Skip to main content
Vraag

Ik zou graag KPN internet willen, maar een ander parij is goedkoper, is er wat te regelen ?

• September 27, 2026
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Ik wil graag KPN glas, maar een partij als Odido levert bij mij 1 gbit/s glas voor 45 euro per maand. KPN zit op 52 euro per maand. Omdat ik thuis een server van een online radio zender draait en uitzend via het internet en al klik & klaar als failover heb voor netwerk (wat nu gebruikt wordt), wil daarnaast niet nog een keer glas van Odido gaan aanvragen, kortom… ik ben op zoek naar een ander netwerk zodat de default netwerk en failover netwerk niet dezelfde partij is en gescheiden zijn qua aanbieder. Normaal levert glas en 5G niet altijd dezelfde storing op, behalve bv bij een brand in de datacenter ervan als het 1 en dezelfde aanboeder is. Dus ik zoek bij KPN een 1 gbit/s glas voor dezelfde prijs als bij Odido en is er wat te regelen ? Ik krijg bij Odido 12 maanden korting (die best forst is, namelijk 20 euro per maand) maar die korting intresseert me niet en is ook tijdelijk, maar het bedrag waar ik uit op ben is max 45 euro per maand en geen korting is helemaal prima. Ik heb verder niks nodig, geen (liever niet) veilig internet, geen mailboxen, geen telefonie, geen tv en geen wifi punten en andere dingen. Dynanische IPV4 adres is prima, dat werk nu ook en meer heb ik niet nodig. Mijn vraag… is er iets te regelen ? Lager dan 1 gbit/s wil ik niet, aangezien mijn netwerkkaart 1 gbit/s is die ik maximaal wil kunnen benutten, in de praktijk zal dat niet gehaald worden. meer dan 1gbit/s wordt vanwege deze zelfde netwerkkaart hem ook niet en heeft geen zin.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 27, 2026

Hallo ​@StephanVerrips ,

Goedkoper dan 52,50 gaat het niet worden. KPN hanteert vaste prijzen voor nieuwe klanten: 

Wel kun je een tijdelijke korting krijgen, het eerste jaar wordt dan 35,00 als je een contract voor 24 maanden afsluit. Zie verder deze pagina:

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1

Ik snap dat, maar proberen kan altijd. KPN en Odido is natuurlijk appels en peren vergelijken. De ene zal et niet onderdoen dan de ander, maar men heeft toch verschillende netwerken, apparatuur en dus ook de kosten. Odido blijkt wat dat betreft wat goedkoper, maar je wilt als je zekerheid wilt hebben voor een goede failover, niet een zelfde partij hebben voor de twee verschillende netwerken, ook niet als de ene glas is en de ander 5G. Een brand in een datacenter, legt namelijk alletwee plat. Het is niet dat dat van mij zo extreme belangrijk is, maar ik probeer met wat weinig geld toch ver te komen, en daar hoort mijn vraag ook bij. Ik wacht nog even op KPN Sales als deze nog komt, als deze met de zelfde opmerking kom, dan moet ik eerst nadenken en ga dan nog verder zoeken. In iedere geval dank voor je antwoord en fijne nacht.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 27, 2026

Wat is nu je vaste netwerk provider?