Skip to main content

Ik heb een mobiel abonnement bij Kpn en een alles in 1 bij Kpn. De korting op mobiel zag ik niet op de rekening, dus ik hebt afgelopen vrijdag gechat met Kpn en het antwoord was dat ik wel recht heb op korting, ook met terugwerkende kracht. Vanochtend stond er in mijn voicemail een bericht dat ik geen recht heb op korting omdat mijn mobiele abonnement van Telfort is. Al zeker een jaar geleden kreeg ik een mail dat mijn mobiele abonnement was omgezet naar Kpn omdat Telfort door Kpn was overgenomen. Ook als ik inlog bij Kpn staat daar naast ons thuis abonnement het mobiele abonnement. Wat is er nu weer aan de hand is dit weer zo,n trucje om toch geen korting te geven?

Tja... je krijgt nu wel dubbele data op het mobiele Telfort abonnement als ik het goed begrijp.

Wat is het voor abonnement? Hoeveel data en belminuten voor welke prijs? Is het misschien om te zetten naar een gelijkwaardig KPN abonnement? 

Dat zou best "gelijkwaardig" kunnen zijn maar dat laat onverlet dat de communicatie van KPN misleidend is. Ook ik heb daar ondertussen al meedere keren mee te maken gehad.

Zo is een mobiel data-only abonnement voor KPN ook geen mobiel abonnement in de zin van dat je daarmee het Pluspakket gratis zal zijn en je een Entertainment korting zal krijgen. Het is daarentegen wel een hussel abonnement immers op het mobiele abonnement zelf krijg ik dus wel een Husselkorting.

De communicatie van KPN laat wat duidelijkheid betreft dus sterk te wensen over.


Hoi Nick83,

Ik weet niet wat mijn telfort mobiele abonnement precies inhoud. Ik weet wel dat als ik mijn Telfort abonnement verleng naar een Kpn abonnement, dat er dan zeker weer iets fout gaat, want mijn ervaring is dat als je iets wijzigt bij Kpn er dan altijd weer iets niet goed gaat, en daar heb ik geen zin in.

Conclusie: De communicatie van KPN is MISLEIDEND en ik wil die 7,50 per maand. Ik heb dit probleem aangemeld bij het ACM. 


Sorry, maar die € 7,50 ga je echt niet krijgen. Het woordje "tot" zie je in meer advertenties staan. Daarin doet KPN niets bijzonders. 


Tja... je krijgt nu wel dubbele data op het mobiele Telfort abonnement als ik het goed begrijp.

Wat is het voor abonnement? Hoeveel data en belminuten voor welke prijs? Is het misschien om te zetten naar een gelijkwaardig KPN abonnement? 

Dat zou best "gelijkwaardig" kunnen zijn maar dat laat onverlet dat de communicatie van KPN misleidend is. Ook ik heb daar ondertussen al meedere keren mee te maken gehad.

Zo is een mobiel data-only abonnement voor KPN ook geen mobiel abonnement in de zin van dat je daarmee het Pluspakket gratis zal zijn en je een Entertainment korting zal krijgen. Het is daarentegen wel een hussel abonnement immers op het mobiele abonnement zelf krijg ik dus wel een Husselkorting.

De communicatie van KPN laat wat duidelijkheid betreft dus sterk te wensen over.

Ik kan me de verwarring voorstellen, maar de vraag “Heb je al een abonnement van KPN of Telfort?” klopt wel. Als je KPN en Telfort combineert, krijg je namelijk voordelen. In de voorwaarden staat alleen wel duidelijk dat je het voordeel krijgt op het KPN abonnement. Combineer je KPN Thuis met Telfort Mobiel? Dan krijg je voordeel op het KPN Thuis abonnement. Combineer je Telfort Thuis met KPN Mobiel? Dan krijg je het voordeel op het mobiele abonnement. Het spijt me, maar ik kan het echt niet anders maken.


Als ik nu mijn Telfort mobiel abonnement omzet in Kpn, dan ben ik inclusief Hussel korting van toch maar 2,50 (dus geen 7.50) per maand, toch nog , 0,79 duurder uit dan wanneer ik mijn huidige Telfort TFT abonnement houd.

Eye opener: Kpn maakt alles zo ingewikkeld, zodat ze altijd weer kunnen wijzen naar een regeltje om de beloofde korting niet te geven.

Dus wacht ik even af wat ACM van mijn klacht vind. 


Heel vreemd en manipulatief!

Ik had al aangegeven wat het beste antwoord was, maar KPN overruled mij en bepaald dus kennelijk ook zelf wat het beste antwoord was. Heel dit forum is onder controle van KPN en ook de meeste forumleden lijken in dienst van Kpn.


Op het forum proberen we met onze antwoorden zoveel mogelijk klanten te helpen, dus ook meelezer. Het antwoord dat jij gemarkeerd had, was niet de antwoord op jouw initiële vraag en dus ook niet het antwoord waar toekomstige meelezers iets aan zouden hebben. Vandaar dat ik er voor heb gekozen om een andere reactie te selecteren als beste antwoord.


Als ik nu mijn Telfort mobiel abonnement omzet in Kpn, dan ben ik inclusief Hussel korting van toch maar 2,50 (dus geen 7.50) per maand, toch nog , 0,79 duurder uit dan wanneer ik mijn huidige Telfort TFT abonnement houd.

Eye opener: Kpn maakt alles zo ingewikkeld, zodat ze altijd weer kunnen wijzen naar een regeltje om de beloofde korting niet te geven.

Dat valt wel mee. Bij bestellen staat onderaan gewoon wat je gaat betalen per maand.

Wat is daar ingewikkeld aan? Als je op Details tikt zie je de korting staan:

 


Hoi Nick 83,

Ik bedoelde met ingewikkeld, dat als je het besteltraject van KPN alles in 1 met mobiel doorloopt er dan duidelijk staat dat ook bij Telfort mobiel er sprake is van korting. Ook de reactie via de chat van KPN zelf, was dat ik recht had op die korting van 7,50. Dat dat nu niet is dat is ingewikkeld!

En het feit dat de KPN via de chat mij gelijk gaf, geeft ook aan dat het kennelijk allemaal wel erg ingewikkeld is geregeld bij KPN, ze weten het daar zelfs niet eens meer. Ben dan een echte kerel en geef die klant de korting.

En daarnaast kijk eens naar de reactie van WJB, die is het ook met mij eens, dat het ingewikkeld en misleidend is.