

• 14 maart 2025
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Iris.M
Nieuwkomer

Hoi,

Ik mag via mijn zus haar netflix account netflix kijken maar ik zag dat ik door mijn combivoordeel netflix standaard van €14 voor €5,- kan krijgen. Ik heb dus via mijn kpnid netflix gekozen als combivoordeel maar hij staat nu al sinds gisteravond op 

'’Aan het verwerken

Je nieuwe keuzevoordeel is bevestigd. Als het is verwerkt, krijg je een e-mail.'’

Nu lees ik op andere topics dat mijn zus eerst haar account had moeten opzeggen bij netflix maar dit was nergens aangegeven toen ik de combivoordeel ging activeren.
Wat moet ik nu doen want ik snap er helemaal niks meer van.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 14 maart 2025

Hallo ​@Iris.M ,

Je kunt toch ook een eigen account aanmaken? Dat kan gewoon gratis bij Netflix.

En daarna: 

Hoe activeer ik Netflix bij KPN?

Nadat je Netflix hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail van KPN. Daarna ontvang je een activatiemail, deze wordt door KPN en Netflix verstuurd. Hier staan de stappen beschreven om Netflix te activeren.

1. Ga naar de activatiepagina
  2. Log in met je KPN ID of maak er een nieuwe aan
  3. Log in met een bestaande Netflix account, of maak een nieuw account aan

Let op: Activeren van Netflix kan alleen vanaf het eigen KPN netwerk.

Activeren

Heb je de e-mail niet ontvangen? Klik dan op de link hierboven. 

Want het lijkt me niet de bedoeling dat jouw zus haar eigen abonnement opzegt. Als dat wel zo is, dan moet ze dat zelf doen. 

Dan gaat het trouwens wel even duren. 

Een moderator schreef in een ander topic: 

Ik begrijp dat als je een Keuzevoordeel wilt kiezen, je melding krijgt dat je Netflix via de kpn factuur hebt en het eerst bij Netflix het moet opzeggen. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit op korte termijn gereed te hebben.

Mocht het nu nog niet gelukt zijn om een Keuzevoordeel te kiezen, dan raad ik je aan om dit in de loop van volgende week nogmaals te proberen. Laat je het hier weten als het gelukt is of als er nog vragen of opmerkingen zijn? 

bron: 

Iris.M
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 maart 2025

Ik heb netflix al als combivoordeel besteld maar ik krijg die activatie mail maar niet. Hij blijft maar op verwerken staan en als ik op activeren klik dan staat er dat er niks te activeren valt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 15 maart 2025

@Iris.M ,

Bij dit proces moet je op dit moment nog geduld hebben. Zoals ik in mijn vorige reactie al schreef, kan dit meerdere dagen duren. In de loop van de volgende week zal het vast lukken. KPN is bezig om dit proces beter te laten werken. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 17 maart 2025

Hi ​@Iris.M, welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Noordzee, waarvoor dank. 
De bevestiging en activatiebericht zou je inmiddels moeten hebben ontvangen, is het gelukt om alles werkend te krijgen? 

Reageer