Skip to main content

Beste lezer,

Ik heb al jaren een KPN compleet abonnement. Nu de kinderen wat groter worden en eigen muziek willen luisteren via spotify, heb ik eigenlijk behoefte aan een upgrade van Spotify Premium naar Spotify Family Een verschil in kosten van 5 euro per maand. Nu heb ik wat gezocht en gelezen dat ik daarvoor moet overstappen naar Hussel. Als ik dan dezelfde opties aanvink wordt het totale maandbedrag niet 5 euro, maar minstens 15 euro hoger. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Met vriendelijke groet,

  1. Koster

Hallo @triencokoster,

Helaas wel, het is niet mogelijk om premium over te zetten voor slechts 5 euro. De enige optie om family te krijgen is door van het oude alles in 1 over te stappen naar hussel en daar family aan te vragen voor €14,99 per maand.  Of via Spotify zelf, daar betaal je ook €14,99 per maand. 


Zo jaag je klanten weg mijns inziens. Het punt is dat het verschil in maandlasten meer is dan het verschil in kosten tussen de twee abonnementen, Ik snap ook wel dat het bij Spotify zelf ook 14,95 kost. Maar dat vind ik te makkelijk. Dan zie je toch een paar dingen uit het verleden over het hoofd. Bovendien staat er op de site dat je alleen betaalt voor de diensten die je upgrade en dat je oude compleet voordelen behouden blijven, wanneer je een oud Alles in 1 abonnement hebt. Dat strookt hier niet mee.


Niet helemaal wegjagen, eigenlijk is het '’gratis'’ Spotify al een heel groot voordeel en die wordt niet meer gegeven hedendaags aan (nieuwere) klanten met andere pakketten. Dit pakket wordt uitgefaseerd en dat is de hoofdredenen dat er geen family aangeschaft kan worden i.c.m. dit prijsplan. Dus de voordelen die je nu hebt, behoud je totdat je overstapt op een nieuwer prijsplan of bijvoorbeeld opzegt. Het toevoegen van nieuwere opties is om die redenen niet mogelijk. 

Het is niet juist dat al je huidige compleet voordelen actief blijven na een pakketwissel. Bij een overstap naar hussel vast, vervalt je gratis zenderpakket in ruil voor €5,00 korting. De voordelen blijven wel actief op je mobiele aansluiting zolang je deze niet verlengd.  Ben ook benieuwd waar je dit gezien hebt? Over het algemeen blijft alles zoals het nu is, mits je geen overstap o.i.d. aanvraagt. 
 

 


Tsja … je kunt het natuurlijk draaien zoals je wilt. Maar het effect blijft hetzelfde. Elke wijziging kost een heleboel geld.


Hoi @triencokoster

Ik zie dat @ChrisWissink je al van zeer volledige antwoorden heeft voorzien, waarvoor dank! In de ene situatie zal een wijziging naar KPN Hussel voordelig zijn, in een andere situatie minder voordelig. Het is dus zeker niet zo dat een wijziging altijd (veel) geld kost en altijd in je nadeel zal zijn. Het verschilt per situatie en hangt af van je persoonlijke wensen. Hopelijk kom je verder met de eerder gegeven tip(s). Mochten er nog aanvullende vragen zijn, stel die gerust. 


Beste @Heine 

Op deze site staat een disclaimer die iets in die richting suggereert:

https://www.kpn.com/waar-is-alles-in-1-heen.htm 

Ik ben benieuwd hoe hussel beter voor mij zou kunnen zijn als ik alleen van spotify premium naar spotify family wil upgraden?

Ik heb nu een Alles-In-Een standaard pakket en ben ‘compleet’ door een mobiel abonnement. Ik zou graag een voorstel krijgen.

Hieronder een overzicht van de huidige extra opties:

Uw extra opties

  • Fox Sports
  • Opnemen Pakket gratis
  • Spotify Premium - gratis
  • Vast telefoonnummer - gratis
  • HD tv-ontvanger - gratis
  • HD tv-ontvanger - gratis
  • Gratis Onderling Bellen
  • KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

U heeft ook nog FOX Sports. Dat heeft u waarschijnlijk gratis? U bent nu namelijk compleet. Bij compleet krijg je gratis pluspakket wat je om kan wisselen voor FOX Sports. Bij Hussel mag je daar ook gewoon € 14,99 ofzo voor betalen. Gaat wel 5 euro entertainmentkorting vanaf, maar netto is dat flink bijbetalen.

Hussel is (in uw geval) gewoon duurder. Net zoals alle nieuwe dingen in het leven zo ongeveer duurder zijn. Als je het te duur vindt, doe het dan niet. Zo simpel is dat.


Bedankt voor de bevestiging van de rekensom. Je reactie daarna had je van mij achterwege mogen laten. Ik stel een hele specifieke vraag toch? In het eerste gedeelte wordt ik nog u genoemd, bij het lichtelijk geïrriteerde tweede gedeelte wordt er ineens getutoyeerd. Bijzondere reactie welke bijzonder weinig toevoegd.


Dag @triencokoster

Ik ga ervan uit dat je deze tekst op onze website bedoelt (zo niet, geef dan gerust aan wat je wel bedoelt): 

Deze tekst heeft betrekking op KPN Compleet voordelen versus Husselvoordelen. Spotify Premium is een gratis extra optie binnen de oudere Alles-in-één abonnementen. Spotify is geen KPN Compleet of KPN Husselvoordeel. 

Zoals ik in mijn eerdere reactie aangaf, zal in de ene situatie een wijziging naar KPN Hussel voordelig zijn, in een andere situatie minder voordelig. Wanneer je een uitgebreid Alles-in-één pakket hebt met diverse gratis extra opties en Compleetvoordelen, en je wens is enkel Spotify Family in plaats van Spotify Premium, klopt het inderdaad dat dit via een overstap naar KPN Hussel minder voordelig is. Zijn er echter andere opties binnen je abonnement die je niet gebruikt, dan zou het wel voordeliger kunnen zijn om te wijzigen naar KPN Hussel. Vandaar mijn opmerking dat dit afhankelijk is van je persoonlijke situatie en wensen. 

Via MijnKPN kan je (alvorens je een wijziging doorvoert) precies zien hoe een wijziging uitpakt, de opties selecteren die je wilt houden of extra erbij wenst, en de opties uitzetten die je niet wenst te behouden. Wat je daar ziet, is het voorstel dat we je kunnen doen, het is niet zo dat ik je nog andere voorstellen kan doen die voordeliger uitpakken. Kom je er via MijnKPN niet uit of wil je er advies over van een medewerker, dan kan je ons even bellen via het gratis nummer 0800-0402. Dan adviseren we je er graag over. 

Tot slot is het denk ik goed om even stil te staan bij het feit dat het KPN Forum een plek is waar KPN gebruikers elkaar helpen, zo geeft @Nick83 jou dan ook als KPN gebruiker (en niet vanuit KPN of namens KPN) advies. Dit is belangeloos, goed bedoeld en daarnaast een waardevolle toevoeging. Irritatie lees ik in zijn reactie niet terug en ik ga ervan uit dat er geen sprake is van bewust door elkaar gebruiken van “u” en “je". Op het KPN Forum gaan we graag op een positieve en vriendelijke manier met elkaar om, ook als er verschil van mening of inzicht is. Bedankt voor je begrip in medewerking. :slight_smile:


Bedankt voor jouw reactie @Heine . Ik zal me verder oriënteren. Ik vond de reactie wel degelijk neerbuigend en weinig toevoegen. ‘Het leven wordt duurder, accepteer het maar’ vind ik noch vriendelijk, noch positief. Ik vind mijn vraag zeer legitiem. En ik ben ook niet de eerste die erover begint. 


Reageer