Skip to main content

Wij zijn inmiddels al bijna 6 jaar klant bij KPN met al onze abonnementen zowel vast als de mobile. 
Al zeker 4 jaar lang horen we dat ons internet snelheid niet sneller kan dan 50 mbit/sec. 
Door technische beperkingen is sneller niet mogelijk op  ons adres. 
Op meerdere momenten is onze internet hotspot op de telefoon van KPN sneller als onze vaste verbinding. 

Inmiddels wilde we vandaag 4K televisie hebben op onze nieuwe 4K tv. 
En wat blijkt de nieuwe ontvanger kan niet geleverd worden op ons adres. 
Want daarvoor is minimaal een 100 mbit/sec internet verbinding nodig.
En door technische beperkingen kan dit niet geleverd worden op ons adres.

Jullie concurrent Ziggo levert op dit zelfde adres een internet snelheid tot 1000 mbit/sec en 4k tv. 
En bied gelijke voordelen als ik me mobile abonnementen omzet naar Vodafone. 
We wonen gewoon in het midden van Lopik, niet ergens in het platteland. 

En mijn vraag is dan, waar is KPN nu mee bezig. Is dit nu service?

Tsja als u te ver van de centrale woont dan zit er meer niet in. Staar je niet blind op 4k. Er zijn namelijk maar 3 zenders die in 4k worden uitgezonden en dat gaat voorlopig ook niet veranderen ben ik bang. Eén en ander heeft niets met service te maken lijkt me. Maar blijkbaar heb je ook een probleem met Wi-Fi. Kan je daar iets meer over vertellen?


Ziggo gebruikt een andere kabel. Die kabel is gewoon sneller. Daarom is het bij Ziggo wel mogelijk. KPN legt bij u in de straat ook vast nog wel eens glasvezel aan. Dan kan het wel. Maar ja, KPN kan niet in heel Nederland vandaag nog glasvezel aanleggen, je zult gewoon geduld moeten hebben totdat uw straat aan de beurt is. Of overstappen naar Ziggo.


nee me wifi heb ik na een hoop gedoe eindelijk goed. 
de databundel die mijn huis binnenkomt is slecht 50 mbit/sec, en kan al 4 jaar niet omhoog. 
dat is wel vreemd als andere providers dit wel kunnen leveren, stoppen die daar dan meer moeite in?

Maar ik begrijp dat KPN in herhaling blijft vallen over u woont te ver, we kunnen niets doen. 
Als ik te ver van de centrale woon, dan zou daar in 4 jaar tijd wel is verandering in mogen zijn toch?
Zeker als via de mobile zendmast in het dorp sneller ben als me vaste verbinding thuis.

Zie dat ik beter na al die jaren trouwe KPN dienst beter naar Vodafone/ziggo kan overstappen.
Voor €0,05 meer in de maand, gaat me internet van 50 naar 250 mbit/sec.
En heeft me mobile 20 Gb databundel ipv 10 Gb. 

Jammer KPN, trouwe klanten zijn voor jullie blijkbaar niet belangrijk.


nee me wifi heb ik na een hoop gedoe eindelijk goed. 
de databundel die mijn huis binnenkomt is slecht 50 mbit/sec, en kan al 4 jaar niet omhoog. 
dat is wel vreemd als andere providers dit wel kunnen leveren, stoppen die daar dan meer moeite in?

Nogmaals: Ziggo gebruikt een andere kabel. Alle andere providers leveren gewoon over de telefoonkabel, er is geen enkele provider die daar sneller over kan leveren dan KPN. 

Misschien ligt er bij u ook glasvezel van caiway ofzo. Die kan dan uiteraard ook sneller leveren over die glasvezel.

Maar ik begrijp dat KPN in herhaling blijft vallen over u woont te ver, we kunnen niets doen. 
Als ik te ver van de centrale woon, dan zou daar in 4 jaar tijd wel is verandering in mogen zijn toch?

Nee. Die kabel is zoals die is, en die word niet sneller. Eerder langzamer.

Zeker als via de mobile zendmast in het dorp sneller ben als me vaste verbinding thuis.

Dat is appels met peren vergelijken. 

Zie dat ik beter na al die jaren trouwe KPN dienst beter naar Vodafone/ziggo kan overstappen.
Voor €0,05 meer in de maand, gaat me internet van 50 naar 250 mbit/sec.
En heeft me mobile 20 Gb databundel ipv 10 Gb. 

Jammer KPN, trouwe klanten zijn voor jullie blijkbaar niet belangrijk.

 


Als je die snelheid echt nodig hebt moet je zeker overstappen.  Kpn zal waarschijnlijk geen extra centrale gaan plaatsen omdat die investering nooit terug verdient zal gaan worden en dan is nog de vraag of de gemeente vergunningen wil geven voor nieuwe kasten en leggen van kabels.


Nee. Die kabel is zoals die is, en die word niet sneller. Eerder langzamer.

 

Dat is precies wat ik bedoel, als het aan die kabel ligt. Waarom wordt die niet vervangen dan? 
KPN zegt gewoon het is wat het is, we doen er niets aan. Een andere optie wordt er niet gegeven. 

 

 

Alex van Rossum schreef:

Zeker als via de mobile zendmast in het dorp sneller ben als me vaste verbinding thuis.

Dat is appels met peren vergelijken. 

 

Want de zendmast zit niet middels een koperkabel aan het KPN netwerk?
Nogmaals ligt het aan de kabel, dan vervang je de kabel toch?

 

Misschien ligt er bij u ook glasvezel van caiway ofzo. Die kan dan uiteraard ook sneller leveren over die glasvezel.

 

Bedankt voor de tip, hebben echter geen bundelvoordeel. 


Nee. Die kabel is zoals die is, en die word niet sneller. Eerder langzamer.

 

Dat is precies wat ik bedoel, als het aan die kabel ligt. Waarom wordt die niet vervangen dan? 

Dat gaat ook gebeuren. Men is druk met glasvezel aanleggen. Maar zoals ik al zei: KPN kan niet in heel Nederland tegelijk zijn met glasvezel aanleggen. Je zult gewoon moeten wachten.

KPN zegt gewoon het is wat het is, we doen er niets aan. Een andere optie wordt er niet gegeven. 

 

 

Alex van Rossum schreef:

Zeker als via de mobile zendmast in het dorp sneller ben als me vaste verbinding thuis.

Dat is appels met peren vergelijken. 

 

Want de zendmast zit niet middels een koperkabel aan het KPN netwerk?
Nogmaals ligt het aan de kabel, dan vervang je de kabel toch?

Waarom zou die kabel van die zendmast vervangen moeten worden? Hij was toch snel genoeg? 

Misschien ligt er bij u ook glasvezel van caiway ofzo. Die kan dan uiteraard ook sneller leveren over die glasvezel.

 

Bedankt voor de tip, hebben echter geen bundelvoordeel. 

Tja, als je snelheid wilt, dan zal je er ook voor moeten betalen. En dan moet je je niet blindstaren op "bundelvoordeel".


Misschien moet u lezen wat mensen schrijven?
De kabel van de zendmast moet niet vervangen worden. Dat wordt niet gevraagd.
U geeft aan dat ik appels met peren vergelijk. 
Ik geef aan nee, want de kabel van de zendmast is wel snel, maar die van ons niet. 
Met andere woorden….. Het ligt aan onze kabel… Want het kan dus op de centrale wel sneller.

KPN ligt glasvezel aan, Klopt…. Horen we al 4 jaar lang,… Maar een opleverdatum geeft KPN niet. 
 

Tja, als je snelheid wilt, dan zal je er ook voor moeten betalen. En dan moet je je niet blindstaren op "bundelvoordeel".

Wie staart zich nu blind, u gaat door op snelheid en dingen waar u iets mee kan.. 

u doet niet de stap terug en overziet het hele plaatje.. 

4 jaar lang al aan het vragen om 100Mbit/sec, niet mogelijk, kan maar 50Mbit/sec, maar we gaan het verbeteren heb geduld.
4k aansluiting aangevraagd, Niet mogelijk, want de kabel…...
En als we bellen, altijd de opmerking we kunnen er niets aan doen.. Het is wat het is. 
 


 u gaat door op snelheid en dingen waar u iets mee kan.. 

Ja inderdaad. Ik ga door op iets wat wel kan.

U daarin tegen loopt spreekwoordelijk te trekken aan een dood paard:

4 jaar lang al aan het vragen om 100Mbit/sec, niet mogelijk, kan maar 50Mbit/sec, maar we gaan het verbeteren heb geduld.
4k aansluiting aangevraagd, Niet mogelijk, want de kabel…...
En als we bellen, altijd de opmerking we kunnen er niets aan doen.. Het is wat het is. 

U sluit goed af: het is wat het is en daar veranderd op korte termijn helemaal niets aan.