Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45158 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 4 februari 2025

Ik hoop dat voor de mensen die wat hebben gedaan snel bericht krijgen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 908 reacties
  • 4 februari 2025

Het is net als bij een werkgever, als er weer eens wat veranderd in de organisatie. Je schiet in de ontkenningsfase, of je hebt weerstand, ofzoiets ‘nee, hè, weer een verandering’. De uitleg die ​@Shyrin van KPN in het startbericht heeft gegeven, is m.i. duidelijk genoeg.

Uiteraard leeft bij iedereen zoiets van ‘what ‘s in it for me’.  Tijd zal het leren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 895 reacties
  • 4 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
Arjan van KPN schreef:

Makkelijker is niet altijd beter ;) Maar ik begrijp het sentiment wel. Het is nieuw, dus dat is altijd weer even wennen. 

Het lijkt misschien ingewikkeld, maar als je het stap voor stap bekijkt, wordt het al snel duidelijk. Kom je er niet uit of is er iets onduidelijk, laat het gerust weten!

@Arjan van KPN we kunnen nu niks, omdat het te druk is: 

Maar ja, hoeveel later? 😂😜

Geeft iedereen de tijd om te wennen aan de nieuwe voordelen ;) Ik ga er vanuit dat morgen die melding weer verdwenen is, maar dat is een voorspelling mijnerzijds. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 4 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
Roy74 schreef:

Was entertainmentvoordeel voor Viaplay toch wat handiger. Dan zou ik er niet meteen uithalen dat Viaplay in de nieuwe opzet geen onderdeel van het feest is. Maar hey, hier zie je het voordeel van de community wederom. Mede door dit topic kan ik een fijne keus maken.

Denk dat Viaplay hier niet aan mee wilt doen, andere partijen willen dus wel meedoen aan deze actie van KPN. Althans dat is wat ik denk, maar kan er ook naast zitten. 

Ja dat denk ik ook. Net zoals Google wel in de actie zit en Apple niet. Dat laatste had ik wel een fijne optie gevonden. Maar toch was mijn eerste reactie na het lezen dat er veel keus is. Ik ga de komende dagen eens kijken of en welk extraatje ik ga kiezen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 4 februari 2025

Wat een topic! Ik ben vandaag van enthousiast, naar toch minder enthousiast, naar toch wel weer enthousiast gegaan.

In mijn persoonlijke geval (volledig KPN Internet, TV & Mobiel huishouden van 5 personen) heeft het al snel meer voordeel dan het oude; in plaats van 5 euro korting heb ik nu 13,99 euro korting. (Level 3 - Netflix) Een “no-brainer” wat mij betreft.

Eenpersoonshuishouden
Alleen als je bijvoorbeeld bestaat uit een eenpersoonshuishouden, is level 3 halen wel uitdagender. Dat vond ik ergens oneerlijk. Maar dat was onterecht, want je hebt nu gewoon meer keuze.

TV was verplicht voor de entertainmentkorting, maar vervalt nu. Als je die alleen wel houdt, heb je al twee punten. Je hoeft maar één abonnement via KPN te laten lopen (die je toch al betaald), en je kan daarbij gratis Disney+, HBO Max of Netflix Basic of ESPN krijgen die duurder (lees: meer korting) zijn dan de 5 euro entertainmentkorting in eerste instantie.

Geen TV? → Waarschijnlijk ben je een streamer met meerdere abonnementen, dan zit je vast wel aan de vier. Waar je dan weer makkelijk 1 v/d 4 volledig gratis kan krijgen. - Ook meer voordeel dan oude situatie. (En je had hiervoor geen entertainmentkorting, nu kán het wel + hoger)

Tweepersoonshuishouden? → Dan heb je +4 punten vanwege extra mobiel. Voor TV +2 en dan hoef je nog maar één “normaal” streaming abonnement via KPN en de tweede is volledig gratis. - Ook meer voordeel dan oude situatie. (En dan zit je al level 3, maar kan je ook voordeel uit level 2 pakken)

Gratis opnemen
Level 2 is, in theorie, makkelijk haalbaar. Dan heb je ook gratis opnemen en kan je eventueel besparen op tweede ontvanger en over op de Smart TV app. Scheelt ook weer 60 euro p/j.

Paar gevallen vallen nu, onterecht, buiten de boot zoals bij extra lid aan Netflix abonnement kunnen toevoegen. Dat moet snel via KPN mogelijk worden. En die 6 maanden bevestiging vind ik dat anders/weg moet. En meer combikeuze keuze. Wijzigingen gaan goed mee met de tijd, waar streaming > TV.

Level 0 ben je door geen mobiel, dan had je ook geen entertainmentkorting voorheen. Dan is er niks veranderd. Ja, en je moet er fan van zijn abonnementen via KPN te laten lopen, maar dat is een keuze.

Ik ben fan! 👌🏼

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 4 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

En daarom is dubbelchecken altijd goed, want ik heb helaas verkeerd gegokt, ​@Sebas14 😌.
Als je nu geen Entertainmentkorting (meer) hebt, dan kun je deze niet meer krijgen. ​​​

Oh nee, dit is om te huilen. Had ik hem gisteren maar weer aangezet. Komt niet meer goed dit jaar 🫣

In ieder geval bedankt voor het dubbelchecken.

Ik pleit wel graag voor aankondigingen minimaal 2 weken van te voren bij wijzigingen. Of net als de jaarlijkse inflatiecorrectie, een maand. Kan je de klant ook even de tijd geven.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 4 februari 2025

Wat bedoel je met extra lid bij Netflix toevoegen ​@ikheetjeff? Wat gaat er niet bij KPN? Sorry, maar ik heb al tijden geen Netflix meer.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 4 februari 2025
Roy74 schreef:

Wat bedoel je met extra lid bij Netflix toevoegen ​@ikheetjeff? Wat gaat er niet bij KPN? Sorry, maar ik heb al tijden geen Netflix meer.

Netflix wou/wilt meelifters aanpakken, dus stel je hebt iemand uit een ander gezin (en dus ander netwerk) die gebruik maakt van je abonnement, krijgt die persoon snel een foutmelding en moet dan handmatig goedgekeurd worden door de hoofdgebruiker van het abonnement; met andere woorden gedoe.

Dat doet Netflix in de hoop dat die meelifter een eigen abonnement aanschaft. Maar je kan ook iets voordeliger een “extra lid” toevoegen, waardoor diegene wel kan meekijken. Dat kan alleen niet als je Netflix via KPN hebt lopen.

https://help.netflix.com/nl/node/123277

Daardoor loopt ​@Deezers (in mijn ogen volledig onterecht) de combikorting mis, want mocht Deezers het via KPN willen laten lopen moet dat extra lid een eigen abo afsluiten en dus meer betalen. En het kan niet meer voor Storytel gebruiken. En bij HBO heeft Deezers een lifetime korting, dus ook minder voordelig.

Hangt even vanaf of Deezers nog andere abonnementen zonder betere voordeel heeft, maar volgens mij is dé meest geschikte optie; Storytell als “normaal abonnement” via KPN en dan Netflix met die combikeuze-korting. (Link naar Deezers reactie)

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Die van Netflix is ook een mooie aanbieding, maar ik heb: 

Als ik dan daarop wilt blijven, wordt het dan voor mij bij KPN dat ik dan alleen € 5,- moet bijbetalen?

€ 18,99 - € 13,99 = € 5,- komt dan op mijn factuur te staan: Netflix € 5,- i.v.m. 4K Premium?

Zo niet dan zou het inhouden dat mensen met een Netflix 4K abonnement erop achteruit gaan. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 4 februari 2025

Dennis Overbeek schreef:

Als ik dan daarop wilt blijven, wordt het dan voor mij bij KPN dat ik dan alleen € 5,- moet bijbetalen?

€ 18,99 - € 13,99 = € 5,- komt dan op mijn factuur te staan: Netflix € 5,- i.v.m. 4K Premium?

Zo niet dan zou het inhouden dat mensen met een Netflix 4K abonnement erop achteruit gaan. 

Ja, dat zeg je helemaal goed. Je kan als straks in MijnKPN weer kan, kiezen uit welk Netflix abonnement je wilt. Bij Level 3 heb je 13,99 euro korting, en kan je ook voor het 4K abonnement gaan en betaal je dan de rest bij. Hier legt Shyrin dat ook nog verder uit; (link naar reactie)

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
ikheetjeff schreef:

​Ja, dat zeg je helemaal goed. Je kan als straks in MijnKPN weer kan, kiezen uit welk Netflix abonnement je wilt. Bij Level 3 heb je 13,99 euro korting, en kan je ook voor het 4K abonnement gaan en betaal je dan de rest bij. Hier legt Shyrin dat ook nog verder uit; (link naar reactie)

Dank je wel ​@ikheetjeff, dat scheelt me weer € 13,99 per maand. Maar met het omzetten behoud ik gewoon me account van Netflix waarmee ik inlog bij Netflix?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
ikheetjeff schreef:

​Ja, dat zeg je helemaal goed. Je kan als straks in MijnKPN weer kan, kiezen uit welk Netflix abonnement je wilt. Bij Level 3 heb je 13,99 euro korting, en kan je ook voor het 4K abonnement gaan en betaal je dan de rest bij. Hier legt Shyrin dat ook nog verder uit; (link naar reactie)

Dank je wel ​@ikheetjeff, dat scheelt me weer € 13,99 per maand. Maar met het omzetten behoud ik gewoon me account van Netflix waarmee ik inlog bij Netflix?

Ja die blijft gewoon hetzelfde!

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
bnh schreef:

Ja die blijft gewoon hetzelfde!

TOP!!!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36426 reacties
  • 4 februari 2025

Je kunt natuurlijk allerlei aparte scenario's bedenken. 

Ik lees op de website https://www.kpn.com/combivoordeel?campaignid=so:c=merk-community bij de veelgestelde vragen:

Moet ik ook KPN TV nemen voor mijn keuzevoordeel, zoals Netflix, ESPN Compleet of 1Password? 

Nee, dit hoeft niet.

Graag dan een bevestiging van een moderator dat de combinatie Internet, Mobiel (dat is al goed voor level één) en een los Digitenne-abonnement (18,00) recht geeft op het gratis ESPN Compleet-abonnement via Digitenne (ESPN 2 en ESPN 3).

Want hoe zou je anders gebruik kunnen maken van ESPN Compleet als je geen KPN TV afneemt bij KPN? 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025

Noordzee schreef:

Graag dan een bevestiging van een moderator dat de combinatie Internet, Mobiel (dat is al goed voor level één) en een los Digitenne-abonnement (18,00) recht geeft op het gratis ESPN Compleet-abonnement via Digitenne (ESPN 2 en ESPN 3).

Het lijkt erop dat je voor ESPN Compleet een "gewoon" TV(+) abonnement bij KPN moet hebben.

Met ESPN Compleet via KPN lijkt het niet mogelijk om via de ESPN app te kijken.

Maar het is wel een hele interessante vraag of je ESPN 2 en 3 als keuzevoordeel bij Digitenne kunt krijgen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 4 februari 2025
Noordzee schreef:

Ik ben geen moderator, maar ik hoop dat ik met je scenario mag meedenken. Mijn antwoord zou zijn; Ja, met Internet+Mobiel heb je gratis ESPN Compleet, want je bent dan Level 1. Digitenne telt niet mee voor punten en verder heb je niks voor extra punten (maar dat kan wel)

Maar het is dan even de vraag of ESPN Compleet alleen voor TV+ of ook Digitenne telt, of dat daar een ander “soort” ESPN Compleet voor Digitenne bestaat. Het antwoord van dit topic geeft mij bevestiging dat als je ESPN Compleet hebt, je ook via Digitenne moet kunnen kijken.

• 766 reacties
  • 4 februari 2025

@ikheetjeff als 1 persoons huishouden is het inderdaad even rekenen.

Level 1 ben je meteen. Internet en mobiel, aanvullen met TV is 2 punten extra, wat is dan nuttig of nodig voor level 2? Een Data sim of Multisim? KPN veilig een streamdienst?

Dan moet je nog eens 4 extra punten halen voor level 3 dat kan een combinatie zijn van 4 opties die 1 punt opleveren.

Zelfs zonder TV is een gezin met 3 mobiele abonnementen bijna meteen level 3

Ik ben er geen voorstander van om een streamdienst via de factuur van een provider te laten lopen maar de constructie van een premium abonnement afnemen en de kosten van de onderliggende trap terugkrijgen is aantrekkelijk.

Alleen stijgen onze maandlasten meer dan het voordeel van een streamdienst oplevert als we onze mobiele abonnementen bij KPN onderbrengen. Er zijn inderdaad wel wat secundaire zaken die in het voordeel van KPN mobiel spreken maar dat brengt de lasten niet omlaag. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2753 reacties
  • 4 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:

Ik kijk nog steeds via me Turkse account betaal 6,79 voor premium dus ik blijf nog wel even zo.

voor de vrouw Videoland wellicht leuk  

• 766 reacties
  • 4 februari 2025

In antwoord op ​@Noordzee 

Iets verder op diezelfde pagina vind je het volgende Je moet dan op Toon meer klikken.

Of Digitenne als TV abonnement wordt gezien weet ik niet.

Wat de app betreft met ESPN via KPN hoor je toegang te krijgen tot ESPN Watch of deze info klopt niet.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 4 februari 2025

wel jammer dat ik geen voordeel krijg ik heb alleen tv en internet van kpn en ik krijg pas in juni pas mobiel van jullie

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:

Ik wil alleen KPN Internet en Mobiel, maar geen TV. Krijg ik dan ook een keuzevoordeel, zoals Netflix, ESPN Compleet of 1Password?

Ja. Bijna alle keuzevoordelen krijg je ook zonder TV. Behalve ESPN Compleet.

Maar de vraag is dan of Digitenne feitelijk niet ook TV is?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
alice60 schreef:

Wanneer krijg ik namelijk een mail binnen voor die netflix basic.

Die mail komt pas nadat het verwerkt is en nu met deze drukte kan dat dus langer duren dan normaal.

@david_meyer25 Dan kan je dus vanaf kijken of je dan wel voordelen hebt.

Nu krijgen enkel losse abonnees ook geen extra’s 

• 766 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:
Rowi. schreef:

Ik wil alleen KPN Internet en Mobiel, maar geen TV. Krijg ik dan ook een keuzevoordeel, zoals Netflix, ESPN Compleet of 1Password?

Ja. Bijna alle keuzevoordelen krijg je ook zonder TV. Behalve ESPN Compleet.

Maar de vraag is dan of Digitenne feitelijk niet ook TV is?

Dat is inderdaad de hamvraag. TV+ Streaming only zal dan ook niet in aanmerking komen om ESPN Compleet te kunnen kiezen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:

@ikheetjeff als 1 persoons huishouden is het inderdaad even rekenen.

Level 1 ben je meteen. Internet en mobiel, aanvullen met TV is 2 punten extra, wat is dan nuttig of nodig voor level 2? Een Data sim of Multisim? KPN veilig een streamdienst?

@Rowi. Jup, ik denk dat Level 3 voor eenpersoonshuishouden wel uitzondering gaat worden. Maar het is wel mogelijk, maar dan moet je bijvoorbeeld TV+ samen met 5 streamingdiensten hebben (en betalen voor vier). Of een extra TV Pakket met 4 streamingdiensten (en netto betalen voor drie streamingdiensten).

En stel je wilt juist geen Netflix, maar gratis Disney of HBO kan je Level 2 worden en hoef je maar twee streamingdiensten te hebben en betaal je maar voor één.

Ik denk zonder TV+ level 3 onmogelijk wordt, in ieder geval voor eenpersoonshuishouden. Maar als je geen TV+ hebt, heb je waarschijnlijk meer streamingdiensten dus dan is het wel weer haalbaar. Veel opties, veel gepuzzel. Denk voor de doelgroep die op leeftijd is wel wat onvriendelijk.

david_meyer25 schreef:

wel jammer dat ik geen voordeel krijg ik heb alleen tv en internet van kpn en ik krijg pas in juni pas mobiel van jullie

@david_meyer25 Om wat nuance te geven, deze wijzigingen hebben je dit voordeel niet afgepakt. Voor deze veranderingen had je ook geen entertainmentkorting zonder mobiel.

• 766 reacties
  • 4 februari 2025

Als ik level 2 en 3 vergelijk weet ik niet of dat voor een 1 persoons huishouden het verschil maakt mischien dat inbegrepen Service plus.

Bij level 2 vraag ik mij ineens ook af welke HBO of Disney variant is dat HBO Max Basic en Disney+ standaard met reclame? Dat is al eerder genoemd toen viel mij het verschil blijkbaar niet op.

Reageer