Skip to main content

nummer 1883 wat een doorschakeldienst blijkt te zijn zoals ik hier lees, maar deze staat niet in recent gebelde gegevens wel op mijn rekening is dan toch ook vreemd.

krijg je te horen dat je deze ook kunt blokkeren maar hoe doe je dat zonder het nummer te bellen?

Hallo @RobertvS, welkom! Ik snap dat je daar meer duidelijkheid over wilt. Kosten voor het bellen naar een doorschakeldienst als 1883 worden natuurlijk niet zomaar in rekening gebracht. Als dit op de factuur staat, dan is het vrij zeker dat er ook daadwerkelijk naar dit nummer is gebeld. Als je dit zelf niet herkent, dan zou het mogelijk kunnen dat iemand anders met jouw telefoon heeft gebeld en het nummer daarna uit de belgeschiedenis heeft verwijderd. Ik zeg niet dat dit het geval is, maar het is een mogelijke verklaring.

Goed, dat gezegd hebbende kijk ik natuurlijk graag even met je mee achter de schermen. Gaat het om mobiel of om vaste telefonie? Als het gaat om vaste telefonie, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en KPN Internet klantnummer? Als het om mobiel gaat, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Hallo Denise,

 

terugkomende op uw antwoord, er is door niemand anders met het betreffende mobielnummer gebeld naar 1883. dit abonnement wordt gebruikt door mijn dochter en zij heeft er zelf ook al over gebeld dat er een vreemd nummer op de factuur stond welke zij niet gebeld heeft. al onze mobiele telefoons zijn beveiligd met pincodes. wachtwoorden of patronen, juist ter voorkoming van misbruik.

alle mobiele abonnementen en overige info is ingevuld in mijn profiel


Ik zie op de factuur en in het systeem dat er twee keer gebeld is met 1883, allebei op 6 december. Ons systeem registreert alleen verbruik dat ook daadwerkelijk plaats vindt. Een uitgaand telefoongesprek wordt niet zomaar genoteerd. Er heeft dus iemand met 1883 gebeld. Het nummer 1883 is een doorschakeldienst. Je kunt dit nummer bellen als je een telefoonnummer niet weet en zij zullen jou dan doorschakelen naar het bedrijf dat je zoekt. Dit nummer zit ook vaak achter de ‘Bel nu’ knop op websites als je zoekt op een telefoonnummer van een bedrijf (behalve op de website van het bedrijf zelf). Heeft jouw dochter misschien op zo'n soort knop gedrukt omdat ze op zoek was naar het telefoonnummer van een bedrijf?

Voorbeeld ‘Bel nu’ knop op klantenservicevinden.nl

 


Beste Denise,

Zoals ik al eerder aangaf alsmede mijn dochter die dit nummer gebruikt is NIET gebeld naar enig doorschakeldienst!

Vaker is voorgekomen dat op een rekening een nummer staat terwijl er niet naar gebeld is geweest. Ergens zit een lek in jullie systeem is mijn conclusie. Hiermee beëindig ik ook deze discussie.