Skip to main content

Beste klantenservice, 

 

Na aanschaf van een tablet wilde ik graag een tweede simkaart aanvragen, zodat ik eenvoudig kan switchen tussen netwerk/ bellen op mijn telefoon en tablet.

Ik zal vast iets verkeerds hebben gedaan, want toen ik mijn 2e simkaart wilde activeren, werd de 1e uitgeschakeld. Nu heb ik alsnog 1 simkaart.

Hoe kom ik op een juiste manier aan een duo simkaart? 

 

Bedankt alvast!

Beste klantenservice, 

 

Na aanschaf van een tablet wilde ik graag een tweede simkaart aanvragen, zodat ik eenvoudig kan switchen tussen netwerk/ bellen op mijn telefoon en tablet.

Ik zal vast iets verkeerds hebben gedaan, want toen ik mijn 2e simkaart wilde activeren, werd de 1e uitgeschakeld. Nu heb ik alsnog 1 simkaart.

Hoe kom ik op een juiste manier aan een duo simkaart? 

 

Bedankt alvast!

 

Om te beginnen is dit niet de klantenservice, maar het forum van KPN.

Hier helpen klanten elkaar en een moderator (medewerker KPN) kijkt mee en helpt ook.

 

Vul je gegevens in je account van dit forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderator je verder helpen.

 

Je kan ook, gratis, bellen met 0800-0402

 

Of chatten, zie hier. 


Voor je tablet heb je een zogenaamde 097-simkaart nodig (data-only en mag je daar geen 06-simkaart voor gebruiken, let daar op als je die bestelt @Syb87 met een bijbehorend abonnement.


Je kan voor je tablet ook gewoon het Hotspot op je telefoon aanzetten als je buiten je eigen wifi bent. Die Hotspot creëert een wifi '’netwerk'’ mbv het 4G/5G bereik van je telefoon. En deel je op die manier die bundel met je tablet.


Bedankt voor de reacties allemaal! 

Het is mij helaas nog niet gelukt om dit te regelen. Helpdesk gebeld maar de bot vebreekt de verbinding nadat ik aangeef een duo sim te willen hebben met de mededeling dat dit in de ‘Mijn KPN omgeving te regelen is’.

 

Is duo sim mogelijk voor niet zakelijke kpn accounts?


Bedankt voor de reacties allemaal! 

Het is mij helaas nog niet gelukt om dit te regelen. Helpdesk gebeld maar de bot vebreekt de verbinding nadat ik aangeef een duo sim te willen hebben met de mededeling dat dit in de ‘Mijn KPN omgeving te regelen is’.

 

Is duo sim mogelijk voor niet zakelijke kpn accounts?

Ja. Maar ik vraag me af of u niet al een duo simkaart heeft. Want bij een duo simkaart kunt u ze niet beide tegelijk gebruiken. Dat weet u?


Beste @Syb87, welkom! Ik zie dat de community je al goed op weg geholpen heeft. Een kort overzicht en nog wat extra informatie:

 

Om te beginnen is dit niet de klantenservice, maar het forum van KPN.

Hier helpen klanten elkaar en een moderator (medewerker KPN) kijkt mee en helpt ook.

 

Vul je gegevens in je account van dit forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderator je verder helpen.

Je kan ook, gratis, bellen met 0800-0402

Dit klopt! 

Voor je tablet heb je een zogenaamde 097-simkaart nodig (data-only en mag je daar geen 06-simkaart voor gebruiken, let daar op als je die bestelt @Syb87 met een bijbehorend abonnement.

Dit klopt ook. Een 06-nummer is bedoeld voor in een mobiele telefoon. Als je een speciale simkaart voor in je tablet wilt, dan mogen wij daar alleen een 097-nummer voor aanbieden. Daar staat dan ook een mobiel internet abonnement op. 

Je kan voor je tablet ook gewoon het Hotspot op je telefoon aanzetten als je buiten je eigen wifi bent. Die Hotspot creëert een wifi '’netwerk'’ mbv het 4G/5G bereik van je telefoon. En deel je op die manier die bundel met je tablet.

Natuurlijk is dit een uitstekende optie. Zo heb je geen extra simkaart nodig en maak je alsnog gebruik van het mobiele internet van jouw mobiele abonnement.

 

Als laatste nog het volgende: als je inlogt in de MijnKPN app, kan je op jouw nummer klikken. Je komt dan in een nieuw scherm waar onder ‘beheer’ ‘Simkaart’ staat. Vervolgens klik je op simkaart vervangen en daar kan je, na verificatie, kiezen voor een gewone of een duosim.