Skip to main content
Antwoord

Hoe regel ik profieloverdracht Netflix naar KPN met combivoordeel?

  • February 8, 2025
  • 7 reacties
  • 684 keer bekeken

Ik heb een Premium Netflix account wat rechtstreeks via KPN wordt gefactureerd. Kosten €18.99 per maand.

Ik wil gebruik maken van de combivoordeel waardoor ik Netflix Premium krijg voor €5.00 per maand.

Deze kan ik echter niet selecteren omdat het account rechtstreeks bij Netflix is afgesloten en omdat betalen via kpn factuur aan staat.

 

Ik heb nu In mijn Netflix account de betaalwijze verandert van Kpn naar rechtstreeks naar Netflix via Ideal.

In MijnKpn staat nu wel bij overzicht dat de facturatie van Netflix op €0.00 staat maar wel blijft vermeld dat ‘je bent geabonneerd op Netflix - Betalen via KPN factuur’

 

Het selecteren van Netflix als combivoordeel lukt nog steeds niet omdat ik mijn account bij Netflix eerst moet opzeggen.

Als ik dat doe dan kan ik mijn ‘profieloverdracht’ naar een nieuw account niet uitvoeren, want die moet eerst aangemaakt zijn, wat dus niet lukt.

 

Wat moet ik nu precies doen om het toch mogelijk te maken dat ik Netflix behoud, maar nu als combivoordeel en met mijn bestaande profielinhoud?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@JelCin66, welkom op onze community! Dit wordt uitgelegd in het Combivoordeeltopic:

  

Goedenavond allemaal, 

ik wil graag toelichting geven op een aantal zaken die hier de revue zijn gepasseerd.

 

Netflix

Actief abonnement bij Netflix overzetten naar KPN Keuzevoordeel

Heb je momenteel een abonnement rechtstreeks bij Netflix en wil je Netflix als Keuzevoordeel? Dan hoef je niet eerst je abonnement bij Netflix op te zeggen.

Als je bestelling van Netflix als Keuzevoordeel is afgerond krijg je van ons een mail met instructies om Netflix te activeren. Dat houdt in dat je een (bestaand) Netflix-account gaat koppelen aan KPN. 

Aangezien je al een bestaand Netflix-account hebt met een actief abonnement, voer je tijdens het activeren je gebruikersnaam en wachtwoord van je Netflix-account in. Nadat je klaar bent met activeren is ook je abonnement bij Netflix gestopt.

Als je vragen hebt over je factuur bij Netflix kan je contact met Netflix opnemen.
Let op: neem aub geen contact op met Netflix om je abonnement daar te beëindigen, maar voer de stappen hierboven uit voor de snelste en eenvoudigste overstap.

 

“Netflix via KPN factuur” overzetten naar KPN Keuzevoordeel

Betaal je momenteel “Netflix via KPN factuur” en wil je dit omzetten naar Keuzevoordeel? Dan moet je eerst je Netflix abonnement via Netflix opzeggen. Dat kan je doen via de Netflix app op je KPN tv-ontvanger of via je Netflix-account. “Netflix via KPN factuur” heb je geactiveerd via de Netflix app op je KPN tv-ontvanger.

Een Netflix abonnement wordt elke 30 dagen gefactureerd. Je opzegging wordt daarom actief nadat de 30 dagen zijn verlopen van je huidige abonnement. Heb je dus net weer betaald voor Netflix, dan zul je 30 dagen moeten wachten totdat de opzegging is voltooid. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit rond eind februari gereed te hebben.

 

Actief Netflix abonnement bij KPN overzetten naar KPN Keuzevoordeel

Betaal je al voor een Netflix abonnement via KPN, heb je dit al geactiveerd en wil je dit overzetten naar Keuzevoordeel? Dat gaat heel eenvoudig. Je kiest Netflix als Keuzevoordeel en wanneer de bestelling is afgerond heb je direct Keuzevoordeel en hoef je verder niets meer te doen. 

Had je wel al een Netflix abonnement via KPN maar had je dit nog niet geactiveerd? Dan krijg je van ons nog een extra mail met instructies nadat je Keuzevoordeel bestelling is afgerond. 

 

Netflix activeren met een nieuw of bestaand Netflix account?

Om Netflix te consumeren heb je een Netflix account nodig. In dit account kun je bijvoorbeeld profielen samenstellen, je voorkeuren en je abonnement en betaalgegevens instellen en opslaan.

Het activeren van een Netflix-account houdt in dat je KPN koppelt als de partij waar je een Netflix-abonnement afneemt. Betaald of als Keuzevoordeel.

Het activeren van Netflix gebeurt nadat je Netflix als Keuzevoordeel hebt gekozen of als je een betaald Netflix abonnement via KPN hebt besteld.

Als je nog geen Netflix account hebt, kan je tijdens het activeren een nieuw Netflix account aanmaken. Heb je die al wel en wil je graag je profielen, kijkhistorie e.d. bewaren, dan kan je tijdens het activeren je Netflix accountgegevens invullen.

 

Groeten, 

Roeland

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 8, 2025

Hallo ​@JelCin66 ,

Heb je al Netflix?

Geen probleem. Ook als je al een Netflix abonnement hebt, kan je Netflix bij ons bestellen. Activeer je account met je huidige account nadat je Netflix bij ons hebt besteld. We zetten je account automatisch over. Al je gegevens, zoals je kijklijst en voortgang, blijven behouden.

Let op: Heb je extra gebruikers toegevoegd aan jouw abonnement bij Netflix? Dan komen deze te vervallen als je overstapt naar Netflix bij KPN.

 

bron: 

 


  • Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

Dank voor de reactie.

 

Zoals gezegd lukt het toevoegen niet omdat er reeds een account is.

 

De boodschap die ik in mijnkpn krijg is:

 

Je hebt Netflix via de Netflix app op je tv ontvanger besteld. Zeg deze eerst op bij Netflix. Activeer nadat je abonnement is gestopt hier je Netflix cadeau.


  • Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Hoi ​@JelCin66, welkom op onze community! Dit wordt uitgelegd in het Combivoordeeltopic:

  

Goedenavond allemaal, 

ik wil graag toelichting geven op een aantal zaken die hier de revue zijn gepasseerd.

 

Netflix

Actief abonnement bij Netflix overzetten naar KPN Keuzevoordeel

Heb je momenteel een abonnement rechtstreeks bij Netflix en wil je Netflix als Keuzevoordeel? Dan hoef je niet eerst je abonnement bij Netflix op te zeggen.

Als je bestelling van Netflix als Keuzevoordeel is afgerond krijg je van ons een mail met instructies om Netflix te activeren. Dat houdt in dat je een (bestaand) Netflix-account gaat koppelen aan KPN. 

Aangezien je al een bestaand Netflix-account hebt met een actief abonnement, voer je tijdens het activeren je gebruikersnaam en wachtwoord van je Netflix-account in. Nadat je klaar bent met activeren is ook je abonnement bij Netflix gestopt.

Als je vragen hebt over je factuur bij Netflix kan je contact met Netflix opnemen.
Let op: neem aub geen contact op met Netflix om je abonnement daar te beëindigen, maar voer de stappen hierboven uit voor de snelste en eenvoudigste overstap.

 

“Netflix via KPN factuur” overzetten naar KPN Keuzevoordeel

Betaal je momenteel “Netflix via KPN factuur” en wil je dit omzetten naar Keuzevoordeel? Dan moet je eerst je Netflix abonnement via Netflix opzeggen. Dat kan je doen via de Netflix app op je KPN tv-ontvanger of via je Netflix-account. “Netflix via KPN factuur” heb je geactiveerd via de Netflix app op je KPN tv-ontvanger.

Een Netflix abonnement wordt elke 30 dagen gefactureerd. Je opzegging wordt daarom actief nadat de 30 dagen zijn verlopen van je huidige abonnement. Heb je dus net weer betaald voor Netflix, dan zul je 30 dagen moeten wachten totdat de opzegging is voltooid. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit rond eind februari gereed te hebben.

 

Actief Netflix abonnement bij KPN overzetten naar KPN Keuzevoordeel

Betaal je al voor een Netflix abonnement via KPN, heb je dit al geactiveerd en wil je dit overzetten naar Keuzevoordeel? Dat gaat heel eenvoudig. Je kiest Netflix als Keuzevoordeel en wanneer de bestelling is afgerond heb je direct Keuzevoordeel en hoef je verder niets meer te doen. 

Had je wel al een Netflix abonnement via KPN maar had je dit nog niet geactiveerd? Dan krijg je van ons nog een extra mail met instructies nadat je Keuzevoordeel bestelling is afgerond. 

 

Netflix activeren met een nieuw of bestaand Netflix account?

Om Netflix te consumeren heb je een Netflix account nodig. In dit account kun je bijvoorbeeld profielen samenstellen, je voorkeuren en je abonnement en betaalgegevens instellen en opslaan.

Het activeren van een Netflix-account houdt in dat je KPN koppelt als de partij waar je een Netflix-abonnement afneemt. Betaald of als Keuzevoordeel.

Het activeren van Netflix gebeurt nadat je Netflix als Keuzevoordeel hebt gekozen of als je een betaald Netflix abonnement via KPN hebt besteld.

Als je nog geen Netflix account hebt, kan je tijdens het activeren een nieuw Netflix account aanmaken. Heb je die al wel en wil je graag je profielen, kijkhistorie e.d. bewaren, dan kan je tijdens het activeren je Netflix accountgegevens invullen.

 

Groeten, 

Roeland

 


  • Auteur
  • Helper
  • February 11, 2025

Dank je wel voor je uitgebreide en duidelijke toelichting Roeland.
Ik ga het zo doen.


  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Had ik deze toelichting maar gelezen voordat ik vorige week een medewerker van de klantenservice mijn Netflix abonnement liet stop zetten met ingang van 12-2-2025. Want nu hebben we geen Netflix meer en kan ik nog steeds niet het combivoordeel wijzigen naar Netflix standaard.

Dit komt blijkbaar door de 30 dagen termijn van facturering van KPN. En die loopt voor ons van 25 januari t/m 24 februari. In de KPN app kan ik dus niets toevoegen/wijzigen, hij blijft aangeven dat ik eerst mijn Netflix abonnement moet opzeggen, wat al gedaan is.

Dus dat betekent dat we minimaal een halve maand geen Netflix hebben, onze instellingen ook verliezen. Helaas zijn we dan genoodzaakt om Netflix weer te activeren via de tv voor het volle bedrag. En omdat de abonnementsperiode niet gelijk loopt met die van KPN bestaat er geen mogelijkheid om het goed om te zetten zonder een hele tijd geen Netflix te hebben.

Jammer, blij gemaakt met een dode mus en de klantenservice medewerkers weten het ook niet. Geven verkeerde adviezen en kunnen niet zeggen wanneer ik het wel kan toevoegen via de KPN app.

Netflix medewerkers weten het ook niet, zeggen dat ze geen bericht naar KPN sturen naar aanleiding van het stopzetten. Dat dit opgelost moet worden door KPN.


  • Topper
  • March 2, 2025

Had ik deze toelichting maar gelezen voordat ik vorige week een medewerker van de klantenservice mijn Netflix abonnement liet stop zetten met ingang van 12-2-2025. Want nu hebben we geen Netflix meer en kan ik nog steeds niet het combivoordeel wijzigen naar Netflix standaard.

Dit komt blijkbaar door de 30 dagen termijn van facturering van KPN. En die loopt voor ons van 25 januari t/m 24 februari. In de KPN app kan ik dus niets toevoegen/wijzigen, hij blijft aangeven dat ik eerst mijn Netflix abonnement moet opzeggen, wat al gedaan is.

Dus dat betekent dat we minimaal een halve maand geen Netflix hebben, onze instellingen ook verliezen. Helaas zijn we dan genoodzaakt om Netflix weer te activeren via de tv voor het volle bedrag. En omdat de abonnementsperiode niet gelijk loopt met die van KPN bestaat er geen mogelijkheid om het goed om te zetten zonder een hele tijd geen Netflix te hebben.

Jammer, blij gemaakt met een dode mus en de klantenservice medewerkers weten het ook niet. Geven verkeerde adviezen en kunnen niet zeggen wanneer ik het wel kan toevoegen via de KPN app.

Netflix medewerkers weten het ook niet, zeggen dat ze geen bericht naar KPN sturen naar aanleiding van het stopzetten. Dat dit opgelost moet worden door KPN.


Ik ben het helemaal met je eens super slecht van KPN! Dit hadden ze erbij moeten vermelden! Netflix stopt namelijk per direct je abonnement maar KPN laat het nog ff 30 dagen doorlopen! Gaat nergens over en dat is natuurlijk ook onzin!