Skip to main content

Goedemorgen,

Aangezien ik verschillende antwoorden/verhalen lees, stel ik de vraag hier maar even.

Ik zit te denken om ook met mobiel over te stappen naar KPN, waarbij we dan één Unlimited en één 0GB bundel zouden afsluiten. De vraag is alleen even wat de snelheid zal zijn van de gedeelde MB's? Ik lees dat je dan dezelfde snelheid krijgt als de Unlimited abonnement maar lees ook dat de gedeelte MB's een max snelheid van 300 Mbit hebben. Stel we nemen een SuperUnlimited (max 600 Mbit) en een 0GB abonnement, wat zal dan de snelheid worden van de gedeelde MB's? 

Wellicht een idee om dit te vermelden op jullie site.

Vriendelijke groet,

Frank

Hoi ​@FrenkO 

Welkom op de community van KPN.

Er zit geen verschil in downloadsnelheid tussen de databundel van het abonnement zelf, en de MB’s die je deelt met een gezinslid.
Het is dus niet zo, dat je bij de gedeelde MB’s extra wordt afgeknepen op de downloadsnelheid op het 4G of 5G netwerk van KPN, dit is oprecht een fabel.

Hieronder alle snelheden die je per mobiel abonnement kunt halen.

Alle abonnementen zijn incl. 4G, 4G+ en 5G.
Om van 4G+ gebruik te kunnen maken heb je een 4G+ netwerk en een toestel dat geschikt is om 4G+ te ontvangen nodig.
Om van 5G gebruik te kunnen maken, heb je een toestel nodig dat geschikt is om 5G te ontvangen. Voor de abonnementen met 0 GB tot en met 12 GB kunnen de volgende snelheden worden behaald:

• Met 4G behaal je max. 100 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 4G+ behaal je max. 300 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 5G behaal je max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De snelheid van een Unlimited abonnement is afhankelijk van het abonnement dat je kiest.

• Unlimited50: max. 50 Mbit/s down- en 20 Mbit/s uploadsnelheid

• Unlimited300: max. 300 Mbit/s down- en 150 Mbit/s uploadsnelheid

• SuperUnlimited: max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan afwijken van de geadverteerde snelheid door dekking van het netwerk en de drukte op het netwerk.

Reageer