Skip to main content

4g werkt voor paar minuten en valt dan weg. Mobiele data aan/uit zetten werkt dan weer voor paar minuten maar is erg frustrerend. Locatie is Frankrijk.

Apn is goed ingesteld. Ander netwerk kan ik niet kiezen. Hoe dit op te lossen?

Dit is al sinds begin vakantie en zou graag Google maps op normale wijze willen gebruiken.

Hallo @MarijnZ ,

Vervelend, maar kennelijk werkt mobiel internet op die lokatie in Frankrijk niet goed. 

KPN is niet verantwoordelijk voor het mobiele netwerk in Frankrijk. 

Het kan ook aan jouw telefoon liggen. Zijn er mensen in jouw omgeving waar 4G wel goed werkt?  


Bedankt voor de reactie. Ja, binnen de familie met dezelfde telefoon en ook KPN zijn er minder problemen. Zelfs in de grotere steden is er slecht internet bereik op Mijn toestel. Mijn vermoeden is mijn telefoon omdat ik af en toe prima bereik heb en dan plots is het weg. Zou ook een overbelast netwerk kunnen zijn waarbij mijn telefoon het onderspit delft wat betreft het oppakken van het 4g signaal?

Ik heb een Nokia 8.

Hoop dat iemand ook deze ervaring heeft en ik het zo kan oplossen.


Hoi @MarijnZ, welkom op ons forum!
We hebben hier ook een handig topic voor! 

Heb je de APN “Internet” of “Portalmmm.nl” ingesteld? Zou je de ander ook eens kunnen proberen en je toestel herstarten? Soms wil het ook helpen de simkaart er even uit te halen en er opnieuw weer in te doen.
Wat voor google maps nog wel een eind kan helpen is (via wifi) de kaart/route te downloaden. Als de verbinding dan slecht/weg is heb je daar wat minder last van.


Ondertussen weer thuis en nergens meer last van. Leek er op dat op drukke momenten ik geen stabiel 4g had. In de vroege morgen en late avond was het een stuk stabieler. Bedankt zover... Topic kan gesloten worden.


Dit heeft iets te maken met het toestel (Nokia 😎. Ik ondervind dezelfde problemen in Frankrijk. De nokia8 werkt in Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland prima alleen Frankrijk levert het gedoe op. Standaard staat een kpn sim onder “Internet” ingesteld ““Portalmmm.nl”” heb ik nooit geprobeerd. Dit probleem speelt voor mij al 3 jaar.