Skip to main content
Beantwoord

Wat betekent gratis Netflix als ik €5,- korting krijg met entertainmentkorting?

• 8 februari 2025
  • 13 reacties
  • 626 keer bekeken

Goede dag via deze weg wil ik graag helder hebben wat; gratis Netflix volgens de KPN betekent?

Ik heb al een abonnement op Netflix via KPN waar 5€ combinatie korting van afgehaald wordt. 
Waar ik nu een heel vervelend gevoel en wat ik eigenlijk ook best gemeen vind is dat ik helemaal geen gratis Netflix krijg.

gratis = gratis !!! 

Als het gratis was kwam mijn level 2 combinatie korting 5 € namelijk vrij om vanuit eigen behoefte ergens anders voor te kunnen kiezen.

Waar dien ik een klacht in tegen deze voor mij niet gratis actie ?

Beste antwoord door PeterG

Dat nieuwe Combivoordeel moet je wel zelf nog activeren 😉. 

Tot dan houd je het oude met € 5 entertainmentkorting. 

Admin edit: Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

Bekijk origineel

13 reacties

• 3317 reacties
  • 8 februari 2025
NamastéJi schreef:

Goede dag via deze weg wil ik graag helder hebben wat; gratis Netflix volgens de KPN betekent?

Ik heb al een abonnement op Netflix via KPN waar 5€ combinatie korting van afgehaald wordt. 

Je hebt het nu niet gratis dus. Want je betaald effectief € 3,99 indien je Netflix Basic hebt of € 8,99 in geval van Netflix Standaard. 

Bij het nieuwe level systeem vervalt die 5 euro korting. In de plaats daarvan krijg je Netflix Basic nu volledig gratis. 

NamastéJi schreef:

gratis = gratis !!! 

Dat is het dus. Netflix Basic is gratis bij level 2.

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • Antwoord
  • 8 februari 2025

Dat nieuwe Combivoordeel moet je wel zelf nog activeren 😉. 

Tot dan houd je het oude met € 5 entertainmentkorting. 

Admin edit: Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 8 februari 2025

Hallo ​@NamastéJi ,

Duidelijk is dat jij de nieuwe actie niet begrijpt. Want het levert jou juist voordeel op. Nu betaal je namelijk per saldo nog voor Netflix. Ook na die vijf euro entertainmentkorting.  

Huidige situatie:  

https://www.kpn.com/entertainment/netflix 

Netflix Basic

Onbeperkt series en films in HD-kwaliteit

Kijk op maximaal 1 scherm tegelijk

Download series en films op 1 apparaat

Prijs, € 8,99 per maand

Netflix Standaard

Onbeperkt series en films in Full HD

Kijk op maximaal 2 schermen tegelijk

Download series en films op 2 apparaten

Prijs, € 13,99 per maand

Netflix Premium

Onbeperkt series en films in 4K Ultra HD

Kijk op maximaal 4 schermen tegelijk

Download series en films op 6 apparaten

Geniet van ruimtelijke audio van Netflix

Prijs, € 18,99 per maand

8,99 - 5,00 = 3,99

13,99 - 5,00 = 8,99

18,99 - 5,00 = 13,99 

Met het nieuwe Combivoordeel worden de prijzen respectievelijk : 

0,00
5,00 

10,00

In alle situaties ga je er dus 3,99 op vooruit.

Uitgebreidere uitleg nieuwe situatie: 

Combivoordeel level twee

bij Internet + Mobiel + extra product(en) van minimaal 4 punten

• Tot €7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Gratis Opnemen t.w.v. € 4,99 bij TV
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Basic, ESPN Compleet, 1Password, HBO Max Standaard of Disney+ Standaard

• Uitgebreider keuzevoordeel pakket kiezen

In level 1 bieden we het Netflix Basic-abonnement aan.
    In level 2 kun je kiezen voor HBO Max Standaard of Disney+ Standaard.

• Wil je een uitgebreider abonnement? Dat kan! Je ontvangt een korting ter waarde van het gekozen keuzevoordeel en betaalt alleen het verschil bij.

Wil je bv Netflix Standaard? Dan betaal je 13,99 - 8,99 = 5,00 per maand.  

Wil je Netflix Premium? Dan betaal je 18,99 - 8,99 = 10,00 per maand. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

• 3317 reacties
  • 8 februari 2025
NamastéJi schreef:

Dit klopt toch precies? Wat is hier mis mee? Je betaalde altijd nog effectief € 3,99 voor Netflix. Nu niets meer. Nu is het gratis. Je gaat er € 3,99 op vooruit. Mooi toch?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

Ik zou graag met de entertainment korting die volgens mij dan vrij kwam door de gratis Netflix actie een ander abonnement willen nemen.

Ik lees dat de entertainment korting komt te vervallen als ik voor Netflix kies, hoe is het dan gratis als ik mijn  combinatie korting kwijt raak ?

Als ik het niet goed begrijp zal ik het nog eens goed nalezen en bellen met KPN.

iIk heb hersenletsel waar dus de verwarring van kan komen en ik dit niet snap, excuus aan wie aanstoot aan mijn vraag neemt.

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 8 februari 2025

De € 5 entertainment korting bestaat niet meer in het nieuwe Combivoordeel. 

Maar je hebt nu meer korting. In plaats van € 5 dus € 8,99. Het bedrag voor Netflix Basic. Waardoor dat dus gratis is. 8,99 - 8,99 is tenslotte 0.

• 3317 reacties
  • 8 februari 2025
NamastéJi schreef:

Ik zou graag met de entertainment korting die volgens mij dan vrij kwam door de gratis Netflix actie een ander abonnement willen nemen.

Die komt niet vrij. Die vervalt. Die bestaat niet meer. 

Het nieuwe level systeem komt in de plaats van het oude systeem. Het komt er niet bij.

NamastéJi schreef:

Ik lees dat de entertainment korting komt te vervallen als ik voor Netflix kies, hoe is het dan gratis als ik mijn  combinatie korting kwijt raak ?

Je betaald nu niets meer voor Netflix. Dan is het toch gratis? 

Jij leest "gratis Netflix". En vervolgens denk je dat je er een volledige streamingsdienst gratis erbij krijgt. Die aanname is fout. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

Ah oké ik begrijp het nu de entertainment korting vervalt en nu is er combinatie voordeel.

Peter G ik waardeer uw reactie die heel vriendelijk, voor mij makkelijk te bevatten en helder is dank u wel.

Dank voor de reacties ik waardeer het enorm, hele fijne avond gewenst.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik zie dat het gelukt is om gratis Netflix te activeren, ​@NamastéJi. Heel fijn! Ik wens je veel kijkplezier. :)

• Topper
  • 18 reacties
  • 11 februari 2025

Kleine letters

Ik ben oké met het opnieuw bevestigen van mijn keuzevoordeel over 6 maanden ?

wat houd dat in

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 11 februari 2025
Davski schreef:

Kleine letters

Ik ben oké met het opnieuw bevestigen van mijn keuzevoordeel over 6 maanden ?

wat houd dat in

Hoe lang is mijn Combivoordeel geldig?

Zo lang je dezelfde abonnementen hebt, behoud je dezelfde voordelen. Wel is het belangrijk dat je elke 6 maanden jouw Combivoordelen opnieuw bevestigt. Dat doe je in de MijnKPN app. Ook kan je je voordelen in de app elke maand aanpassen, als je dat wilt!

Waarom moet ik elke 6 maanden mijn keuzevoordeel opnieuw bevestigen?

We willen zeker weten dat je blij bent met je keuzevoordeel. Daarom vragen we je om jouw voordeel elke 6 maanden opnieuw te bevestigen. Doe je dit niet op tijd, dan pauzeren we je voordeel tijdelijk. Je kan altijd direct weer je keuzevoordeel activeren. We brengen geen extra kosten in rekening.

Wat als ik niet op tijd mijn keuzevoordeel bevestig? 

Bevestig je niet op tijd (na 6 maanden) je keuzevoordeel, dan wordt het keuzevoordeel gepauzeerd: de dienst én de korting. Er worden dus geen kosten in rekening gebracht. 

Gebruik je het keuzevoordeel voor korting op een hogere variant van dat pakket? Ook dan worden er geen kosten berekend, omdat het keuzevoordeel tijdelijk gepauzeerd wordt. 

Zo gauw je je keuzevoordeel bevestigt, wordt het gelijk weer actief. 

Krijg ik een herinnering als ik na 6 maanden mijn keuzevoordeel moet bevestigen?

Ja! Je krijgt van ons een e-mail en een herinnering om je keuzevoordeel opnieuw te bevestigen. Wil je extra zekerheid? Dan kan je zelf ook een notitie maken, bijvoorbeeld op je kalender of in je agenda.

bron : https://community.kpn.com/kpn%2Dvoordelen%2Dcombineer%2Den%2Dkrijg%2Dmeer%2D91/ontdek%2Dhet%2Dvernieuwde%2Dkpn%2Dcombivoordeel%2Dmeer%2Dvoordeel%2Den%2Dmeer%2Dkeuze%2D618911

Reageer