Skip to main content
Beantwoord

Onduidelijkheden bij wijziging abonnement

• 3 februari 2025
  • 14 reacties
  • 144 keer bekeken

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Ik wilden vandaag abonnement wijzigen van mijn buurvrouw er staat vol onduidelijkheden namelijk ze heeft 2 TV ontvangers staat nergens vermeld ze krijg ook geen korting op de opnamepakket ze heeft geen pluspakket zou dit te maken hebben dat ze voprheen Telfort had zou toch niets uit mogen maken toch maar bij haar mobiel staat ook nog steeds TFT Bundel dus misschien wel dus.
Wie of waar kan ik voor haar dit wijzigen of kan klantenservice iets voor mij betekenen hierin ?

Ook een vraag de aansluiting glasvezel zit in de meterkast maar de modem staat in woonkamer er is geen stopcontact in de meterkast aanwezig en de afstaand is ruim 10 meter wordt dit zo aangelsoten door monteur ?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Meerwillenweten2017 je kunt dan via https://www.mijnaansluiting.nl/home

een offerte voor een aanpassing aanvragen.

Succes.

Bekijk origineel

14 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi ​@Meerwillenweten2017, het kan zijn dat jouw buurvrouw bepaalde voordelen heeft kunnen meenemen vanuit Telfort.

Beste is inderdaad even samen met de buurvrouw de klantenservice bellen. Kan via 0800-0402, of een berichtje op X/Twitter of Facebook. Liever gebeld worden? Je kan ook een terugbelafspraak inplannen. Op werkdagen open tussen 08.00 en 18.00 uur en zaterdag 08.00 tot 17.00 uur.

• 3010 reacties
  • 3 februari 2025

Kun je een schermafdruk plaatsen van de factuur 2de pagina? 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
Zie je geen 2e iTV tuner, Geen opname en geen pluspakket en dat dan voor zo'n prijs

• 3010 reacties
  • 3 februari 2025

"Internet en Interactieve TV" is een pakket. Daar zit 1 tv ontvanger bij inbegrepen. Deze tv ontvanger zie je ook onderaan staan bij "Gratis producten". 

De 2de tv ontvanger staat gewoon in het lijstje met betaalde producten voor 5 euro.

Pluspakket is niet gratis omdat het mobiel abonnement nog een Telfort abonnement is.

Hoe het zit met het opnemenpakket weet ik niet. 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
Marlon92 schreef:

"Internet en Interactieve TV" is een pakket. Daar zit 1 tv ontvanger bij inbegrepen. Deze tv ontvanger zie je ook onderaan staan bij "Gratis producten". 

De 2de tv ontvanger staat gewoon in het lijstje met betaalde producten voor 5 euro.

Pluspakket is niet gratis omdat het mobiel abonnement nog een Telfort abonnement is.

Hoe het zit met het opnemenpakket weet ik niet. 

Je kreeg toen een bericht of je bezwaar zou hebben dat alles werd overgeheveld naar KPN geen bezwaar aangegeven maar je zit je blijft toch in de gemaakte afspraken zitten van Telfort en al het goed wat KPN bied maak ik dan geen kans op.
Zo wil ik een aanbieding hebben van KPN en dan wel met alle gemakken en diensten van KPN, ze maken juist nu reclame “blijven wordt beloond” dus bij deze.

Ik zit ook nog met een vraag de aansluiting van glasvezel hebben ze in de meterkast gemonteerd om daar gebruik van te kunnen maken met KPN dat kan maar wie betaald de bekabeling vanuit de meterkast naar het modem in de woonkamer ongeveer 10 mtr…????

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8125 reacties
  • 4 februari 2025

Ik zit ook nog met een vraag de aansluiting van glasvezel hebben ze in de meterkast gemonteerd om daar gebruik van te kunnen maken met KPN dat kan maar wie betaald de bekabeling vanuit de meterkast naar het modem in de woonkamer ongeveer 10 mtr…????

Beste ​@Meerwillenweten2017 alles na je modem is voor je eigen rekening, dus als je een LAN-kabel nodig hebt kun je die in iedere RTV-winkel of onderdelenhuis kopen in elke kleur en lengte die je maar wilt.

Denk wel aan de kwaliteit van de kabel, minimaal CAT5e of CAT6, hogere waarden zijn overkill en zonde van het geld.

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Beste JanD,
Ik bedoel het gele glasvezelkabeltje en niet de UTP kabel, het eindpunt glas zit in de meterkast waarop de NT wordt aangesloten en die zou naar de woonkamer moeten we wonen in een flat mijn buurvrouw is de enige waar dit kastje in de meterkast zit.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8125 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2025

Beste ​@Meerwillenweten2017 je kunt dan via https://www.mijnaansluiting.nl/home

een offerte voor een aanpassing aanvragen.

Succes.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7487 reacties
  • 4 februari 2025

Hoi ​@Meerwillenweten2017, dank voor je bericht!
Zie dat je al goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en ik kan hier verder ook weinig meer aan toevoegen. Zo te zien zijn al je vragen beantwoord en ik hoop dat je weet waar jij (en je buurvrouw) aan toe zijn. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag :) 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Om het aansluitpunt van glasvezel die de monteurs toen in de meterkast hebben gezet en NIET bij de oude ISRA in de buurt kun je toch niet gaan verwachten dat de klanten de verplaatsing gaan betalen?
Anders is er een grote vraag waarom is er niet bij nagedacht om de nieuwe glasvezel aansluiting nabij bij het oude ISRA (koper) te plaatsen, waarom is er een meterkast gekozen het betreft van het hele flat één woning van de 220 woningen ??

Is er iemand die mij hier antwoord op zou kunnen geven.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7487 reacties
  • 7 februari 2025

Goedemorgen ​@Meerwillenweten2017, de locatie van de glasvezelaansluiting wordt bepaald bij de aanleg van het netwerk en is ook niet altijd gelijk aan de locatie van het oude ISRA punt. Vaak is dit afhankelijk van hoe de bekabeling in het pand loopt. De reden dat er vaak voor de meterkast wordt gekozen, is omdat hier de binnenkomende verbindingen worden afgewerkt. Misschien dat ​@Ik_Combineer hier ook nog iets over kan zeggen (hij is een monteur van KPN die ook hier op de Community actief is). 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4330 reacties
  • 7 februari 2025

Er is hier wat informatie gegeven welke onjuist is. Het beste kan de buurvrouw gewoon een overstap naar glasvezel aanvragen en wanneer het geïnstalleerd moet worden even met KPN bellen dat het niet lukt en er een monteur moet komen. In een flat gebouwen lopen er eigenlijk altijd binnen geleidings waardoor het voor ons een fluitje is om een kabel te trekken. Ook voor een wandcontactdoos in de meterkast zorgen wij kosteloos. Dus uw buurvrouw hoeft geen kosten te maken voor die overzetting en wij komen het doen als het zelf te lastig is.

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Ik_Combineer dank voor het antwoord in deze narige situatie van mijn buurvrouw, ze heeft mobiel abonnement van voorheen Telfort in het systeem van KPN staat nu 150 min 2000 TFT dit hebben ze nooit overgezet naar KPN. Hetzelfde geldt ook voor het internet deze was ook voorheen van Telefort maar hoe geef je dit aan in de aanvraag heb je nou wel of geen internet als men ja zou kiezen wie zegt dan de huidige op en bij welke provider het is overgegaan naar KPN toen.
De buurvrouw zou graag alles bij KPN willen hebben zonder enige toevoegingen van telfort of TFT erbij zodat ze te maken heeft met één dezelfde partij en uiteraard een leuke aanbieding KPN maakt toen de reclame wie blijft loont maar dit is voorbij een televisie of een soundbar erbij maakt ze aanspraak op helaas.
Is het nu niet beter alles te doen opzeggen en opnieuw klant gaan worden het is wel een rompslomp op deze manier komt ze wel van het andere af en kan dan een leuke aanbieding krijgen die ze nu mis loopt, of zeg je telefonisch contact op te nemen met klantenservice om te zien wat hun zouden kunnen betekenen voor haar …….

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7487 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ​@Meerwillenweten2017, ik zou in dit geval aan willen raden om een belafspraak in te plannen met onze helpdesk. Jij (of je buurvrouw) wordt dan gebeld op een door jullie aangegeven tijdstip en de persoon die belt weet ook waarover het gaat omdat je dit zelf aan kunt geven!

Reageer