Ik woon hartje centrum en de wifi is heel wiebelig hier. in de slaapkamers van mijn kinderen kunnen ze geen netflix kijken. Er is al een monteur langsgeweest en die zei dat het wel oke was. Maar als ik meet is het weer bagger met de verbinding. Nu kan KPN mij 2 wifiversterker boxjes geven om mijn pijn te verzachten. Opgelost denk je dan, maar wat blijkt. die moeten aangesloten met een (telefoon)kabel. Een modern huis heeft meestal geen telefoon en kabel-aaansluitingen in de slaapkamers. Dus moet ik dan kabels door het hele huis gaan aanleggen? snoeren door de gang, de woonkamer? Nee, er is een draadloze oplossing, fijn. Maar die moet ik wel kopen voor 149,-. grrrrrrrrr.
Wat is dit toch voor irritant gedoe. Nieuwe klanten krijgen 3 maanden lang 50% korting op hun abonnement en super trouwe bestaande klanten van 20+ jaar moeten kabeltjes gaan trekken of meer betalen om een dienst, waar ik elke maand meer dan €70 euro voor betaal, te laten werken.
Ik snap het niet. Wees eens wat liever voor je trouwe klanten KPN, ipv elke nieuwe klant te belonen. Dat doen telefoon-aanbieders, gas/electra leveranciers, verzekeraars allemaal in deze Na-aap marketing wereld…..en zo blijven mensen die daar tijd voor hebben lekker rond-hoppen. Jaar na jaar, verzekeraars en telefoonaanbieders wisselend, om zo altijd de korting te krijgen.
Voorkant klanten erin, en na een jaar 70% daarvan weer door de achterdeur eruit.
En zo verwaarlozen al die grote bedrijven, inclusief KPN, hun vaste klanten want de focus is nieuwe klanten. Verstandig? ik denk het niet. Trouwe klanten zorgen voor zekerheid qua inkomsten.
Als er nu een eerlijke, slimme aanbieder opstaat die trouwe klanten zou belonen, als in een soort schadevrije jaren concept, dan was ik meteen weg hier. En ik denk een heleboel mensen met mij. Want zeg nou zelf, een trouwe klant wil graag als trouw herkend worden, dat heet menselijke maat. Jij toch ook?
Succes met jullie marketing. Je zult er maar druk mee zijn.
Machteld