Skip to main content

Wat is het nut van koppelen diverse apparaten? Ik kan al alles met mijn apparaten. Begrijp de zin ervan niet.

Hallo @Ricardo raffia, welkom. Wat bedoel je precies? Waar wil je apparaten koppelen?


Bij de kpn app op mijn mobieltje kwam ik bij apparaten koppelen. Ik begreep niet helemaal wat er gekoppeld moest worden. Bij het mobieltje van mijn vrouw moest er dan weer iets ontkoppeld worden. Ik heb KPN veilig maar mijn vrouw niet. Kan zij zonder extra kosten ook de KPN veilig app gebruiken, zonder dat die van mij uitgeschakeld moet worden?


MijnKPN app

Je kunt in de MijnKPN app meerdere abonnementen (producten) koppelen. Zo heb je een overzicht van al jouw abonnementen op één plek.

Een abonnement kan maar aan één KPN ID gekoppeld worden. Jij en je vrouw willen waarschijnlijk allebei jullie eigen abonnement kunnen zien. Het is in dat geval niet handig om ze te koppelen aan hetzelfde KPN ID.

 

KPN Veilig

Bij een KPN Internet abonnement krijg je KPN Veilig gratis. Afhankelijk van jouw internetsnelheid kan je 2 of 5 apparaten gratis beveiligen. KPN Veilig breid je voor 4,99 euro per maand gemakkelijk uit met 10 extra apparaten. Je kunt dit bestellen via MijnKPN.

Via www.veilig.kpn.com kan je je KPN Veilig beheren. Je kunt hier apparaten toevoegen of verwijderen. Of je kunt hiermee KPN Veilig opnieuw installeren. Ook kan je je apparaten een voor jou herkenbare naam geven.

Op de KPN Veilig beheerpagina zie je rechtsboven het aantal licenties dat je nog kunt gebruiken voor het beveiligen van je apparaten. In het midden van de pagina zie je een overzicht van de licenties die al gebruikt zijn voor het beveiligen van je apparaten. Je kunt direct apparaten toevoegen, licentiecodes zijn niet nodig.

 

Licentie KPN Veilig vrijgeven

Heb je het maximaal aantal apparaten beveiligd? Maar wil je graag een ander apparaat beveiligen? Dat kan! Je kunt dan een licentie intrekken. Zo kan je die licentie weer gebruiken om een nieuw apparaat te beveiligen.

  1. Log in op de KPN Veilig beheerpagina.
  2. Klik op het apparaat waarvan je de licentie wilt vrijgeven.
  3. Ga naar instellingen en klik op ‘licentie vrijgeven’.
  4. Er volgt een scherm met een voortgangsweergave. Na het verdwijnen van dit scherm is de licentie vrijgegeven.
  5. Je kunt deze nu toewijzen aan een ander apparaat.