Skip to main content

Wat is de reden dat mijn telefoon continu schakelt tussen geen service E 3G en soms 4G 

Hallo @Desecond , dat ligt dan aan de kwaliteit en/of drukte van de verbinding met de zendmast waar je op dat moment verbinding mee hebt.

 


Hoi @Desecond

Welkom op ons Forum. Niet fijn dat je toestel schakelt tussen de verschillende mobiele netwerken en je soms geen service hebt. Je toestel zal altijd met het sterkst beschikbare netwerk proberen te verbinden, dat kan dus ook een 3G of 2G netwerk zijn. Op zich is dit schakelen dus normaal. 

Ervaar je overal waar je bent dat je toestel voortdurend moet zoeken naar netwerken en heb je geregeld “geen service”, dan lijkt er toch iets niet goed te gaan. De oorzaak hiervan ligt dan niet bij ons netwerk, maar bij je toestel of je simkaart. Welke van de twee het is, kan je achterhalen door je simkaart in een ander (geleend) toestel te testen en andersom.

Werkt je simkaart ook in een ander toestel niet goed (en een andere simkaart in jouw toestel wel), dan kan je via MijnKPN gratis een vervangende simkaart aanvragen.

Werkt een andere simkaart in jouw toestel niet goed (en werkt jouw simkaart in een ander toestel wel goed), dan is er een probleem met je toestel. Je kan je toestel dan ter reparatie aanbieden via de Reparatieportal


Hallo @Desecond

Ik heb niet meer iets van je vernomen, dus ik ga ervan uit dat je met de gegeven reacties voldoende informatie hebt ontvangen en hiermee verder bent gekomen. Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, geef het gerust aan. 


Hallo @Desecond

Ik heb niet meer iets van je vernomen, dus ik ga ervan uit dat je met de gegeven reacties voldoende informatie hebt ontvangen en hiermee verder bent gekomen. Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, geef het gerust aan. 

Hoi heine, helaas niet verder gekomen. KPN geeft aan dat de dekking goed is, maar ook met de tv heb ik daar problemen. Thuis heb ik er geen last van dus ligt niet aan mijn toestel of de Sim kaart. De dekking is minder goed als dat er gezegd wordt. Heel jammer . Meer mensen klagen al over het slechte ontvangst , en willen al over naar n andere provider. Kpn zou toch juist n goede dekking moeten hebben? Het gaat om het gebied waar camping Bakkum ligt . Zeeweg Castricum aan zee . Hopelijk komt daar verandering in.


Dag @Desecond

Wanneer je slechts op één locatie ervaart dat je toestel overschakelt tussen 3G en 4G, is de conclusie juist dat dit niet aan je simkaart of toestel ligt. Wij hebben een landelijk dekkend 4G-netwerk, dit betekent echter niet dat je altijd een 4G verbinding zal hebben. Er kunnen immers helaas niet overal zendmasten geplaatst worden, in natuurgebieden en op zee kan dat bijvoorbeeld niet, dus dat heeft invloed op het bereik dat je ervaart. Zoals aangegeven zal je toestel zal altijd met het sterkst beschikbare netwerk proberen te verbinden, dat kan ook een 3G of 2G netwerk zijn. 

Verder geef je aan met de tv problemen te hebben. Ik neem aan dat je hier op Digitenne doelt, maar mocht je wat anders bedoelen, geef het dan gerust aan. Digitenne maakt gebruik van de DVB-T2 techniek en geen gebruik van het mobiele 2G/3G/4G netwerk, dit staat dus geheel los van het mobiele bereik en van het overschakelen van je toestel naar 3G. Op het adres van de betreffende camping (dat ik via een zoekmachine gevonden heb), is jammer genoeg geen DVB-T2 signaal beschikbaar, dus valt daar helaas geen Digitenne ontvangst te verwachten. Voorlopig zal dit waarschijnlijk niet veranderen. 


Dat is vreemd , want er is wel ontvangst met digitenne. Alleen op de ene plek beter als op de andere plek. En als er n vliegtuig over komt  dan heb je storing. Dat was met de oude digitenne kastjes en met de nieuwe ook . Volgens n medewerker van kpn kantoor is de dekking juist goed. Iedereen lult maar wat 😒


Bij mijn zoekopdracht, kwam ik er op uit dat de betreffende camping gevestigd is op 1901NZ huisnummer 31. Er is binnen KPN maar één systeem dat de dekking van Digitenne nakijkt, en volgens dat systeem valt er geen Digitenne ontvangst te verwachten op het betreffende adres van die camping. Misschien heb je de eerdere medewerker naar een ander adres laten kijken. Hoe dan ook: als je toch (gedurende de meeste tijd dat er geen vliegtuig boven je is) Digitenne ontvangt daar, is dat dus in feite een meevaller, want zoals aangegeven valt daar eigenlijk geen goede Digitenne ontvangst te verwachten. 

Ik hoop je zo in ieder geval wat meer toelichting te hebben gegeven. Mochten er toch nog vragen zijn, stel die gerust. 


Reageer