Skip to main content
Beantwoord

HBO met vernieuwde Combivoordeel gekoppeld aan verkeerd emailadres

• 4 februari 2025
  • 7 reacties
  • 63 keer bekeken

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Heb net gelijk gebruikt gemaakt van de vernieuwde combivoordeel.
Had hier voor HBO gekozen.

Via de mail moest ik mijn KPN ID koppelen aan het HBO account.
Echter heb ik vorig jaar HBO meegekeken via het account van mijn zwager.
Deze stond nog in mijn telefoon….(maar was inmiddels al door hem opgezegd)
Nu is dus mijn KPN ID automatisch gekoppeld aan het HBO account van mijn zwager.
Hoe kan ik dit veranderen naar mijn eigen HBO account?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Ik heb al een reactie gekregen ​@FamvDijk.

We kunnen helaas niet zien met welk account je een activatie doet, en hier door ook geen wijzigingen voor je doen. Ik denk dat dit komt door een combinatie van privacyregels en het feit dat het om een abonnement bij een streamingsdienst gaat, die dienst en administratie zijn niet van KPN. Ik heb wel een paar tips voor je, die je kunt proberen:

• Als je met het ‘verkeerde’ account kan inloggen, dan kan je via de site van HBO Max zelf het e-mailadres aanpassen naar een andere e-mailadres. Als je ook niet kan inloggen, dan kan je via chat contact zoeken met HBO Max voor hulp hierbij.
  • Je kunt op externediensten.kpn.com inloggen met jouw KPN ID. Daar vind je onder het kopje HBO Max jouw Support ID (een hele lange code). Dit is een uniek ID nummer die bekend is bij HBO. Mogelijk kan HBO met dit ID nummer zien waarmee het geactiveerd is en de nodige aanpassing voor je doen.

Lukt het met al deze stappen niet, dan zit er helaas niets anders op dan uitzetten, een maand geduld hebben, en daarna met het juiste account activeren.

Bekijk origineel

7 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2338 reacties
  • 4 februari 2025
FamvDijk schreef:

Nu is dus mijn KPN ID automatisch gekoppeld aan het HBO account van mijn zwager.

Ik vrees dat je eerst je combivoordeel moet opzeggen voordat je het opnieuw kunt koppelen. Misschien kan een medewerker hier een ticket voor de back office aanmaken, maar ik weet niet zeker of zij er iets mee kunnen. Vul alvast je profielgegevens in, zodat een medewerker dit voor je kan uitzoeken.

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • 62 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:
FamvDijk schreef:

Ik vrees dat je eerst je combivoordeel moet opzeggen voordat je het opnieuw kunt koppelen. Misschien kan een medewerker hier een ticket voor de back office aanmaken, maar ik weet niet zeker of zij er iets mee kunnen. Vul alvast je profielgegevens in, zodat een medewerker dit voor je kan uitzoeken.

Daar was ik al bang voor…
Dus dat duurt nog een maand anders.

Ik hoop inderdaad dat een medewerker hier iets mee kan.
Mijn gegevens zijn al ingevuld,

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@FamvDijk, jammer dat je per ongeluk het verkeerde account gekoppeld hebt, ik snap dat je liefst zo snel mogelijk jouw eigen HBO account koppelt.

Wat ​@bnh klopt inderdaad. Fijn dat je je gegevens al hebt ingevuld. Ik ga navragen of onze backoffice het intussen voor je kan ontkoppelen, zodat je hopelijk geen maand hoeft te wachten. Ik verwacht binnen een paar dagen nieuws te hebben, ik hou je op de hoogte.

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • 62 reacties
  • 4 februari 2025
Alexandra van KPN schreef:

Hi ​@FamvDijk, jammer dat je per ongeluk het verkeerde account gekoppeld hebt, ik snap dat je liefst zo snel mogelijk jouw eigen HBO account koppelt.

Wat ​@bnh klopt inderdaad. Fijn dat je je gegevens al hebt ingevuld. Ik ga navragen of onze backoffice het intussen voor je kan ontkoppelen, zodat je hopelijk geen maand hoeft te wachten. Ik verwacht binnen een paar dagen nieuws te hebben, ik hou je op de hoogte.

Zou top zijn als dat kan!
Ik hoor het graag.

Bedankt alvast!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb al een reactie gekregen ​@FamvDijk.

We kunnen helaas niet zien met welk account je een activatie doet, en hier door ook geen wijzigingen voor je doen. Ik denk dat dit komt door een combinatie van privacyregels en het feit dat het om een abonnement bij een streamingsdienst gaat, die dienst en administratie zijn niet van KPN. Ik heb wel een paar tips voor je, die je kunt proberen:

• Als je met het ‘verkeerde’ account kan inloggen, dan kan je via de site van HBO Max zelf het e-mailadres aanpassen naar een andere e-mailadres. Als je ook niet kan inloggen, dan kan je via chat contact zoeken met HBO Max voor hulp hierbij.
  • Je kunt op externediensten.kpn.com inloggen met jouw KPN ID. Daar vind je onder het kopje HBO Max jouw Support ID (een hele lange code). Dit is een uniek ID nummer die bekend is bij HBO. Mogelijk kan HBO met dit ID nummer zien waarmee het geactiveerd is en de nodige aanpassing voor je doen.

Lukt het met al deze stappen niet, dan zit er helaas niets anders op dan uitzetten, een maand geduld hebben, en daarna met het juiste account activeren.

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • 62 reacties
  • 4 februari 2025

Bedankt voor je hulp zover en de snelle reactie!

Echter zegt HBO ook niks te kunnen doen omdat het abonnement via KPN is afgesloten.

Zit dus niks anders op dan uitzitten, Wachten en dan opnieuw activeren.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Graag gedaan, toch jammer dat HBO Max ook niks voor je kan regelen ​@FamvDijk. Dan wordt het even geduld hebben, en straks heel erg van HBO genieten :)

Reageer