Skip to main content

Hoi hoi,

kwam er gisteravond achter dat ik een raar berichtje heb gehad van een 33 nummer die me de verificatie code van whatsapp stuurde. 
 

In alle stomheid het nummer gebeld, en er is opgenomen. Heel stom.

klein beetje bezorgd over, iemand enig idee of ik stappen moet ondernemen?

Alvast bedankt..

Ik zou me geen zorgen maken. Wel raad ik aan om 'Verificatie in twee stappen' in Whatsapp aan te zetten als je dat nog niet gedaan hebt. 


Beste @Cazey 

Ik ben het helemaal eens met @AriënC dat je niet gelijk in paniek moet raken, en je ook geen zorgen hoeft te maken, ook al begrijp ik je reactie absoluut!

Kun je het 33 nummer in zijn geheel plaatsen, waarna je per ongeluk hebt gebeld?
Alleen 33 nummer zegt mij namelijk weinig tot niets.

Die activatiecode kreeg je uit het niets?
Of was je toevallig bezig om een Whatsapp account aan te maken?

Ik hoor het graag van je!


Bedoel je met 33-nummer misschien een nummer met +33 als voorvoegsel? Dat is Frankrijk. 

Iemand probeert waarschijnlijk lukraak whatsapp nummers over te nemen, maar omdat je de verificatiecode niet hebt doorgegeven (sowieso nooit doen) is er niets aan de hand. Het kan ook nog zijn dat diegene de landcodes per ongeluk vereerd heeft ingetypt (31 is Nederland).

Als je al niet de raad van @AriënC hebt opgevolgd, zou ik alsnog de tweestapsverificatie instellen. Dan kan iemand nog moeilijker je account overnemen dan nu al het geval is.