Skip to main content
Vraag

Verwarring over de Combivoordeel levels en de punten

• December 23, 2025
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

KPN benadert mij nu al voor de derde keer dat ik voordeel laat liggen door geen Disneyplus als keuzevoordeel te nemen. 
Ik zal hieronder laten zien waarom het niet het geval is.
Ik snap niet dat KPN dit zelf niet ziet. is dat onwetendheid van KPN of willen ze zo graag dat mensen van hun € 5 entertainment korting af gaan (die immers niet meer bestaat maar die je nog wel houdt als je die eenmaal hebt) dat ze dit gewoon maar proberen?

of ben ik degene die gek is? Kan ook hè 🫣

zie de foto die ik meestuur (en dit is al de derde keer dat ik dit krijg van ze).

ten eerste suggereren ze dat ik in mijn ‘oude’ situatie € 10,99 betaal voor disneyplus standaard. Dat is niet waar. Ik heb disneyplus standaard met reclame waardoor ik slechts € 6,99 betaal. Dat vind ik wel een slordige fout maar niet waarvoor ik dit bericht schrijf.  

ze schrijven dat ik mijn € 5 entertainment korting kan inruilen voor disneyplus standaard van € 10,99 waardoor ik € 5,99 voordeel heb. 
disneyplus standaard als combivoordeel krijg je echter alleen in level 2. Ik zit precies aan het minimum wat nodig is voor level 2, namelijk 4 punten. 
drie keer raden wat onderdeel is van die 4 punten, een dienst die ik afneem waar ik 1 punt voor krijg 🤔………..

Juist, Disneyplus dus 😬 🤗. 

als ik disneyplus zou opzeggen omdat ik diezelfde disneyplus als combivoordeel zou willen nemen (wat ze me dus notabene zelf voorstellen om te doen en suggereren dat ik geld laat liggen als ik het niet doe), heb ik dus een punt minder waardoor ik terug val naar level 1 waar ik disneyplus helemaal niet kan kiezen als combivoordeel (en dan ben ik bovendien ook direct mijn gratis opnemen pakket kwijt). 

het kan dus volgens mij helemaal niet wat ze me zelf voorstellen. Ik denk gelukkig zelf na maar hoeveel mensen zouden denken: hee ja, goed idee! Fijn meegedacht, KPN! Dank je!

om vervolgens weer uren te moeten bellen om dat recht te trekken.

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2025

Mijn Netflix is gratis bij de combi voordelen maar toch krijg ik er een punt voor. Weet je zeker dat het niet voordeliger voor je is?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

Dat lijkt me niet. Bij mij staat duidelijk dat ik een level naar beneden ga als ik 1 van de dingen uitzet waar ik punten voor krijg. 
ik zie trouwens aan jouw foto’s dat jij een punt krijgt omdat je Netflix ‘standaard’ hebt (waar je € 15,99 voor betaalt als dienst)
Jouw keuzevoordeel is echter Netflix basic (die hoort bij level 1). Die kost € 9,99. Jouw combivoordeel is dan ook € 9,99. Jij betaalt nog steeds € 6 meerkosten voor Netflix standaard. Vandaar dat je (denk ik) ook dat punt nog krijgt. Ik vraag me af of je het punt ook nog krijgt als je je abonnement terug zet naar Netflix basic (en je dan dus volledig gratis Netflix hebt). Dat denk ik eerlijk gezegd niet meer.

Ik vind jouw situatie overigens wel prima aangeboden door KPN. Jij hebt zelf Netflix standaard (waar je punt voor krijgt). Als combivoordeel heb je Netflix basic gekozen. Dat bedrag trekken ze af van je kosten voor Netflix standaard. Met dus ook nog eens behoud van je punt vanwege Netflix standaard  

zou (in mijn geval) een mooie poreuze cirkel zijn als ik 3 punten heb, in level 1 zit maar tegen KPN zeg, doe mij maar (alleen) het combivoordeel van level 2 (disneyplus standaard) waardoor ik in level 2 kom door een punt voor de dienst die ik krijg door het combivoordeel 😂. 

tweede koffie is gratis >>» Doe mij maar alleen het tweede kopje koffie dan! 😂😂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

Omdat ik het overigens niet 100% zeker weet moet ik mijn aanname (in mijn eerste berichtje) dat KPN domme suggesties doet misschien rectificeren (heb ik weggehaald in de tekst inmiddels). 
De foto die ik hieronder plaats dat ik disneyplus standaard wel gratis zou krijgen lijkt alsof het wel echt zo is. Maar ik durf daar toch niet op te klikken. Geen zin om veel moeite te doen om het te moeten terug draaien allemaal (heb net veel moeite moeten doen om opnemen pakket weer terug te krijgen vanwege level 2 en wil die niet weer kwijt raken). Maar als het wel zo is, lijkt het me een glitsch in het systeem. Dan zou je namelijk in level 1 een combivoordeel van level 2 kunnen nemen (om door datzelfde combivoordeel juist naar level 2 te gaan).

Ik kan natuurlijk blijven gissen maar hoor graag van KPN zelf het verlossende woord » telt de dienst die je enkel en alleen als combivoordeel (gratis) hebt ook mee als punt? Kortom, kun je met 3 punten in level 1 naar level 2 gaan door de gratis combivoordeel dienst van level 2 te nemen? En welk (eventueel) addertje is er onder het gras? Volgens mij behoudt KPN zich het recht voor om (maandelijks) het keuze aanbod te wijzigen bij combivoordeel waardoor je (verplicht) een ander keuzevoordeel moet kiezen als die van jou uit het aanbod wordt gehaald  klopt dat? Is dat dan het (enige) addertje?