Skip to main content

Ik betaal de 3 abonnementen van ons huishouden. Mijn zoon heeft sinds begin deze maand een andere provider omdat hij een huis heeft gekocht. Hij heeft internet+mobiel bij een andere provider genomen.

Hoe lang duurt het ongeveer dat de factuur aangepast is/wordt?

Gr,

Peter

Hallo @peter.brit ,

Dat is afhankelijk van de reguliere maandelijkse factuurdatum van het oude abonnement van jouw zoon. 
 

Zodra de opzegging is verwerkt, volgt er nog één factuur. Dat kan bij wijze van spreken een dag later zijn, maar ook bijna een maand later. Is dus afhankelijk van de afgesproken maandelijkse factuurdatum. 


Je hebt natuurlijk eerst te maken met een maand opzegtermijn.

Vervolgens: KPN gaat gewoon door met factureren tot op de laatste dag van het abonnement. Als er 5 dagen voor het einde van het abonnement nog een nieuwe factuurperiode in gaat, dan krijg je een factuur van gewoon een volledige factuurperiode. 

Daar word nog wel eens over geklaagd. "Over 5 dagen stopt m'n abonnement, waarom krijg ik nu dan toch een factuur voor gewoon 30 dagen?" Maar zo werkt het nu 1maal.

Pas na het definitieve einde van het abonnement volgt er een correctiefactuur. Dat kan dan nog een paar weken duren als je pech hebt.


Klopt, 5 december is hij overgegaan (na de opzegperiode) en ik kreeg de factuur over de maand december. Maar het is mij nu duidelijk en al wel een keer een correctie krijgen.