Skip to main content

Hallo,

Ik zag net dat T-Mobile voor een combi abonnement ruim 20 euro per maand goedkoper is dan mijn huidige abonnement bij KPN. Ik zit prima bij KPN, maar dacht: ik vraag het toch eens aan de klantenservice. Om eerlijk te zijn vond ik dit maar een vreemd gesprek (vreemde toon) en denk dat KPN hier iets mee zou moeten doen. Een email sturen is niet mogelijk, dus wellicht per forum post?

Welkom! Je chat met Nico. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

Hi Nico, tuurlijk. Tot die tijd: Mijn vaste abonnement loopt tot 18 oktober. Ik heb zowel mobiel als vast internet via KPN.

Ik zie dat ik bij T-mobile voor een 1 jarig abo in totaal 51 euro per maand zou betalen

Bij KPN is dit 25 voor mobiel + 48 voor internet: 73 euro

Nu zou ik graag bij KPN blijven, maar ik vraag me af of er iets mogelijk is om de kosten meer in lijn te brengen

Goedemorgen! Je hebt nog een ouder pakket qua internet, ik ga eens kijken of het voordeliger zou kunnen als ik je op een hussel abonnement zou overzetten, klein moment

Je zou met een husselabonnement met 200/200 uitkomen op 50 euro per maand voor vaste diensten, daar schiet je inderdaad niets mee op ben ik bang

Nee precies

Dus daar schiet je inderdaad niet zoveel mee op. Is alsnog wel voordeliger dan T-mobile aangezien je daarop €51,- zou uitkomen

Is 50 euro voor mobiel en vast samen dan?

Nee dat is niet tesamen (maar had je ook niet gezegd dat dat bij T-mobile tesamen is)
Wij als A-merk kunnen ook niet met die prijzen concurreren, dus daar zou je bij ons met het soort abonnementen wat je nu hebt, ook niet aan kunnen komen

Ik denk niet dat het nodig is om hier een discussie over brand value van KPN en T-mobile te hebben

maar in ieder geval een duidelijk antwoord

dan ga ik kijken naar een overstap

Ben je uiteraard vrij in.

zijn er verder op dit moment nog meer vragen voor mij?

Hm, ik had een iets andere toon verwacht tegen iemand die al 4 jaar klant bij jullie is, en wellicht gehoopt op een iets andere benadering. Maar alas.

Geen verdere vragen

 

512 resterende karakters

Hoi @Pewima, bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je graag een betere maandprijs had gewild bij ons, zeker als je de prijzen bij T-Mobile hebt gezien. De waardering voor al 4 jaar klant zijn snap ik ook zeker, maar mijn collega heeft hierin correcte informatie gegeven. Had hij het anders kunnen verwoorden, zeker. Dan was het gesprek misschien anders gelopen, maar met hetzelfde resultaat. We zijn geen prijsvechters en gaan voor kwaliteit en goede service. Daar hangt een prijskaartje aan, maar hierdoor zijn we onder andere 24/7 bereikbaar wanneer je een storing ervaart. 🙂

Hoe jammer het ook is als je besluit KPN te verlaten, als je liever minder betaalt voor je abonnement is dat ook het enige wat ik kan adviseren. Onze prijzen staan vast en ik besef me dat er een hoop klanten zijn die graag minder betalen voor hun abonnementen. Mooi juist dat er daarom andere aanbieders zijn. 

Let wel, de actie van T-Mobile heb ik ook gevonden en ik zie dat de €25,- per maand voor de vaste diensten geldt i.c.m. 1-jarig abonnement incl. Klantvoordeel met een internetsnelheid tot 50 Mbit/s. Exclusief € 30 eenmalige activatiekosten en bij Glasvezel tevens € 37,50 installatiekosten. Als je nu 200 Mbit/s hebt (wat ik uit de chat meen te lezen) ga je er met dit abonnement bij T-Mobile wel in de snelheid op achteruit. Mocht dat echter geen probleem voor je zijn, dan is het een prima optie. Mijn advies is echter wel om goed te kijken wat je nu in je abonnement hebt (qua iTV diensten/zenderpakketten/opnemen pakket/extra opties als bijvoorbeeld Spotify en internetsnelheid) en dit te vergelijken met wat je bij ons krijgt. Zo kom je niet voor onprettige verassingen te staan.

Als je in de tussentijd nog vragen over je KPN diensten hebt of ergens problemen mee hebt, maak hier gerust een topic aan. 🙂


Thanks. Het gaat om een 1gbit/s full duplex glasvezel abonnement, dus ik zou er juist flink op vooruit gaan. 
 

Ik was niet zozeer op zoek maar een vergelijkbare prijs (zoals gezegd: over het algemeen een tevreden kant), maar wellicht was er een wat creatievere middenweg te kiezen, bijv: ik verleng met een jaar en kan daarmee opnieuw gebruik maken van een welkomstaanbieding. Maar goed, dit is nu mosterd na de maaltijd.

En ik klink vast als een lastige klant, maar: was alles wat anders verwoord geweest, dan had dat de uitkomst wellicht niet veranderd, maar had ik ook geen nare bijsmaak aan het gesprek, en daarmee aan het merk KPN overgehouden. Dat had KPN niets extra’s gekost - en zou juist gepast zijn voor een merk dat zegt ‘voor goede service’ te gaan.


@Pewima , voordat je naar T-Mobile gaat, wat je uiteraard vrij staat, lees eens een stukje van hun forum door, ze zijn goedkoper en dat merk je ook met storingen.

Ik hoop oprecht dat je geen problemen krijgt met de lijn, hun oplossingssnelheid is nog trager dan een schildpad, monteurs duren vaak weken, en je bent een week verder voordat die word aangestuurd, alles gaat daar via de "techneuten” die een verwerkingstijd hebben van 6 tot 8 dagen op dit moment.


Jeetje, dat is een mooie prijs voor 1 Gbit/s. 😨

Dat het een nare bijsmaak achter heeft gelaten vind ik oprecht jammer om te lezen. Ik kan niet voor mijn collega spreken, maar weet dat ik het in elk geval enorm waardeer dat je al 4 jaar klant van ons bent en je al die tijd ook tevreden met de diensten bent geweest. Een enorm compliment en hopelijk reden genoeg dat we je in de toekomst weer terugzien. Je klinkt beslist niet lastig. Ik heb zelf ook aardig wat slechte ervaringen met klantenservice dus ik begrijp zeker dat het een ontzettend naar gevoel achter kan laten.

Weet dat je ook altijd op het forum terecht kunt als je ergens over struikelt zoals je nu ook deed. Je bent hier altijd van harte welkom en we helpen je graag. 


Reageer