Skip to main content

Beste KPN, 

heb vandaag mijn nieuwe simkaart geactiveerd en in mijn telefoon gestoken. Hij vind KPN was als provider maar als ik mijn dataroaming activeer op mijn iPhone en de wifi uit krijg ik geen 4G verbinding. Iemand enig idee?

 

Groetjes Tobias

Iemand enig idee ? 


Hi @Tobias0108,

Ben je momenteel in Nederland of in het buitenland? ‘Roaming’ houdt in dat je in het buitenland gebruik maakt van een buitenlandse provider. Omdat je aangeeft dat je wel KPN kunt selecteren als provider, krijg ik het idee dat je gewoon in Nederland bent, klopt dat? In dat geval is roaming helemaal niet van toepassing, en hoor je gewoon verbinding te maken met ons netwerk.

Je hebt het nu alleen over data, kan je wel bellen en sms’en? Of lukt dat ook niet? Als het allemaal niet werkt, wil ik je om te beginnen vragen om je toestel even helemaal uit te zetten, even tot 10 te tellen en hem daarna weer op te starten. Klinkt misschien té simpel maar vaak is dit direct de oplossing bij dit soort problemen.

Ik hoor graag of dat bij jou ook het geval is!

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!