Skip to main content

Al jaren ben ik cliënt bij KPN, ik heb een all-in pakket, internet, TV, vaste telefonie en 2 mobiele telefoon contracten. Gemiddeld zijn mijn maandelijkse kosten > exclusief de 2 mobiele telefoon contracten < €74 p/m. Nu zie ik te vaak op de sociale media advertenties van de KPN voorbijkomen waarin aanbiedingen worden gedaan voor gratis WiFi versterken als je als nieuwe abonnee bij de KPN een abonnement afsluit. Ik als abonnee kan slechts ter verbetering van mijn WiFi een korting krijgen van slechts €50. Dit neem ik de KPN zeer kwalijk, zoals gezegd vind ik mijn maandbedrag €74 voor wat je ervoor krijgt ( lees goede kwalitatieve WiFi ontvangst ) exorbitant hoog!! Concreet: is mijn mening dat de KPN weinig biedt voor de vaste klant, testen die de KPN  via links aanbiedt om vanuit thuis kunnen worden uitgevoerd brengen geen enkele verbetering maar slechts veel ergernis. Als ik rond surf en naar de prijs- vergelijkingen van andere providers kijk kan ik niet anders dan doen te besluiten om serieus een overstap te overwegen om voor een andere provider te gaan. 

Waar akte.

Ik ben het helemaal niet met u eens. U betaalt voor een goede stabiele verbinding tot het modem. Wi-Fi is afhankelijk van omgevingsfactoren en daar kan kpn niets aan doen. KPN gaat heel ver in het verkrijgen van goed Wi-Fi. U krijgt bij een wifi snelheid onder de 20Mbt 2 gratis Wi-Fi versterkers of gratis een monteur aan huis. Om de wifi snel te beoordelen is de wifimanager ontworpen. Als u die 2x goed doet en de snelheid is lager dan genoemd is de uitkomst zoals eerder gezegd.  De wifi versterkers moeten bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Als u geen kabels wil trekken is dat uw keuze daar kan kpn niets aan doen.  Gratis de super wifi's krijgt u niet! Dat is namelijk niet te betalen en zouden de prijzen omhoog moeten en dat wil niemand. 


@HBWIKKE Als nieuwe klanten die wifi niet nemen krijgen ze korting op hun abonement ter waarde van die ‘gratis wifi’. Ook wel zo eerlijk richting mensen die hun huis en netwerk zelf naar tevredenheid hebbben ingericht. Kortom, jouw sociale media spiegelt jouw een sigaar uit eigen doos voor.


@HBWIKKE U heeft mij een privebericht gestuurd waarvoor dank. U heeft uw instellingen zodanig ingesteld dat ik daarop niet kan reageren. Voor iedereen is goed Wi-Fi mogelijk mits de binnenkomende snelheid voldoende is. Wellicht dat er iets anders aan de hand is.


hier idem;

@HBWIKKE  Is duidelijk dat het advertenties van KPN zijn. Maar op sociale media zijn advertenties persoonlijk doelgericht, adhoc, dynamisch. Vandaar dat ik over jouw sprak.

De suggestie van overstappen mag je best maken, maar maakt weinig indruk op medeklanten op dit forum. Overstappen zal je zelf moeten doen, wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken.