Skip to main content

Problemen met iPhone 11 en 4G

Toon eerste bericht

1877 reacties

• Topper
  • 15 reacties
  • 6 januari 2025

Denk dat ook VF-klanten getroffen gaan worden. Heb zelf een VF-sim getest in de haperende, op het KPN netwerk, iPhone SE. . En jawel, ook slechtbereik en langzame data overdracht. Deze sim, daarna ook gebruikt in een iPhone 8. Hiermee verdwenen de verbindings problemen als sneeuw voor de zon.

https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/iPhone-problemen-4G-wel-verbinding-geen-internet/m-p/212512

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2255396

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

@Leo_tje ​@Kajan ​@Bob1972 ​@Rick68 ​@Jdv12 ​@Coenn ​@RFWJ ​@Frenkie999 ​@Michel.uit.Arnhem ​@Clara12345 

Hallo allemaal, zijn jullie inmiddels naar tevredenheid geholpen door KPN? ik wacht nog steeds op een oplossing voor mijn i phone 11 icm verbindingsproblemen. Dit is niet ok zoals het gaat. Beste KPN los het aub op. Wanneer kan ik een alternatief toestel tegemoet zien? 

PS: Iemand tips wat ik nog meer kan doen om dit proces te versnellen?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
mkoorn schreef:

@Leo_tje ​@Kajan ​@Bob1972 ​@Rick68 ​@Jdv12 ​@Coenn ​@RFWJ ​@Frenkie999 ​@Michel.uit.Arnhem ​@Clara12345 

Hallo allemaal, zijn jullie inmiddels naar tevredenheid geholpen door KPN? ik wacht nog steeds op een oplossing voor mijn i phone 11 icm verbindingsproblemen. Dit is niet ok zoals het gaat. Beste KPN los het aub op. Wanneer kan ik een alternatief toestel tegemoet zien? 

Ik had met dit vervelend probleem (gelukkig) niets te maken, omdat ik een iPhone 14 Pro Max heb.
Heb namelijk nooit een iPhone 11 gehad, of een andere uit de iPhone 11 serie.
Dus kan je niets vertellen over een tevredenheid, rondom het oplossen van dit probleem.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7726 reacties
  • 13 januari 2025

@mkoorn Ik heb eerder vandaag een eigen topic voor je aangemaakt:

Ik wil je vragen om jouw vragen vooral daar te stellen.

• Topper
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025
mkoorn schreef:

Helaas niet. Ik heb een paar maanden geleden wel een iPhone 13 ontvangen en mijn iPhone 11 terug gestuurd. Ook heb ik voor een aantal maanden mijn abonnementsgeld terug gekregen. So far, so good zou je zeggen. Helaas had ik een 128GB in plaats van een 256GB iPhone ontvangen, waardoor het overzetten van data al direct mis ging. Volgens KPN had ik inderdaad het verkeerde toestel ontvangen en mocht ik deze terugsturen met een briefje erbij met daarop ‘verkeerde ontvangen, graag omruilen voor een 256GB’. 20 november is mijn toestel ontvangen door Reconext en sindsdien is het helaas weer radiostilte en niemand kan mij vertellen of en wanneer ik het juiste model iPhone ga ontvangen. Oftewel, eerst maanden lang met een iPhone die ik niet kon gebruiken en nu al sinds 19 november 2024 überhaupt geen telefoon meer. Ik word er zooooo moedeloos van. KPN, regel dit gewoon goed en voorkom reputatieschade (en overstappende klanten). 1 ding weet ik wel, zodra ik mijn iPhone 13 256GB ontvang, zeg ik al mijn KPN abonnementen op en word ik er nooit meer klant. Ik ben er al mijn hele volwassen leven klant, maar ze hebben het nu echt verpest.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16132 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi ​@Coenn, daar gaat iets helemaal niet goed lijkt het. Zo lang zonder toestel zitten is niet de bedoeling natuurlijk. Ik wil kijken of wij meer kunnen zien over deze uitzonderlijke situatie, zou je daarvoor jouw profiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer het IMEI nummer van het toestel en de laatste 3 cijfers van de IBAN) kunnen invullen en hieronder een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen wij voor jouw situatie kijken.

• Topper
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Hoi ​@Coenn, daar gaat iets helemaal niet goed lijkt het. Zo lang zonder toestel zitten is niet de bedoeling natuurlijk. Ik wil kijken of wij meer kunnen zien over deze uitzonderlijke situatie, zou je daarvoor jouw profiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer het IMEI nummer van het toestel en de laatste 3 cijfers van de IBAN) kunnen invullen en hieronder een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen wij voor jouw situatie kijken.

Hoi ​@Jasper van KPN, dank voor je reactie en poging om mij te helpen. Ik heb mijn profiel bijgewerkt, maar zie geen veld waar ik een IMEI nummer in kan vullen (plus, van welk toestel wil je het IMEI nummer, mijn oude iPhone 11 of de verkeerd ontvangen iPhone 13? Van de 13 heb ik namelijk geen IMEI nummer).

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16132 reacties
  • 14 januari 2025

Als je dat IMEI invult bij 'Persoonlijke opmerkingen’ kunnen we daarmee op zoek ​@Coenn.

• Topper
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Als je dat IMEI invult bij 'Persoonlijke opmerkingen’ kunnen we daarmee op zoek ​@Coenn.

Ik heb mijn profiel aangevuld met alle gegevens. Ik ben benieuwd...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 969 reacties
  • 14 januari 2025
Coenn schreef:
Jasper van KPN schreef:

Ik heb mijn profiel aangevuld met alle gegevens. Ik ben benieuwd...

Dank je. Ik heb gelijk navraag uitgezet bij de contactpersoon en hopelijk komt er zo snel mogelijk een reactie op. Je hoort weer van ons!

• Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

Het heeft eigenlijk helemaal geen zin om hier telkens berichten te plaatsen want de forum medewerkers kunnen helemaal niets in orde maken. Maar toch doe ik het maar weer om mijn frustratie en ontevredenheid te melden. Je moet het toch ergens kwijt, en mede ook onder het motto; “de aanhouder wint..” 

Ook de klantenservice 0800-0402 kan niets doen, zegt alleen maar; “sorry voor het ongemak”. Hoevaak ik dit al aan de telefoon heb gehoord… en hoeveel minuten/uren ik al in de wacht heb gehangen, het is werkelijk niet te beschrijven! Ik moet denken aan de reclame met de paarse krokodil.

De hele case met de iPhone 11 begint zelfs op mijn lachspieren te werken, hoe KPN (lees Klanten, Pesten, Nederland) het presteert hoe knullig en amateuristisch hiermee wordt omgegaan. Het wekt zelfs de indruk dat het een strategie is om te treineren net zo lang totdat de iPhone vanzelf uitloopt en niet meer in de klantenbase zit omdat of er verlengt is met een ander toestel of via de achterdeur naar de concurrent zijn gegaan. De businesscase is dan financieel gemanaged. 

De vraag komt wel telkens bij mij op of er überhaupt iemand bij KPN is met een (beetje) bevoegdheid die iets mag beslissen of in goede banen leidt. 

Nu heb ik al maanden een ticket voor 2x een iPhone 11 (heb twee mobiele nrs) en hoor ik vandaag (14-01-2025) dat er een op 03-12-2024 een sms gestuurd zou zijn (die ik niet heb ontvangen) dat na onderzoek blijkt dat ik GEEN NETWERKPROBLEMEN met mijn iPhone 11 zou hebben!

Kortom ik lieg dus eigenlijk, het hele netwerkprobleem heb ik verzonnen, en bestaat niet in mijn geval! 

Je kan het toch niet bedenken…!!! Ik dacht hierbij direct, nu moet ik even opletten of Frans Bauer van Bananensplit soms ergens staat en mij straks verteld dat ik in dit programma zit! Want nu wordt ik echt in de maling genomen en ik zou er bijna instinken… 

De medewerkster aan de telefoon zegt vandaag, ja spijtig, u kunt uw toestel eventueel opsturen naar reparatie.kpn.com en misschien dat ze daar iets vinden. De kosten zijn dan wel voor uw rekening!

Tja, wat moet je nu nog meer doen als klant?

Ik heb besloten om er maar HARD OM TE LACHEN! Want zo’n komedie als de KPN nu laat zien dat heb ik nog nooit eerder ergens beleefd! 

IK WENS EEN IEDER MET DIT PROBLEEM VEEL MOOIE LACHWEKKENDE KLANTENSERVICE MOMENTEN!

KPN OP NAAR DE PRIJS VOOR BESTE KOMEDIE; WANT KPN LAAT KLANTEN LACHEN! 😮

Met een lachende groet,

RK-Vos

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 969 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi ​@RK-Vos. Een heel verhaal en het is ook duidelijk dat je flink gefrustreerd bent van deze situatie. Ik kan mij dat wel voorstellen als je al heel lang last hebt van problemen, tig keer daarvoor gebeld hebt en eigenlijk niet verder bent gekomen.

Ik kan net zoals de collega die je aan de telefoon sprak zien dat het ticket van 31 oktober op 3 december gesloten is. Dit omdat er na onderzoek geen terugval naar 2G werd geconstateerd op het netwerk. Jij bent het hier duidelijk niet mee eens, want jij ervaart wat anders. Dan zit er maar één ding op en dat is de toestellen op te sturen naar onze reparatiepartner Reconext. Dat proces is sinds kort van kracht en als het een iPhone 11 betreft, dan wordt wel kosteloos bekeken of jouw toestel vervangen kan worden. Je betaalt dus niets voor het onderzoek. 

Als je het volgende stappenplan doorloopt, dan wordt je toestel goed aangemeld en kun je 'm opsturen: 

1.       Ga naar https://reparatie.kpn.com
2.       Klik op 'Toestel laten repareren'
3.       Kies 'Geen gsm-netwerk'
4.       Vul je gegevens in
5.       Check je mail (en spammap) voor verzendinfo

Ik hoop dat je het nog ziet zitten om deze stappen te doorlopen en hiermee aan de slag gaat. 

• Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

Beste Arjan van KPN, 

Je schrijft dit: “Dit omdat er na onderzoek geen terugval naar 2G werd geconstateerd op het netwerk.” 

Dit is absoluut onmogelijk! Het onderzoek is onbetrouwbaar en deugt gewoon niet!

Ik ervaar structureel netwerkproblemen!

Het deugt niet om deze case na zovele maanden op deze manier af te doen..

Het dan maar even opsturen is wederom er mijn probleem van maken i.p.v. het probleem van/door KPN. 

WE BLIJVEN LACHEN MET KPN. 😭

RK-Vos

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 969 reacties
  • 14 januari 2025

De oude weg van een ticket aanmaken is nu afgesloten, dus dat pad kunnen we niet meer belopen. En als je de iPhones opstuurt, dan wordt er weer opnieuw een onderzoek gedaan. Als je er van overtuigd bent dat het probleem hoort bij de bekende problematiek, dan zal dat worden geconstateerd en krijg je een vervangende telefoon.

Gebruik je nog wel de iPhone 11 toestellen? En ook in oktober? Want als dat niet het geval is (geweest), dan is het onderzoek uitgevoerd op de toestellen die je wel gebruikte en dan is het logisch dat er geen terugval op het netwerk te detecteren was. 

• Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

Beste Arjan,

Het hele principe van een “ticket” is om een (klant)probleem op te lossen.

Niet om een ticket als slechts een registratie-proces te zien en deze administratief te openen/sluiten. Waarmee wordt gesuggereerd dat e.e.a. is afgehandeld. En de interne ticket-doelstellingen behaald zijn. 

Hierin is weer een duidelijk voorbeeld te zien hoe KPN in deze iPhone 11 case totaal niet klantgericht maar systeemgericht te werk gaat. Ticket sluiten maar niet oplossen. 

KPN sluit dus eenzijdig een klant-ticket d.m.v. een niet deugdelijk onderzoek, waar de klant geen enkele inzage in heeft, om daarna te stellen dat er een sms is verstuurd (Bewijs? Want het is niet ontvangen!). En daarna het standpunt dat de klant er geen rechten meer op heeft, want de weg van het ticket is door KPN afgesloten! 

Lees daarom nog eens goed wat je eigenlijk namens KPN schrijft, het is om te LACHEN!

Ik ben dus als klant maanden lang in de KPN-maling genomen met het aanmaken van een ticket (dat overigens maanden daarvoor al was misgegaan, waardoor er pas op 31-10-2024 een ticket in het systeem is gezet). 

Ja, zelfs zo erg in de maling genomen, dat Frans Bauer met Bananensplit het niet zou kunnen bedenken. HET IS LACHEN MET KIESPIJN!

En dan de belachelijk slechte communicatie en dat nog wel voor een communicatiebedrijf..

En ja, ik gebruik 2x de iPhone 11 dagelijks, en heb dagelijks problemen. Ik heb geen reservetoestel, dus opsturen hoe denkt KPN dat ik dan bereikbaar ben? Weer via rooksignalen? En wie gaat de kosten betalen? En garanties? Die moet de klant ook maar afwachten.. 

KORTOM DE IPHONE 11 CASE IS DE GROOTSTE KPN-KOMEDIE NIET EERDER VERTOONT! 

RK-Vos

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10724 reacties
  • 14 januari 2025

Bedankt voor het aanleveren van de gegevens ​@Coenn. Het onderzoek loopt. Nu heb ik nog wel 1 vraagje. Is het mogelijk om ook in jouw community profiel het nummer van het verzendbewijs te vermelden? Het gaat hierbij om het verzendbewijs van de geretourneerde iPhone 13. 

• Topper
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Bedankt voor het aanleveren van de gegevens ​@Coenn. Het onderzoek loopt. Nu heb ik nog wel 1 vraagje. Is het mogelijk om ook in jouw community profiel het nummer van het verzendbewijs te vermelden? Het gaat hierbij om het verzendbewijs van de geretourneerde iPhone 13. 

Hoi ​@Jeroen van KPN ik heb mijn profiel bijgewerkt met de track en trace code van de geretourneerde iPhone 13.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10724 reacties
  • 14 januari 2025

Dank daarvoor, hiermee kunnen we weer verder op onderzoek uit ​@Coenn 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 54 reacties
  • 14 januari 2025
RK-Vos schreef:

Beste Arjan,

Het hele principe van een “ticket” is om een (klant)probleem op te lossen.

Niet om een ticket als slechts een registratie-proces te zien en deze administratief te openen/sluiten. Waarmee wordt gesuggereerd dat e.e.a. is afgehandeld. En de interne ticket-doelstellingen behaald zijn. 

Hierin is weer een duidelijk voorbeeld te zien hoe KPN in deze iPhone 11 case totaal niet klantgericht maar systeemgericht te werk gaat. Ticket sluiten maar niet oplossen. 

KPN sluit dus eenzijdig een klant-ticket d.m.v. een niet deugdelijk onderzoek, waar de klant geen enkele inzage in heeft, om daarna te stellen dat er een sms is verstuurd (Bewijs? Want het is niet ontvangen!). En daarna het standpunt dat de klant er geen rechten meer op heeft, want de weg van het ticket is door KPN afgesloten! 

Lees daarom nog eens goed wat je eigenlijk namens KPN schrijft, het is om te LACHEN!

Ik ben dus als klant maanden lang in de KPN-maling genomen met het aanmaken van een ticket (dat overigens maanden daarvoor al was misgegaan, waardoor er pas op 31-10-2024 een ticket in het systeem is gezet). 

Ja, zelfs zo erg in de maling genomen, dat Frans Bauer met Bananensplit het niet zou kunnen bedenken. HET IS LACHEN MET KIESPIJN!

En dan de belachelijk slechte communicatie en dat nog wel voor een communicatiebedrijf..

En ja, ik gebruik 2x de iPhone 11 dagelijks, en heb dagelijks problemen. Ik heb geen reservetoestel, dus opsturen hoe denkt KPN dat ik dan bereikbaar ben? Weer via rooksignalen? En wie gaat de kosten betalen? En garanties? Die moet de klant ook maar afwachten.. 

KORTOM DE IPHONE 11 CASE IS DE GROOTSTE KPN-KOMEDIE NIET EERDER VERTOONT! 

RK-Vos

Je hebt er niets aan maar ik deel jouw mening. Sterker nog, ik ' mocht'  mijn Iphone 11 ook opsturen en kreeg deze 2 weken later, in dezelfde verpakking weer retour zonder enige toelichting. Ik had er een formulier met een elastiekje omheen gevouwen en zelfs dat zat er nog op. Oftewel ze hebben er niks mee gedaan.

"dan zullen ze wel niets geconstateerd hebben" was de verklaring van de whatsapp chatbots.

In die 2 weken was mijn telefoon nog een week kwijt bij Reconext en werd me bij navraag medegedeeld dat ik hem toch echt op eigen risico had opgestuurd.

Na tig klachten kreeg ik een formulier waarmee ze het netwerksignaal bij me thuis wilde gaan testen...terwijl ik dus overal problemen heb behalve thuis.

Het is 1 grote voorstelling.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7558 reacties
  • 15 januari 2025

Goedemiddag ​@mikesss, dat lijkt allesbehalve goed te verlopen :( Zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij je klantdossier er ook bij pakken en vanuit daar verder kijken. We horen graag weer van je!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 54 reacties
  • 16 januari 2025

Mijn rechtsbijstand gaat het oppakken. Ga die maar verder voor de gek houden.

Ik heb de energie niet meer om met kleuters te communiceren en allerlei fake beloftes aan te horen.

• Topper
  • 15 reacties
  • 19 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

@Jeroen van KPN en ​@Jan van KPN weten jullie al iets...? 

Matthew83
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 413 reacties
  • 20 januari 2025

Absurd om te zien dat mensen nog steeds last hebben van dit probleem en dat het proces na 7 maanden (!) nog steeds zo stroef verloopt met allerlei moderators die enkel toezeggingen doen en amper iets voor elkaar krijgen.

Ik ben gelukkig, na vele tientallen telefoontjes en meerdere klachten, geholpen. Dat duurde al enkele maanden. Maar ik zie nog steeds bekende namen voorbij komen als ​@mikesss en ​@Mr. TM die nog steeds met een brakke verbinding over straat lopen. Dit kan toch echt niet meer!

Mr. TM
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 290 reacties
  • 21 januari 2025

Ik ga zo weer een dagje weg, maar kan mijn telefoon thuis laten. Vaak geen verbinding 🫣

Maar ik heb nog hoop.

• Topper
  • 15 reacties
  • 21 januari 2025
Coenn schreef:
Jeroen van KPN schreef:

@Jeroen van KPN en ​@Jan van KPN weten jullie al iets...? 

@Jasper van KPN en ​@Arjan van KPN, ik zag dat ik jullie niet had getagd, weet een van jullie inmiddels iets?

Reageer