Skip to main content
Beantwoord

hogere internet snelheid

• 27 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 198 keer bekeken

Kortgeleden een bericht gehad op mijn adres, dat vanaf nu een hogere internetsnelheid mogelijk was. Volgens mijn contract haal ik max 48 mbps download als ik inlog op mijn kpn zie ik dat ik tegen betaling maximaal 200 mbs download kan halen. Hiervoor moet ik betalen , dat begrijp Echter als ik kijk naar mijn abonnement bij een nieuwe aansluiting, staat daar standaard 100 mbps download. Waarom krijg ik die snelheid niet. Ik hoef voorlopig geen 200 Mbps . Ik heb in een topic gelezen dat dit eenvoudig zonder kosten is aan te passen, graag een bericht hoe ik dat moet doen

mv.r Cor

Beste antwoord door Erwin van KPN

Goed nieuws, @cor E . We hebben elkaar net gesproken.
Je lijn is er technisch al aan toe maar heeft alleen nog een 'duwtje' van mijn kant nodig. Dat hebben we zojuist met elkaar afgesproken.
Op 09-09-2019 is je lijn omgezet. Dus vanaf 10-09 zou jij in de buurt moeten komen van die 100MBit. (met een bedrade verbinding, uiteraard) Laat je tegen die tijd weten of het gelukt is?
Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 27 augustus 2019
Kpn klanten worden automatisch omgezet maar daar gaat best wat tijd overheen. Denk dan aan minimaal een maand.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 27 augustus 2019
Ok dan wacht ik dit nog even af , bedankt voor de snelle reactie Gr. Cir

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • Antwoord
  • 29 augustus 2019
Goed nieuws, @cor E . We hebben elkaar net gesproken.
Je lijn is er technisch al aan toe maar heeft alleen nog een 'duwtje' van mijn kant nodig. Dat hebben we zojuist met elkaar afgesproken.
Op 09-09-2019 is je lijn omgezet. Dus vanaf 10-09 zou jij in de buurt moeten komen van die 100MBit. (met een bedrade verbinding, uiteraard) Laat je tegen die tijd weten of het gelukt is?

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 29 augustus 2019
Bedankt voor dit bericht

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 6 september 2019
Graag gedaan. Ik lees volgende week graag of het gelukt is.

Wampie R
Topper
  • Topper
  • 18 reacties
  • 6 november 2021

Bij mail van 19 oktober  2021 is een hogere internetsnelheid beloofd, en dat die binnen twee weken er zou zijn. Voor zover ik kan zien is dat echter nu, 6 november, nog steeds niet het geval. Weet iemand waarom? 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 6 november 2021

Hoe heb je dat getest?

Wampie R
Topper
  • Topper
  • 18 reacties
  • 7 november 2021

Met een app die speedtest heet en ook mrt fue van KPN. Is de snelheid bij jou wel verhoogd?

Wampie R
Topper
  • Topper
  • 18 reacties
  • 7 november 2021

Hoe test jij?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 7 november 2021

Je moet wel testen met een bekabelde pc of laptop. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 8 november 2021

@Wampie R : De enige betrouwbare manier om te testen of er voldoende snelheid binnenkomt is testen met een bekabelde pc/laptop.

Mocht dat okay zijn, kun je vervolgens proberen om via de wifi manager je draadloze internet te verbeteren. 

Wampie R
Topper
  • Topper
  • 18 reacties
  • 9 november 2021

Ik heb het geprobeerd met een bekabelde PC en met een laptop in de wifi. In beide gevallen blijft ie beneden de 100 Mbps. Dat is dus raar. Ik vermoed dus dat de beloofde 200 Mbps nog niet is doorgevoerd terwijl het al wel op de nota staat (overigens met korting).

Kan KPN dat controleren?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 9 november 2021

@Wampie R : Uiteraard! Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Wampie R
Topper
  • Topper
  • 18 reacties
  • 24 december 2021

Mijn problemen is opgelost. De bekabeling van mijn pc verliep via een switch met een beperkt aantal Mbps. Die heb ik vervangen. Nu heb ik wel de 200 Mbps.