Skip to main content

Als ik 112 bel krijg ik de melding “dit nummer is niet in gebruik”.

Alle andere telefoonnummers zijn gewoon bereikbaar.

Dit is sinds een paar dagen, maar waarschijnlijk al veel langer.

De klantenservice zei dat ze niet weten hoe dit kan en dachten dat de politie mijn telefoonnummer blokkeert, Ik heb de politie gesproken en daar werd mij verteld dat mijn nummer niet geblokkeerd is.

De spoed is inmiddels voorbij en ik heb met de telefoon van mijn vrouw kunnen bellen (ook KPN).

Wat nu?

Hallo @basmetvraag, wat een bijzonder vervelende situatie. Ik snap volkomen dat je daar graag duidelijkheid over wil hebben. Ik ken eigenlijk geen situatie waarbij de politie een dergelijke blokkade plaatst.

Ik wil je graag een aantal suggesties meegeven:

  • Heb je in de instellingen van het toestel gekeken of daar het nummer (per abuis) is geblokkeerd? 
  • Je kan even testen wat jouw nummer doet als je de simkaart in een ander toestel plaatst

Als dat niet werkt dan kun je altijd even weer terugbellen naar 0800-0402, en dan aangeven dat je een storingsmelding voor de technische dienst wil laten aanmaken. 

 


Zit je niet verbonden achter een andere telefoniecentrale, of gaat je lijn linea-directa door naar KPN?


@AriënC

Ik bel gewoon mobiel, dus niet achter een andere centrale.

 

@Remco van KPN 
Ik zal de klantenservice nogmaals bellen met het verzoek een storingsmelding voor de technische dienst te laten aanmaken.
Het nummer 112 was niet geblokkeerd in mijn telefoon.


Dat lijkt me ook wijsheid Bas, dit is te belangrijk in mijn ogen om niet te werken. Ik hoop dat er snel een oplossing voor handen is!