Skip to main content
Vraag

Vast aan oud Spotify abonnement ondanks aanvraag bij KPN

• December 12, 2025
  • 4 reacties
  • 3 keer bekeken

Hoi, 

Ik had een premium spotify abonnement gekoppeld aan mijn mobiele nummer account. Schijnbaar een oude constructie, want toen ik dat wilde upgraden naar Premium Family liep dat vast.

Telefonisch contact met KPN bevestigde dit, omdat tegenwoordig Spotify aan je vaste internet wordt gekoppeld. 

Oplossing was om het huidige abbonement op te zeggen, te laten verlopen en dan een nieuw abbonement afsluiten via KPN.

Dat is inmiddels al een poos geleden en ik heb de laatste 2 maanden geen factuur meer gekregen voor Spotify via KPN. Echter geeft Sptoify zelf nog steeds aan dat dit abbonnement actief is.

Inmiddels heb ik via KPN de Family optie geactiveerd, maar deze kan ik niet activeren bij Spotify omdat ik al een actief betaald abbonement heb. “Neem contact op met KPN”  is het advies. Na een chat met een Spotify medewerker krijg ik de bevestiging dat ik momenteel een gratis Premium abbonnement heb “ ..haha” .

Om het te laten oplossen heeft Spotify een bewijs nodig dat het is stopgezet. 

Hiervoor bel ik met KPN, maar de medewerker daar zegt alleen maar dat ik mijn abbonnement kan opzeggen vanaf 22-12. Maar dat gaat over het aangevraagde Family abbonnement. Die ik niet kan activeren.

Het lukt me niet om de medewerkster te overtuigen dat ik een ander abbonement had (of heb), waarvan ik dus bewijs nodig heb dat die is vervallen.

Als er een KPN medewerker meekijkt: wie kan me helpen?

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@HarmLommers . Welkom hier.

Wat een verwarring allemaal.  Jammer dat ze bij de helpdesk geen concrete oplossing hebben.  Hopelijk kan ik iets meer voor je doen. Ik wil in ieder geval graag even meekijken.

Kun je je profiel invullen en mij daarna een seintje geven?   Het is essentieel om de laatste 3 cijfers van je IBAN in je profiel te vermelden net als je vaste klantnummer. 

(dit is geen chat, dus antwoorden kunnen een dag op zich laten wachten. Ik hoop op je begrip)

• December 15, 2025

Wat is de naam van jouw thuis abonnement? Wat staat erbop de factuur 2de pagina? Is dat misschien een Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

Hoi ​@HarmLommers . Welkom hier.

Wat een verwarring allemaal.  Jammer dat ze bij de helpdesk geen concrete oplossing hebben.  Hopelijk kan ik iets meer voor je doen. Ik wil in ieder geval graag even meekijken.

Kun je je profiel invullen en mij daarna een seintje geven?   Het is essentieel om de laatste 3 cijfers van je IBAN in je profiel te vermelden net als je vaste klantnummer. 

(dit is geen chat, dus antwoorden kunnen een dag op zich laten wachten. Ik hoop op je begrip)

Hoi ​@Erwin van KPN,

Ik heb mijn klantnummers ingevuld in het community profiel. Ik zie echter geen plek waar ik de laatste nummers van mijn IBAN kwijt kan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

Wat is de naam van jouw thuis abonnement? Wat staat erbop de factuur 2de pagina? Is dat misschien een Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement? 

KPN Internet 100 Mbit/s

KPN TV+ met TV+ Box