Skip to main content

Problemen met iPhone 11 en 4G

Toon eerste bericht

1877 reacties

• Topper
  • 22 reacties
  • 22 augustus 2024
sarak schreef:
sarak schreef:
Grace87 schreef:
sarak schreef:
Grace87 schreef:
sarak schreef:
Grace87 schreef:

Ik werd zojuist gebeld en heb Het Mailtje met het aanbod gekregen (wel een ander mailtje dan ik hierboven heb gezien, meer toegespitst op deze situatie). 🥳 Ook krijg ik de abonnementskosten vergoed 🥳

Voor de feiten/cijfers qua data:

• 27/6 eerste melding gedaan (maar bleek geen ticket te zijn aangemaakt)
  • 2/8 tweede keer gebeld en ticket aangemaakt 
  • 10/8 gecheckt of er een ticket was aangemaakt (ja)

Kun je zeggen wat er anders staat in het mailtje dan eerder hier gedeeld?

Het is idd hetzelfde als jouw mailtje, ik had die even gemist 😉. Had de eerdere mailtjes nog voor ogen.

Dus ook telefonisch toegezegd dat je je iPhone 11 mag inruilen voor een 13 en i. De mail vervolgens het toestel eerst ter “reparatie’ aanbieden alvorens men besluit of er een nieuwe gel wordt gestuurd?

Expliciet zei hij dat hij het niet mag beloven dat ik sowieso een 13 krijg, vanwege het feit dat als men er misbruik van maakt en dus naar voren komt dat er geen problemen zijn, ze natuurlijk niet om gaan ruilen. 

Dat is duidelijk, maar de strekking van de mail na het telefoontje was dat zoals ik zojuist beschreef?

Ik vraag dat omdat ik mijn toestel nu ga opsturen en totaal onthand ben omdat ik geen geschikt reserve toestel heb , kan dus helemaal niets tot ik een nieuwe tel krijg. Reparatie lijkt mij niet mogelijk, ten eerste omdat ik het toestel bij Apple heb laten checken en er niets mis mee is, ten tweede omdat het toestel steeds oververhit en daardoor beschadigd gaat raken als ik het na de zgn ‘reparatie ‘ weer ga verbinden met het kpn netwerk, daarnaast is het toestel mijn bezit ten werkt het wel op het netwerk van andere providers, en als laatste dat ik het onacceptabele vind dat ik voor een zgn reparatie zou moeten betalen terwijl het probleem duidelijk wordt veroorzaakt door het kpn netwerk.

Ik zou vragen of je hem mag inleveren bij een kpn rapair center daar kun je een leentoestel krijgen.(was in het verleden altijd)

• Topper
  • 37 reacties
  • 22 augustus 2024
PvDiepen schreef:
sarak schreef:
sarak schreef:
Grace87 schreef:
sarak schreef:
Grace87 schreef:
sarak schreef:
Grace87 schreef:

Ik werd zojuist gebeld en heb Het Mailtje met het aanbod gekregen (wel een ander mailtje dan ik hierboven heb gezien, meer toegespitst op deze situatie). 🥳 Ook krijg ik de abonnementskosten vergoed 🥳

Voor de feiten/cijfers qua data:

• 27/6 eerste melding gedaan (maar bleek geen ticket te zijn aangemaakt)
  • 2/8 tweede keer gebeld en ticket aangemaakt 
  • 10/8 gecheckt of er een ticket was aangemaakt (ja)

Kun je zeggen wat er anders staat in het mailtje dan eerder hier gedeeld?

Het is idd hetzelfde als jouw mailtje, ik had die even gemist 😉. Had de eerdere mailtjes nog voor ogen.

Dus ook telefonisch toegezegd dat je je iPhone 11 mag inruilen voor een 13 en i. De mail vervolgens het toestel eerst ter “reparatie’ aanbieden alvorens men besluit of er een nieuwe gel wordt gestuurd?

Expliciet zei hij dat hij het niet mag beloven dat ik sowieso een 13 krijg, vanwege het feit dat als men er misbruik van maakt en dus naar voren komt dat er geen problemen zijn, ze natuurlijk niet om gaan ruilen. 

Dat is duidelijk, maar de strekking van de mail na het telefoontje was dat zoals ik zojuist beschreef?

Ik vraag dat omdat ik mijn toestel nu ga opsturen en totaal onthand ben omdat ik geen geschikt reserve toestel heb , kan dus helemaal niets tot ik een nieuwe tel krijg. Reparatie lijkt mij niet mogelijk, ten eerste omdat ik het toestel bij Apple heb laten checken en er niets mis mee is, ten tweede omdat het toestel steeds oververhit en daardoor beschadigd gaat raken als ik het na de zgn ‘reparatie ‘ weer ga verbinden met het kpn netwerk, daarnaast is het toestel mijn bezit ten werkt het wel op het netwerk van andere providers, en als laatste dat ik het onacceptabele vind dat ik voor een zgn reparatie zou moeten betalen terwijl het probleem duidelijk wordt veroorzaakt door het kpn netwerk.

Ik zou vragen of je hem mag inleveren bij een kpn rapair center daar kun je een leentoestel krijgen.(was in het verleden altijd)

Dat had ik ook al gevraagd, allemaal niet mogelijk, ook niet fysiek omruilen. Ik heb geen ander toestel, zit niets anders op dan het op te sturen en bidden dat ik binnen enkele dagen voorzien ben. Hele rare gang van zaken, niet gedacht dat ik in 2024 ineens niet over een werkend mobieltje zou gaan beschikken. N.b als ik een geschikt reservetoestel  zou hebben dan was het probleem ook niet urgent geweest, logica……heb veel schade geleden afgelopen maanden omdat ik het betreffende tel. Nr. En toestel voor ook voor mijn zakelijke activiteiten gebruik….ik ga in overleg met mijn juridisch adviseur omtrent schadeclaim, gezien ik nu al de vierde maand in ga met de netwerkproblemen.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1422 reacties
  • 22 augustus 2024

@PvDiepen Er zijn geen leen toestellen meer, denk dat dat heel lang geleden is geweest?

• Topper
  • 22 reacties
  • 22 augustus 2024
Roos79 schreef:

@PvDiepen Er zijn geen leen toestellen meer, denk dat dat heel lang geleden is geweest?

Is inderdaad wel een tijdje terug denk een jaar of 7/8 toen overgestapt op iPhone en tot de 11 nooit problemen gehad 😂

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 22 augustus 2024

Zijn er meerdere mensen die gebeld hebben om een ticket aan te maken, en vervolgens hoor je na weken dat er geen ticket meer is op je naam ?

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1197 reacties
  • 22 augustus 2024
PlatinumMike schreef:

Hoe vinden jullie deze. Ik wacht al 4 weken voor niks. Mijn hele telefonische melding van vorige maand is niet eens een ticket gemaakt, er was niks meer terug te vinden in het systeem. Er wordt nu gezegd binnen 14 dagen wordt er contact met mij opgenomen. Hoe bizar is dit. Ik raad daarom de mensen aan om elke week te checken of hun ticket openstaan, ik heb dus nu 4 weken op niks gewacht.

Ik belde zaterdag jl en de medewerker beloofde een ‘nieuw ticket in te schieten’ en verzekerde me dat ik zaterdag of maandag een bevestiging zou krijgen. Omdat er geen bericht kwam, gisteren nog eens gebeld. Dat was overigens een bijzonder vreemd gesprek: zonder dat er om nadere gegevens (geboortedatum, postcode, telefoonnummer, laatste cijfers IBAN) werd gevraagd kon de medewerkster al melden dat er ticket aangemaakt was. Voordat ik kon vragen of er geen verdere gegevens nodig waren, werd de verbinding verbroken. 

Vanmorgen een mail van kpn of ik het gesprek met de medewerker wilde beoordelen. En zowaar, naar aanleiding van de respons op mail vanmiddag telefoon van kpn. 

De medewerkster die belde, was vooral goed in het ontwijken van directe vragen. Ze beweerde dat de medewerker van zaterdag een melding had gemaakt voor kpn thuis en dat daar inderdaad een bevestiging van ontvangen wordt. Op de vraag waar die bevestiging dan bleef, kwam natuurlijk geen antwoord maar ze verzekerde me dat ze nu een ticket had aangemaakt, maar verder was het ‘afwachten’, ‘heel vervelend’ en vooral ‘weet ik niet’ Waarschijnlijk rook ze ook een kans: het gesprek nam opeens een heel verrassende wending en werden mijn abonnementen onder de loep genomen. Maar goed… een gesprek afkappen kan ik ook.

Ik ben nu echt klaar met dit amateuristische en uitermate Kwalitatief Uitermate Teleurstellende bedrijf: ik ga de boel ook maar eens ontregelen. Vanaf nu boek ik de automatische incasso’s terug en betaal ze na een paar dagen door het bedrag zelf over te maken. Als iedereen dit nu doet, komt er misschien iemand in beweging en wordt ingezien dat dit niet zo langer kan en dat klanten dit niet langer meer accepteren.

Het gezwam over bellen, tickets aanmaken en wachten ben ik meer dan zat.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1422 reacties
  • 22 augustus 2024

@Berteman Denk niet dat dat wat uithaalt…

Enige risico is dat je in een incasso traject terecht komt en dan helpen ze je helemaal niet meer…

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1197 reacties
  • 22 augustus 2024

Helpen ze nu dan wel, @Roos79? Waar ben jij nu concreet mee geholpen?
En, van een incassotraject of incassobureau ben ik echt niet bang of onder de indruk. Als ik uit protest de automatische incasso terugboek en het bedrag later alsnog voldoe, wat valt er dan via een incassotraject te incasseren?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1422 reacties
  • 22 augustus 2024

Probleem is dat je met een heel ander traject te maken gaat krijgen.

En je iPhone probleem wordt daar niet mee opgelost.

Matthew83
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 413 reacties
  • 22 augustus 2024

Het kan ze niet heel veel schelen, ben ik bang. Het enige waar ze van schrikken is imagoschade. En dat kan alleen gebeuren als ze negatief in het nieuws komen.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 augustus 2024
PvDiepen schreef:
NB1994 schreef:

Roos79 

ik heb vanmiddag kpn aan de telefoon gehad. Daar werd mij verteld dat de mensen met een 11 een nieuw toestel zouden krijgen omdat daar geen oplossing voor is. De mensen met de 12 zouden hun abonnementskosten vergoed krijgen omdat dat zou zijn opgelost. 

​​​​​

Dat het voor de mensen met 12 opgelost is zal ook wel weer niet. Alles trek ik in twijfel bij kpn op t moment. 

de medewerker die ik heb gesproken wist er wel veel van af en heeft het ook nog bij een supervisor nagevraagd omdat ik zat aan te dringen op abonnementskosten die vergoed zouden worden.  

heb jij je telefoon via KPN of alleen Sim only ?

Van kpn 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 22 augustus 2024

Ik persoonlijk weet het ook niet meer. De beste man via de telefoon kon mijn ticket niet vinden. Nu beweert iemand van FB KPN medewerker hij gewoon openstaat. Ze zei alleen een datum, dat ik nooit hebt gebeld. Wie moet ik nu geloven ? Al met al het is echt het meest amateuristisch bedrijf wat ik heb meegemaakt.

Btw onder protest betalen is wel een goede inderdaad. Ik ga dit denk ik ook doen, maak ik het zelf over.

• Topper
  • 22 reacties
  • 22 augustus 2024
PlatinumMike schreef:

Ik persoonlijk weet het ook niet meer. De beste man via de telefoon kon mijn ticket niet vinden. Nu beweert iemand van FB KPN medewerker hij gewoon openstaat. Ze zei alleen een datum, dat ik nooit hebt gebeld. Wie moet ik nu geloven ? Al met al het is echt het meest amateuristisch bedrijf wat ik heb meegemaakt.

Btw onder protest betalen is wel een goede inderdaad. Ik ga dit denk ik ook doen, maak ik het zelf over.

Gewoon via de klachtenlijn inbellen, even in je bel geschiedenis kijken en de data opnoemen, ze kunnen altijd in de telefooncentrale zien wanneer jij gebeld hebt, je hoort namelijk onze gesprekken worden opgenomen en gebruikt voor trainingsdoeleinden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 22 augustus 2024

Ik heb sowieso al een klacht ingediend via zo’n formulier. Alleen ik vraag me nu af of ik een ticket hebt ja of nee. Hij zegt dat hij vandaag een nieuwe heeft gemaakt.

• Topper
  • 22 reacties
  • 22 augustus 2024
NB1994 schreef:
PvDiepen schreef:
NB1994 schreef:

Roos79 

ik heb vanmiddag kpn aan de telefoon gehad. Daar werd mij verteld dat de mensen met een 11 een nieuw toestel zouden krijgen omdat daar geen oplossing voor is. De mensen met de 12 zouden hun abonnementskosten vergoed krijgen omdat dat zou zijn opgelost. 

​​​​​

Dat het voor de mensen met 12 opgelost is zal ook wel weer niet. Alles trek ik in twijfel bij kpn op t moment. 

de medewerker die ik heb gesproken wist er wel veel van af en heeft het ook nog bij een supervisor nagevraagd omdat ik zat aan te dringen op abonnementskosten die vergoed zouden worden.  

heb jij je telefoon via KPN of alleen Sim only ?

Van kpn 

Ik ben ook vanmiddag gebeld, te horen gekregen dat mijn abonnementsgeld wordt terug betaald en ik mijn telefoon op kan sturen ter “reparatie” wordt dus gecontroleerd en bij geconstateerd defect vervangen voor een iPhone 13.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 22 augustus 2024

Hoelang heeft dit geintje jouw gekost, dat je een nieuwe telefoon krijgt ?

Bertow
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 augustus 2024

Gelukkig na de nieuwste IPhone update (17.6.1)is het probleem verholpen.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1422 reacties
  • 22 augustus 2024
Bertow schreef:

Bij jouw misschien maar bij vele andere niet.

• Topper
  • 37 reacties
  • 22 augustus 2024
Bertow schreef:

Dat werkt niet bij de iPhone 11 is gebleken.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 augustus 2024

Ik heb maandag mijn iphone 11 opgestuurd. Woensdag kreeg ik de melding dat er een nieuwe iphone 13 verstuurd was en deze is vandaag geleverd. 

Als het meezit ben je binnen een week geholpen. Ik kan in ieder geval weer online! Wel nog even afwachten hoe het zal lopen met de abonnementsgelden. 

Matthew83
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 413 reacties
  • 23 augustus 2024

Ik ben nu ook gebeld en heb de mail eindelijk ontvangen! Eerste keer bellen lukte niet (duh), maar de tweede keer gelukkig wel. Ik doe ‘m maandag op de post omdat ik nog even een backup moet maken.

Eind mei problemen gehad met beide iPhone 11’s. Half juni pas gebeld, omdat ik toen pas wist dat het aan KPN lag. Nu, 23 augustus, een belletje en mail.

KPN - hopelijk binnenkort opgelost, abonnementsgeld nog niet terug.

Simyo (abonnement #2) - als het goed is maandag een belletje met dezelfde oplossing (sta bovenaan de lijst), maar allang al mijn abonnementsgeld terug van mei t/m augustus

Blijf volhouden en geef niet op. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 23 augustus 2024
Woetoe schreef:

Ik heb maandag mijn iphone 11 opgestuurd. Woensdag kreeg ik de melding dat er een nieuwe iphone 13 verstuurd was en deze is vandaag geleverd. 

Als het meezit ben je binnen een week geholpen. Ik kan in ieder geval weer online! Wel nog even afwachten hoe het zal lopen met de abonnementsgelden. 

Wat bedoel je precies met 1 week ? Lijkt me toch niet dat jij het probleem vorige week hebt gemeld en nu al een oplossing hebt aangeboden gekregen ?

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 augustus 2024
PlatinumMike schreef:

Wat bedoel je precies met 1 week ? Lijkt me toch niet dat jij het probleem vorige week hebt gemeld en nu al een oplossing hebt aangeboden gekregen ?

Nee, het probleem heb ik begin juni al laten aanmelden bij de TD, tussendoor ook nog meerdere keren gebeld voor een update. Twee weken terug op vakantie adres het telefoontje gehad voorafgaand aan de mail met de reparatie procedure. 

Bij terugkomst thuis op maandag het “onderzoek” gestart en telefoon opgestuurd. Donderdag de nieuwe telefoon in huis. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 23 augustus 2024

Wow dus 2 maanden

DylanJin
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 augustus 2024

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn recente ervaring delen met de KPN Technische Dienst, in de hoop dat het anderen kan helpen die vergelijkbare problemen ondervinden.

Enkele maanden geleden, eind mei/begin juni, begon ik netwerkproblemen te ervaren met mijn iPhone 11. De telefoon was constant op zoek naar een netwerk en schakelde vaak terug naar het E/2G-netwerk. Kort daarna, voordat het juni was, viel het netwerkcomponent van mijn iPhone 11 volledig uit, waardoor ik helemaal geen verbinding meer kon maken met welk netwerk dan ook. Dit probleem maakte mijn telefoon onbruikbaar, zelfs bij andere aanbieders.

Ik heb destijds mijn telefoon laten controleren door een lokale iPhone-reparateur. Hij vermoedde dat het probleem veroorzaakt werd doordat mijn telefoon oververhit raakte als gevolg van het continu zoeken naar een netwerk. Dit leidde vermoedelijk tot de beschadiging van het netwerkcomponent in mijn telefoon. Hoewel het zeldzaam is dat dit gebeurt, was dit volgens de reparateur de meest logische verklaring. Mijn telefoon werd erg warm en ik liet hem dagenlang liggen terwijl hij op de achtergrond steeds zocht naar een mobiel netwerk. Mogelijk heeft dit geleid tot de overbelasting en uiteindelijke defect van het component.

Nu, terug naar het telefoongesprek met KPN. De Technische Dienst belde me om mijn situatie door te nemen en mogelijke oplossingen te bespreken. Omdat mijn probleem niet overeenkomt met de meest voorkomende problemen die sinds juni worden gemeld (iPhone 11's die terugschakelen naar E/2G), kom ik helaas niet in aanmerking voor een toestelruil naar een iPhone 13.

Tijdens het gesprek werd me duidelijk dat KPN precies kan zien welke telefoon in combinatie met welke simkaart werd gebruikt en welk netwerk werd aangesproken, tot op de minuut nauwkeurig. In mijn geval kon KPN bevestigen dat mijn toestel vanaf juni al defect was, wat het probleem verder heeft beperkt.

Ik hoop dat mijn verhaal anderen kan helpen die met soortgelijke problemen kampen. Voor mij is dit hoofdstuk nu afgesloten, maar ik wilde toch mijn ervaring delen, zodat anderen hiervan kunnen leren.

Reageer