Skip to main content

Sinds december 11 overgestapt van XS4all (internet + tv) en Tele2 (4 mobiel sim only) naar KPN.

Internet en tv werkt prima. Maar de mobielen helaas niet.

Alle 4 mobiles; 1 x One Plus 6T, 1 x One Plus 3, 1 x Huawei P10 en 1 x Samsung M31 allemaal met sim only contracten werken gewoon niet.

Bij elke toestel is het van binnen thuis bijna niet mogelijk om te bellen of om gebeld te worden.

Gespreken worden niet verbonden, of gesprekken vallen in eens spontaan weg midden in het gesprek. Elke keer krijgen wij de waarschuwing “ Geen mobiel netwerk aanwezig”.

De icon voor netwerk geeft aan 1 puntje en meestal geen puntjes te zien en geen 4g.

Dit blijkt ook vaak buiten ook te gebeuren – mijn vrouw bijvoorbeeld kan haar mobiel niet gebruiken voor haar werk, door hetzelfde probleem.

Binnen huis – maakt niet uit waar wij staan, beneden of in het zolder of ook in het tuin – 8 van 10 keer het melding, “Geen mobiel netwerk aanwezig”.

Wij wonen in Almere Buiten – mijn vrouw werkt n Almere Poort – ons huis is 30 jaar oud,, dus geen nieuwebouw.

Voordat wij zijn met KPN gestart hebben wij contracten met Tele2, T-Mobile en ook met Youfone.

Bellen van thuis was probleemloos, altijd een betrouwbare netwerk die werkt, altijd!

Sinds december tallozen keer met KPN gebeld – altijd bezorgd en luisterende mensen die vinden het “Vreselijk – en dit kan niet, ik ga hier echt iets hier voor u doen” – “U wordt terug gebeld door een collega en die gaat dit voor u oplossen….” – “Mijn collega heeft u geprobeerd te bellen…. Maar u neemt niet op” (Nee dat klopt, mijn mobiel (sim kaart) werkt niet!!! Weet je nog?).  “ah…mijn collega gaat u een sms steuren met pincode zo dat u hem kan direct bellen” of “Mijn collega neemt contact met u op via de email en gaat u verder helpen ”   Tot heden nog niet een keer gebeld, geen sms’n geen pin codes, geen emails……

1 keer in contact toen ik aan de lijn was met technische ondersteuning – die steurde wel een mail met de vraag een aantal voorbeelden van Mislukte gesprekken door te steuren met tijd, nummer en datum – dit al twee keer gedaan en helaas nooit meer terug gehoord van de man.

In de laatste maand mijn vrouw Covid +’ve gediagnoseerd, dus wij hebben bijna 2 weken in quarantaine doorgebracht.  Ook in deze moeilijke tijd kon KPN het niet voor elkaar krijgen om ons probleem aan te pakken of de moeite nemen om ons te bellen, sms’n of een mail te steuren…

Blijkbaar De enige dat KPN willen is elke maand geld krijgen voor 4 mobiel sim only contracten egaal als die werkt of niet.

Shame on you KPN!

Ergisteren met kpn gebeld - "u wordt morgen teruggebeld” - weer niet gebeld

Vandaag weer een poging, "Ik zie mijn collega heef t u nummer geprobeerd, maar u neemt niet op...”

Nee - mijn sim werkt niet….. "Mijn collega gaat u straks een mail opsteuren”…… Guess what, heeft niet gedaan. 

 

 

 

Jeetje, @steve_f, wat een verhaal. Wat ontzettend balen ook dat je al sinds de start van jouw abonnement problemen met jouw mobiele abonnementen hebt. Ik kan me goed voorstellen dat je graag een oplossing wilt. Ik begrijp uit jouw bericht dat het probleem al een keer is doorgezet naar onze technische dienst, maar dat je nog wacht op terugkoppeling. Ik kan niets beloven, maar ik kijk natuurlijk graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.


Hi Denise,

Na onderzoek van u technische dienst blijkt er een probleem met een zender mast te zijn.

Heb aantwoord van een van u collega's gekregen en mag ons contacten ontbinden.

 

"Omdat het KPN netwerk op uw locatie niet de kwaliteit biedt die u van ons zou mogen verwachten, wordt u niet gehouden aan de oorspronkelijke looptijd van uw contract.

U kunt daarom, binnen 14 dagen, nummerbehoud aanvragen bij een provider die wel goed bereik biedt op uw locatie. "

 

Ik ben weer aangemeld met tele 2 waar nooit een probleem met ontvangst op deze adres gehad.


Jammer om te lezen dat je ons weer gaat verlaten, maar wel fijn dat deze oplossing geboden is. Hopelijk mogen we je in de toekomst weer verwelkomen. :blush: