Skip to main content

Hallo,

Sinds een aantal weken geleden heb ik best vaak momenten dat ik mijn verbinding met 4G kwijt ben.

Vaak moet ik dan Wifi aan en uitzetten zodat de 4G verbinding opnieuw tot stand komt en meestal verhelpt dat het euvel. Echter gebeurd dit de laatste tijd zo vaak dat het nu wel irritant begint te worden.

Naar mijn idee is het probleem ook meer aanwezig sinds KPN begonnen is met het uitrollen/ activeren van 5G dekking, alhoewel dit ook toeval kan zijn...

Mobiel is al meermaals herstart maar dit heeft tot zover niks uitgemaakt. Ook staat de batterijbesparing niet aan dus de 4G antenne zou verder optimaal moeten werken.

Nu heb ik meerdere posts gezien van mensen met dezelfde issue, alleen uit deze topics valt niet af te leiden hoe het probleem uiteindelijk opgelost wordt, aangezien het meestal intern afgehandeld wordt.

Hebben jullie nog advies/ kan iemand mij helpen met bovenstaand probleem?

 

Dank alvast.

 

Mvg. Niels

Wat bedoelt u precies met dat de verbinding wordt verbroken? Maakt u dan verbinding met 3G/E? Of heeft u dan helemaal geen internet meer? En; wat heeft u al geprobeerd naast het herstarten?

 

Als u zegt dat u handmatig 4G aan en uit moet zetten, lijkt het wel aan het toestel te liggen. En anders het simkaartje. U kunt even hier het stappenplan doorlopen: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/storing-mobiel-internet.htm. Is er een storing of zijn er werkzaamheden op uw adres?

 

Zonee, dan zou ik een kruistest uitvoeren als dat kan (simkaartje in een ander toestel en kijken of het probleem optreedt). Als het probleem zich dan niet voordoet, ligt het aan het toestel. Als het probleem zich daar ook voordoet, kunt u bij de Klantenservice telefonisch/per chat een nieuwe simkaart aanvragen - hopelijk is het dan opgelost.


Het netwerk selecteert automatisch 2G/3G/4G afhankelijk wat beschikbaar is.

Op het moment dat de verbinding verbroken is zie ik een uitroepteken bij het signaallogo verschijnen.

Er is dan geen enkele connectiviteit (dus er wordt ook niks geladen via 3G o.i.d.), bij een quick on/ off -toggle van wifi herpakt hij het wel weer.

Maar goed, ik zal binnenkort de simkaart in mijn oude mobiel stoppen om te kijken of dit probleem daar ook ontstaat. Heb verder ook een duo simkaart actief dus kan ook proberen om mijn tweede simkaart in mijn nieuwe telefoon te stoppen en kijken of dat nog verschil wil maken.

Update hierover volgt dan later deze week. 


Reageer