Skip to main content
Vraag

06-nummer overzetten naar simkaart van 097-nummer

• April 12, 2026
  • 5 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik heb een data abonnement (0970 nummer) deze simkaart zit in mijn IPad. Deze simkaart krijg ik er niet uit. Kan ik mijn 06 nummer op die datakaart krijgen?

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 12, 2026

Beste ​@Roelo981 nee dat kan en mag niet, een 06-nummer mag niet in een tablet gebruikt worden.

Maar de simkaart is gewoon uit een tablet te halen, zie de handleiding of het zou een e-sim kunnen zijn.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Roelo981 

Mocht je een iPad van Apple in huis hebben, die alleen nog overweg kan met een eSIM, dan kun je die ten aller tijden verwijderen van je iPad.

Stappenplan voor het verwijderen van een eSIM op de iPad:

1. Ga naar de app Instellingen.
  2. Tik op Mobiele data of Mobiel netwerk.
  3. Tik op het eSIM-abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Tik op 'Verwijder e-sim' of 'Verwijder mobiel plan'.
  5. Bevestig de actie
  • Let op: Het verwijderen van een eSIM betekent niet automatisch dat je data abonnement bij KPN wordt opgezegd.

Maar wat is nu precies reden dat je jouw 06-nummer op de data simkaart wilt hebben?
Wat terecht gezegd door mede community lid ​@JanD helemaal niet kan en ook niet mag.

Loop je ergens tegen aan?
Of werkt je data abonnement (0970) niet meer door problemen op je iPad?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Roelo981 . Welkom hier.

Ik ben ook wel benieuwd wat je doel is. Kun je het misschien toelichten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2026

Inmiddels heb ik de simkaart uit de iPad. Rest mij de vraag, kan ik een simkaart met een 06 nummer (heb nog meer als 6 maanden een abonnement) in de IPad doen en dan de data van die simkaart gebruiken?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Roelo981 

Fijn dat het je is gelukt om de simkaart/eSIM uit je iPad te krijgen.
Dan kun je dat in elk geval wegstrepen.

Omtrent je vraag:

Je mag géén mobiel abonnement met een 06-nummer gebruiken in een iPad, deze is alleen bedoelt voor in een smartphone of mobiele telefoon.

Voor de iPad kun je alleen een Data Only abonnement afsluiten, met een 0970 nummer.

Gebruik je toch een normaal mobiele abonnement met 06-nummer in je iPad, dan mag KPN deze blokkeren volgens de regels van ACM.
Dit zijn ook de regels vanuit toezichthouder ACM, waar KPN zich aan moet houden!

Lees hier de regels omtrent 06- en 0970- nummer (klik op de link):