Skip to main content

Beste kpn

 

Ik heb voor onze vakantie een 10g kaart gekocht zodat wij hiermee in franrijk konden internetten omdat de wifi daar weg slecht is  nu ben ik een week verder en hebben we de melding gehad dat we de kaart voor 100%hebben verbruikt. We kunnen nog wel internetten maar dat is zo enorm traag en tv kijken zit er helemaal niet in. Ik vind t vreemd dat na 1 week de 10g  al op is 

 

Hallo @Gimi1971 

 

Het ligt er helemaal aan wat je doet.

Voor een beetje browsen is het ruim voldoende, met filmpjes kijken is die 10GB zo weg.

Heb je toevallig ook laptops op die WiFi zitten, er zijn afgelopen week weer een paar updates geweest van Windows, dus dat kan ook best aardig wat data verbruiken.

Als het alleen via mobieltjes is zou je op die mobieltjes ook moeten kunnen terugvinden wat zoveel data heeft verbruikt.

Misschien heb je ook Cloud synchronisatie aanstaan, die je foto's en filmpjes automatisch upload, dat kan ook best veel data zijn, vooral filmpjes.

 


We hebben t gebruikt voor netflix en tv kijken. We waren in de veronderstelling dat we dat met die 10g wel 3 weken konden doen. Blijkbaar niet. Is dit wel mogelijk om te regelen of heb ik nu pech en kan ik alleen nog vertraagd browsen


Het is alleen voor verbruik op de Samsung ipad


Hallo @Gimi1971 je kunt binnen je mobiel ook instellen 'data besparing aan' en binnen diverse onderdelen van Google Play, WhatsApp etc. aanvinken dat bepaalde zaken niet mobiel of uitsluitend via wifi uitgevoerd mogen worden.

Bij het afspelen van video's en films een lagere kwaliteit kiezen, scheelt ook ontzettend veel bandbreedte.

Voor nu een extra databundel aanschaffen, want als je door je data heen bent zakt de internetsnelheid naar een basaal niveauzodat je alleen kunt SMS'en en mailen zonder plaatjes.

Succes

 


Heb je een ook een abonnement met unlimited data of alleen die prepaid?

Indien unlimited abo, dan zou je die mobiel als hotspot kunnen gebruiken maar dan kan je ook maar max. 25GB gebruiken.

Als je 2 KPN abonnementen hebt (moeten dan op hetzelfde adres geregistreerd staan) waarvan 1 unlimited, dan zou je vanaf die unlimited 50GB kunnen delen met het andere abonnement en dan die kunnen gebruiken als hotspot.

 

Bij alleen prepaid dan moet je een nieuwe bundel aanschaffen en zoals @JanD al zei alles in een lage resolutie afspelen.


Dank voor jullie info  we hebben thuis ook een abonnement en voor vakantie hadden er een 10g kaart gekocht. Weten wij veel dat die zo op is als je tv en netflix kijkt. Weer wat geleerd


@Gimi1971 Welkom op het KPN forum! Ik zie dat Jan en Ge Sp je van goed advies hebben voorzien. Het klopt inderdaad dat erg rap kan gaan met data wanneer je video streamt. Dat kan in het geval van Netflix oplopen tot 6 a 7 GB per uur. Voor tips voor databeperking kun je op deze pagina kijken. Mocht je nog vragen hebben laat het dan weten!