Skip to main content

Beste Kpn

 

ik ging 1 juni 2022 op vakantie naar Spanje met 10gb via mijn abonnement, in mijn achterhoofd en via advies telecom winkel dat ik 10 gb bij kan bestellen voor euro 19,99. Tot mijn schrik is deze bundel verdwenen en moet ik nu voor elke gb extra euro 7,99 betalen( x 10 is dat 79,90) belachelijk. Kan wel onbeperkt abbo nemen, maar dat gaat pas volgende maand in, heb ik halverwege deze maand niets aan. Kan ik nu mijn contract hierdoor opzeggen? Bij tele2 is het wel mogelijk om 10 gb extra te kopen voor euro 19,99 ??

Henk

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

@Henk Beekhuizen 

Ja, niet fijn dat ze die bundels ineens zonder aankondiging en vlak voor de vakantie afschaffen. 

Zelf kijk ik geen tv enzo via mobiel internet op vakantie. Alleen e-mail en tekst appjes. Video bellen 'vreet' ook.

Buiten Nederland is de onbeperkt niet onbeperkt maar 25 GB per maand (EU).

De extra bundels maken geen deel uit van je abonnement dus opzeggen voor het einde van je contract periode kan niet. 

Heb je nu ook niks aan want ook dan opzegtermijn 1 maand. 

Het is voor nu even niet anders. 


Dat is wel erg netjes uitgedrukt 

10gb als extra bundel afschaffen en alleen nog maar 1gb bundel aanbieden in een monopolie situatie vind ik een regelrechte rattenstreek !!!

ronduit een walgelijke actie…


Monopolie? Er zijn wel 20 aanbieders op de mobiele markt. (overigens maar 3 netwerken)


@Paul W ik begrijp dat als je plotseling heel veel extra data nodig hebt dat 1GB mogelijk niet genoeg is. Wel proberen we op veel manieren het makkelijk te maken voor wie extra data nodig heeft.

Dit doen we onder andere door Hussel mobiele abonnementen maandelijks aanpasbaar te maken. Zolang je een paar weken van tevoren de wijziging aangeeft heb je de volgende maand zoveel data als je wilt.

Ook maken we het mogelijk MB's te delen met andere mensen uit hetzelfde huishouden. Dit gaat na het doorgeven direct in. 

Voor wie per direct data nodig heeft blijft de 1GB bundel beschikbaar.


Monopolie? Er zijn wel 20 aanbieders op de mobiele markt. (overigens maar 3 netwerken)

Kan ik dan obv m’n KPN abonnement tijdelijk meer data aanschaffen ?

hoe?


@Paul W ik begrijp dat als je plotseling heel veel extra data nodig hebt dat 1GB mogelijk niet genoeg is. Wel proberen we op veel manieren het makkelijk te maken voor wie extra data nodig heeft.

Dit doen we onder andere door Hussel mobiele abonnementen maandelijks aanpasbaar te maken. Zolang je een paar weken van tevoren de wijziging aangeeft heb je de volgende maand zoveel data als je wilt.

Ook maken we het mogelijk MB's te delen met andere mensen uit hetzelfde huishouden. Dit gaat na het doorgeven direct in. 

Voor wie per direct data nodig heeft blijft de 1GB bundel beschikbaar.

@Bram_ 

je geeft aan dat KPN “het op veel manieren makkelijk wil maken” om extra data aan te schaffen.

wat is hier makkelijk: op het moment dat je op vakantie bent kunnen kiezen uit verschillende data bundels, of een maand eerder niet vergeten je abonnement aan te passen, je te moeten verdiepen in de verschillende abonnementsvormen en de “kleine lettertjes” en een maand later weer niet vergeten dit weer terug te draaien (als dit volgens de kleine lettertjes nog wel kan)?

 

 


Ik verhoog altijd de maand voor een vakantie m'n bundel. Dan gaat dat in bij de volgende factuurperiode nml de maand van de vakantie. En daarna verlaag ik 'm weer. Dat is goedkoper dan die losse bundels waren.

Bij Hussel kun je verlagen tot 0 GB en bij de oudere abonnementen niet lager dan waarmee je begon. Omhoog/omlaag kan via je MijnKPN app.


Ik verhoog altijd de maand voor een vakantie m'n bundel. Dan gaat dat in bij de volgende factuurperiode nml de maand van de vakantie. En daarna verlaag ik 'm weer. Dat is goedkoper dan die losse bundels waren.

Bij Hussel kun je verlagen tot 0 GB en bij de oudere abonnementen niet lager dan waarmee je begon. Omhoog/omlaag kan via je MijnKPN app.

Monopolie? Er zijn wel 20 aanbieders op de mobiele markt. (overigens maar 3 netwerken)

Kan ik dan obv m’n KPN abonnement tijdelijk meer data aanschaffen ?

hoe?

Met monopolie bedoel ik: kun je dan obv je KPN abonnement WEL tijdelijk data uitbreiden bij een andere databundel aanbieder dan de KPN?

zo ja hoe?

 


kun je dan obv je KPN abonnement WEL tijdelijk data uitbreiden bij een andere databundel aanbieder dan de KPN?

Nee, natuurlijk niet. U heeft een contract met KPN. Maar dat iets niet kan wil nog niet zeggen dat da iets met monopolie te maken heeft.

Uw bundel tijdelijk uitbreiden kan gewoon bij KPN. Maar u moet het wel tijdig doen. Nieteens dag van te voren.