Skip to main content

Hallo,

Ten eerste excuses als een soortgelijke topic met antwoord er al is, ik heb wel topics met een zelfde soort onderwerp gezien, maar zag geen antwoorden daar 🙂.

Ik heb het volgende probleem: Regelmatig (zo'n 2x in een uur) valt mijn 4g internet weg. dit kan dan 30 seconden duren of soms enkele minuten. Het 4g met een (sterk) signaal blijft gewoon in de hoek staan alsof er niks aan de hand is, maar niks wil laden (websites, filmpjes, chats, spelletjes). En dan opeens doet die het weer. Het gebeurt niet alleen thuis maar op verschillende locaties. Hopelijk is het probleem (en oplossing) bekend!

Ha @Crash1991, welkom! Geen enkel probleem natuurlijk: de community is er om je te helpen 🙂. Ik begrijp dat je op zo'n moment dus wel 4G ziet, maar je geen gebruik meer kunt maken van het internet. Sinds wanneer ervaar je dit? Is er in de tussentijd iets veranderd? Simkaart, toestel, abonnement? Je geeft aan dat je dit op verschillende locaties ervaart. Aangezien we (gelukkig voor ons, helaas voor jou) geen algemene storing o.i.d. hebben, neig ik er naar om de simkaart of het toestel ‘de schuld’ te geven. Heb jij de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te stoppen en eens een dag of twee te testen? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Dan kijk ik ook even mee. 


Hallo @Marcia_ 

Bedankt voor je antwoord, ik denk dat het probleem misschien een maand bezig is. Misschien iets langer, maar voor een flinke tijd dacht ik dat het dat het door slechte verbinding in de omgeving was (heb het in de trein ook wel vaker dat hij op bepaalde punten even wegvalt) maar het gebeurde steeds vaker en ook op plekken waar ik het voorheen niet had. Zover ik weet zijn er geen veranderingen met mijn toestel of abonnement.  Je conclusie klopt inderdaad, hij doet gewoon alsof er wel internet is, maar laad geen pagina's of dergelijke. Als ik in zo'n geval naar wifi schakel doet die het wel weer gewoon.

 

Heb geen extra toestel bij de hand maar kan hopelijk volgende week wel een ouder toestel regelen. In dat geval laat ik wat meer weten. Ik heb de gegevens die je vroeg aan mijn profiel toegevoegd, hopelijk is het probleem (snel) te achterhalen. Bedankt 🙂. 


Laat het inderdaad maar even weten. Ik zie zelf administratief niets geks namelijk! Je zou ook nog via MijnKPN gratis een nieuwe simkaart aan kunnen vragen, dan hebben we dat ook uitgesloten.


Hoe gaat het nu, @Crash1991? Heb je een ander toestel kunnen testen?