Skip to main content

Wij hebben 2 Iphone 11’s. Op 1 werkt de 3G en 4G niet en op de andere wel. Wanneer de simkaart uitgewisseld wordt, werkt het wel. Ligt het aan de telefoon?

Hallo @Sb1976 

De simkaart die het niet doet in het éne toestel, doet die het wel in het andere toestel?

Maar hoe zit het met de andere simkaart? Doet die het wel als je die omwisselt?

M.a.w. een volledige "kruistest” om vast te stellen waar het probleem zit: simkaart of toestel.


Oudere simkaarten, ouder dan een jaar of 8 ofzo, ondersteunen 4G en hoger niet. Maar tot 3G. En 3G is niet meer in de lucht dus komen die nu niet meer verder dan 2G (=GSM).

Dus als je het probleem hebt met één betreffende simkaart, ongeacht het toestel, zal dat het probleem zijn.


Hallo @Sb1976 

De simkaart die het niet doet in het éne toestel, doet die het wel in het andere toestel?

Maar hoe zit het met de andere simkaart? Doet die het wel als je die omwisselt?

M.a.w. een volledige "kruistest” om vast te stellen waar het probleem zit: simkaart of toestel.

Dank voor je reactie. Het toestel dat wel werkt beschikt over een esim. Kan dus niks uitwisselen naar het toestel wat niet werkt. Overigens heb ik op dit toestel ook de esim geprobeerd maar dit werkte ook niet.


Oudere simkaarten, ouder dan een jaar of 8 ofzo, ondersteunen 4G en hoger niet. Maar tot 3G. En 3G is niet meer in de lucht dus komen die nu niet meer verder dan 2G (=GSM).

Dus als je het probleem hebt met één betreffende simkaart, ongeacht het toestel, zal dat het probleem zijn.

Dank voor je reactie. De simkaart is een maand oud. 


@Sb1976 doorloop in dat geval even de stappen om internet opnieuw in te stellen. Laat je weten of het daarmee gelukt is?


@Sb1976 doorloop in dat geval even de stappen om internet opnieuw in te stellen. Laat je weten of het daarmee gelukt is?

Beste Bram, dank voor je reactie. Dit heb ik ook al een aantal keren geprobeerd maar werkt helaas ook niet.


@Sb1976 wil je in dat geval je profiel invullen? Vul daarbij specifiek het klantnummer in van het nummer dat niet werkt. En het simkaartnummer dat daarbij hoort. 

Mocht je de mogelijkheid hebben wil ik je ook nog vragen een andere werkende simkaart in het toestel te doen. Met een e-sim gaat dit niet zomaar. Maar het is wel de beste test om te zien of het toestel zelf nog goed werkt. 


Dank voor je reactie. De simkaart is een maand oud. 

Met diezelfde simkaart in een andere telefoon krijg je wel verbinding met 4G. ( 3G is uit de lucht ).

Wanneer de simkaart uitgewisseld wordt, werkt het wel. Ligt het aan de telefoon?

Dat lijkt me dus wel. Best met die defecte 11 even langs een Apple Store of anders 'gewone’ belwinkel.


Het probleem zat inderdaad in het toestel. Ligt nu bij Apple.

 

Bedankt allen!

 


@Sb1976, Hoe is het uitendelijk afgelopen met jouw iPhone 11?

Heb je die al terug van Apple?


Na een hoop gedoe (je moet wel bij KPN zijn etc.) heb ik uiteindelijk na 7 weken een nieuw toestel gekregen.

Helemaal geen problemen meer sindsdien!


Na een hoop gedoe (je moet wel bij KPN zijn etc.) heb ik uiteindelijk na 7 weken een nieuw toestel gekregen.

Helemaal geen problemen meer sindsdien!

Dus jouw iPhone 11 is vervangen door een nieuwe iPhone 11 en daarmee ervaar je geen problemen.

Welke iOS versie, baseband versie en modem versie draait jouw iPhone 11?


Hai, ik zit nu al sinds eind juni zonder 4g op mijn iPhone 11 (Nu inmiddels de hele tijd mijn Samsung mee als hotspot). Ik heb sim only bij simyo, zit al de hele tijd met hun ook te appen maar daar schiet het niet mee op.

 

Ik hoop dat Simyo klanten ook iets van een oplossing krijgen.


Hi @Roykuh. Ik zie dat je ook al in het iPhone 11 topic actief bent. Mogelijk hebben ze het daar ook aangeraden, maar Simyo heeft een eigen iPhone 11 topic


Mijn Iphone 11 werkt zo goed als niet sinds eind juli dit jaar. Gaat over op Edge, 2G en geen mogelijkheid vaak om te kunnen bellen en geen of heel traag netwerk. Is gewoon absoluut onwerkbaar terwijl dit mijn zelf betaalde werktelefoon is. Is net 1 jaar 3 mnd geleden door mij gekocht dus ook geen optie 123 om een nieuwe andere telefoon te kopen. Ik hoop op ontvangst van compensatie ondanks dat de SIM kaart op naam van mijn werkgever staat. Ik ben zelf namelijk de gedupeerde. Niet onderweg op hotspot kunnen werken terwijl ik met woon werkverkeer 3 uur reistijd heb en normaal gesproken in die uren kan doorwerken en zelfs met pech met mijn auto langs de weg gestaan en niet kunnen bellen voor pechhulp. Om wat ‘ongemakken’ te noemen. 


@Astrid Bakker, Heb je het iPhone 11 topic al bezocht?

In dat topic kan je het onderstaande lezen.

Doe dat dan ook in dat topic.


@Astrid Bakker Heb gaat dus om een zakelijke aansluiting bij jouw?


Ik heb ook problemen met de data en bellen op de iPhone 11, deze werkt soms wel en soms niet ook al veel geprobeerd. Met mijn 14 pro nergens last van. Heb nu ook e-Sim geprobeerd heeft het wel iets verbeterd maar niet zo snel en goed als het hoor te zijn. Ook valt de verbinding soms nog steeds weg.


@Wout Achterhuis Zie het groene vlak en daar staat een link naar het juiste topic