Skip to main content
Beantwoord

Netflix via KPN ondersteund geen ‘extra account’, maar nu maand wachten?

• November 8, 2025
  • 15 reacties
  • 132 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wilde mijn Netflix abo overzetten naar KPN, dus gebruik gemaakt van mijn maandelijkse wissel mogelijkheid. Dat wisselen is echt een fluitje van een cent en gaat in 2 stappen. Stap 1 is de wisselaanvraag en stap 2 is koppelen van je account. Maar pas bij stap 2 werd mij duidelijk dat extra accounts niet worden ondersteund via KPN, en dus heb ik deze laatste stap niet voltooid. Ik kan de wissel niet halverwege annuleren. Kortom, ik heb nu een maandje KPN Netflix Premium voor €5 bovenop de €25 die ik standaard aan Netflix betaal. Mooie premium van KPN…

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@JakobW, 1x in de maand kun je inderdaad jouw combivoordeel wijzigen. In december kun je dan Netflix weer afnemen via henzelf voor het extra account. Het is wel natuurlijk erg slordig dat tegen jou is gezegd dat KPN dat extra account ook als optie aanbiedt. 

15 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 8, 2025

Hallo ​@JakobW ,

Je hebt met Netflix Premium sowieso wat extra mogelijkheden, maar inderdaad geen extra account: 

Netflix Basic

Kijk onbeperkt films en series in HD-kwaliteit, op maximaal één scherm tegelijk. Download films en series op één apparaat.

Netflix Standaard

Kijk onbeperkt films en series in Full HD-kwaliteit, op maximaal twee schermen tegelijk. Download films en series op twee apparaten.

Netflix Premium

Kijk onbeperkt series en films in 4K Ultra HD-kwaliteit, op maximaal vier schermen tegelijk. Download films en series op zes apparaten. Geniet van ruimtelijke audio van Netflix.

Maar je kunt na één maand gewoon weer terug naar jouw oude abonnementsvorm. En deze maand dan bijvoorbeeld lekker kijken naar die 4K films.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 8, 2025

Hoi Noordzee,

ik kon met mijn Netflix abo al lekker 4K kijken. Mijn punt is dat ik er nu door onhandige halve wissel €5 extra voor betaal + maandje andere streaming dienst ‘mis’.

Omdat ik me al afvroeg of het wisselen met de extra account goed zou gaan, had ik vooraf de KPN servicedesk gebeld. De servicedesk heeft mij overtuigd dat het allemaal moest lukken. Tja.

• November 8, 2025

Al doende leert men. Even een maandje wachten en dan kan je weer wat je wil.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Hallo ​@JakobW, 1x in de maand kun je inderdaad jouw combivoordeel wijzigen. In december kun je dan Netflix weer afnemen via henzelf voor het extra account. Het is wel natuurlijk erg slordig dat tegen jou is gezegd dat KPN dat extra account ook als optie aanbiedt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Netflix biedt via geen enkele 'derde’ verkoper die Extra gebruikers aan bij Standaard en Premium. En dus kunnen KPN, Ziggo en andere het niet bieden.

Netflix via kpn ondersteunt dat dus niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2025

Hoi Noordzee,

ik kon met mijn Netflix abo al lekker 4K kijken. Mijn punt is dat ik er nu door onhandige halve wissel €5 extra voor betaal + maandje andere streaming dienst ‘mis’.

OK ​@JakobW 

Vergeet vooral niet om na die maand meteen weer terug te switchen naar het goedkopere abonnement. 

BadBert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 9, 2025

is er al enig zicht wanneer dit wel gewoon gaat kunnen?

Wij willen ook een extra gebruiker omdat netflix het gebruiken op een andere locatie (ookal is die persoon onderdeel van mijn gezin) vrijwel onmogelijk aan het maken is door de streaming functie naar chromecast dongles te verwijderen (die met een afstandsbediening) zo ook het KPN iptv kastje.

Je moet hierdoor gebruik maken van de app op je iptv kastje of tv, maar dat kan maar op 1 adres…. wat al belachelijk is, maar ok.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 9, 2025

Beste ​@BadBert KPN maakt een keus uit welke streamingdiensten ze aanbieden en welk soort pakketten daaruit.

Als er van een streamingdienst een pakket niet via KPN aangeboden wordt, dan rechtstreeks bij de streamingdienst aanmelden.

Het kan zijn dat je dan een vorm van een combikorting of gratis dienst mist, maar dat zij dan zo.

BadBert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 9, 2025

juist dus niet wat gewenst is, ik heb korting vanwege combi voordeel, dan ga ik niet EN dat voordeel eraf halen EN nog eens voor een extra gebruiker betalen.

zeker met het beleid van Netflix voor wat betreft kijken op verschillende adressen zou er ondertussen toch wel nagedacht mogen worden om ook deze abonnementsvorm mee te nemen bij KPN.
Ik wil best gewoon dat bedrag voor die extra user betalen, maar niet ook nog eens mijn korting verliezen die ik bij KPN heb. Ik verwacht dus niet dat die extra user binnen de korting valt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 9, 2025

Het is ‘kiezen of delen’ in dit geval.

Succes met je beslissing.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2025

Voorlopig biedt Netflix bij abonnementen via derden die mogelijkheid niet. 

Bij Combivoordeel krijg je Netflix Basic cadeau. Bij dat abonnement biedt Netflix sowieso geen mogelijkheid voor extra lid. En Netflix Basic is 720p. En 1 apparaat. 

Netflix Standaard. 2 apparaten. 1 extra lid. 1080p.

Netflix Premium. 4 apparaten. 2 extra leden. 4k + Dolby atmos. 

Elk extra lid kost € 4,99 per maand. 

De Netflix abonnementen met mogelijkheden

BadBert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 9, 2025

Voorlopig biedt Netflix bij abonnementen via derden die mogelijkheid niet. 

Bij Combivoordeel krijg je Netflix Basic cadeau. Bij dat abonnement biedt Netflix sowieso geen mogelijkheid voor extra lid. En Netflix Basic is 720p. En 1 apparaat. 

Netflix Standaard. 2 apparaten. 1 extra lid. 1080p.

Netflix Premium. 4 apparaten. 2 extra leden. 4k + Dolby atmos. 

Elk extra lid kost € 4,99 per maand. 

De Netflix abonnementen met mogelijkheden

Juist, en wij hebben netflix STANDAARD via de voordelen van KPN en zouden dus 1 extra lid moeten toe kunnen voegen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2025

Maar via derden biedt Netflix dat dus niet.

Er is geen sprake van "moeten kunnen".

Het staat er, via kpn, ook nergens bij.

https://www.kpn.com/entertainment/netflix

Rechtstreeks bij Netflix wel.

https://help.netflix.com/nl/node/41049?ui_action=kb-article-popular-categories

BadBert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 9, 2025

Maar via derden biedt Netflix dat dus niet.

Er is geen sprake van "moeten kunnen".

Het staat er, via kpn, ook nergens bij.

https://www.kpn.com/entertainment/netflix

Rechtstreeks bij Netflix wel.

https://help.netflix.com/nl/node/41049?ui_action=kb-article-popular-categories

dat begrijp ik.

Maar jij gaf aan dat je BASIC cadeau krijgt bij KPN, dat is dus niet correct, dat ligt aan je niveau wat je hebt.

Ik vroeg me origineel af of er plannen waren om dit toe te voegen vanuit KPN aan hun netflix abbo,

Ik liep daar nu namelijk tegenaan, en dan via google kwam ik in dit topic.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2025

Bij level 3 krijg je inderdaad Netflix Standaard cadeau. Dat was mij nog niet eens opgevallen. 

Helaas via kpn dus geen extra lid mogelijk. Of dat ooit wel kan is koffiedik kijken.