Skip to main content
Beantwoord

Waar kan ik een vervangend garantiebewijs opvragen voor mijn PS5?

• February 2, 2026
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs de ps5 welkomstcadeau in ontvangst genomen, maar ik kan de garantiebewijs nergens vinden. Hoe kan ik een nieuwe bewijs opvragen? 

Groet,

I. Yildiz

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@I.Yildiz, welkom op onze community! 
Via de community kan ik je hier niet aan helpen, hij hoort bij de PS5 in de doos meegeleverd te zijn:

Ik heb een defect cadeau ontvangen. Wat nu?

Hiervoor kan je contact opnemen met onze partner. Zij zijn op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Mijn cadeau is kapot gegaan, hoe zit het met de garantie? 

Bij ontvangst van je welkomstcadeau krijg je een garantiebewijs in de doos van het welkomstcadeau. Neem binnen de garantietermijn contact op met de fabrikant als er problemen zijn met het welkomstcadeau. In de brief zie je wie de fabrikant is en hoe je ze bereikt.

10 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 4, 2026

Hoi ​@I.Yildiz, welkom op onze community! 
Via de community kan ik je hier niet aan helpen, hij hoort bij de PS5 in de doos meegeleverd te zijn:

Ik heb een defect cadeau ontvangen. Wat nu?

Hiervoor kan je contact opnemen met onze partner. Zij zijn op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Mijn cadeau is kapot gegaan, hoe zit het met de garantie? 

Bij ontvangst van je welkomstcadeau krijg je een garantiebewijs in de doos van het welkomstcadeau. Neem binnen de garantietermijn contact op met de fabrikant als er problemen zijn met het welkomstcadeau. In de brief zie je wie de fabrikant is en hoe je ze bereikt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 4, 2026

Hallo ​@Thomas van KPN , bedankt voor je reactie maar ik kan echt niks vinden in het doosje. Er zal toch vast en zeker een manier zijn om een nieuwe garantie formulier op te vragen? 

• February 4, 2026

Ik denk het niet. Ik heb dat in andere topics ook gelezen: garantiebewijs kwijt is einde verhaal. KPN heeft die welkomstcadeau's volledig uitbesteed. Dus van KPN zelf hoef je niets te verwachten. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 5, 2026

Hallo ​@Thomas van KPN , bedankt voor je reactie maar ik kan echt niks vinden in het doosje. Er zal toch vast en zeker een manier zijn om een nieuwe garantie formulier op te vragen? 

Hallo ​@I.Yildiz ,

Hiervoor kun je contact opnemen met de partner Sidekix. Zij zijn op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Ik denk het niet. Ik heb dat in andere topics ook gelezen: garantiebewijs kwijt is einde verhaal. KPN heeft die welkomstcadeau's volledig uitbesteed. Dus van KPN zelf hoef je niets te verwachten. 

Nee; je moet alleen kunnen aantonen dat de bestelling is geplaatst. Je mag van Sidekix/KPN enige inspanning verwachten als je dat bewijs niet meer hebt, maar wel een KPN contract of factuur kan overhandigen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@I.Yildiz zoals Noordzee al noemt kun je t beste even contact opnemen met onze partner. Laat je weten of het lukt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 9, 2026

Hallo ​@Thomas van KPN ,

Ik heb contact opgenomen met Sidekix, maar zij hebben mij weer terugverwezen naar jullie. De medewerker die ik sprak gaf aan dat het verzendlabel van DHL/PostNL als garantiebewijs zou dienen. Ik heb aangegeven dat ik niet begrijp hoe dat kan - daar ik dit voor het eerst hoor dat een verzendlabel als garantiebewijs dient!!

Volgens haar kunnen jullie mij dit uitleggen??

Daarnaast werd mij nadrukkelijk gevraagd om niet te vermelden dat het om een welkomstcadeau gaat, omdat ik anders weer naar Sidekix zou worden doorgestuurd.

Het geheel komt nogal onduidelijk op me over. Wat is nu de juiste vervolgstap?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik ben nog even voor je op zoek geweest. Het verzendlabel is zo'n brief in een plastic vakje met daarachterop de brief en het garantiebewijs. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

Hallo ​@Thomas van KPN ,

Ik heb inmiddels een mail gekregen van sidekix met daarin een kopie van het garantiebewijs.

Hartelijk dank voor je hulp.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, bedankt voor je terugkoppeling!