Skip to main content

Als ik in België ben valt 4g weg van mijn Samsung S10en als ik terug in Nederland komt blijft 4g weg komt alleen terug als ik telefoon reset heb al met technische dienst contact gehad en die geven aan dat telefoon tussen verschillende providers zoekt en als eerste met Proximus maar dat KPN daar geen contract meer mee heeft om onbekende reden weet iemand hier ook meer van.

Hoi @Hans Kapelle . Je kunt je telefoon ook handmatig met een andere provider contact laten maken. (mits er een andere provider in de buurt zit.)

Wat ik wel verwonderlijk vind is dat je telefoon niet uit zichzelf terug gaat naar 4G in Nederland. Dit klinkt als een issue van het toestel. Wat bedoel je precies met resetten?


Hallo Erwin,

met reset bedoeling uit en aan te zetten, als ik dit doet heb ik wel 4g verbinding.

Even een voorbeeld: ging de grens over netwerk ging over naar Base na 15 min geen netwerk meer. Telefoon uit en aan gezet toen Orange netwerk.dit bij technische dienst uit laten zoeken bleek dat telefoon de tijd dat hij op base stond geen verbinding had maar constant aan het verbinden was, maar dit niet lukte. Zocht als eerste Proximus

Sim kaart in andere telefoon gedaan precies hetzelfde, zelfs vandaag in Nederland problemen Met netwerkverbinding.

heb wel telefoon weg gebracht voor controle maar denk niet dat er wat te vinden is. Heb nog een andere telefoon met kpn Sim en daar hebben we geen probleem mee.

Mvgr,

Hans


Vreemd allemaal. Dus je hebt één telefoon met een eigen (KPN)SIM die op dezelfde locaties helemaal geen problemen geeft? 

De technische dienst die je noemt, dat is onze technische dienst toch? Kan ik daar uit opmaken dat er al eens een ticket voor dit issue is aangemaakt?

Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, laat maar weten. Is die ene SIM trouwens al eens vervangen? 


Dat is de technische dienst van kpn ja die ik bedoel en er is al een ticket van gemaakt en als uitslag was dat kpn een probleem met had met Proximus en dat ze daarom geen gebruik van het netwerk meer kunnen maken. De simkaart is ook al vervangen heeft ook niets gebracht, misschien dat er bij kpn iets geblokkeerd of niet goed staat bij mijn instellingen van deze simkaart omdat andere het wel gewoon doet en overgaat naar andere providers en terug. Ik vind het vreemd dat als ik terug in Nederland komt hij ook niet terug op kpn gaat automatisch.


Hoi Erwin,

Het lijkt hier  wel het zelfde als  bij de gehele KPN als het moeilijk wordt geen gehoor meer gegeven. Een hoop reclame voor 5G en nog niet eens 4G waar kunnen maken:persevere::persevere:

Mvgr,

Hans

 


Excuus, @Hans Kapelle .  Ik heb je voorlaatste reactie gemist.

Als er al een ticket is aangemaakt en daar rolde geen oplossing uit, vrees ik dat ik geen oplossing voor je heb. :-(


Oke Jammer, dus na anderhalf jaar  nog te gaan HEEL SNEL WEG BIJ KPN 

Mvgr,

Hans


Waarom denk jij dat het bij kpn ligt? Ik heb nog niet eerder over dit probleem gelezen en heb het zelf ook niet. 


Hoi hans 

Ik heb een gelijkaardig probleem. Bij mij schakeld hij wel over op Belgisch netwerk. Kom ik in de werkplaats met slecht bereik, of hij gaat over op de WiFi van mijn bedrijf en ik verlaat het pand komt mijn telefoon ook niet met terug op 4G tenzij ik mijn telefoon uit een aan zet. 

Heb ook een telefoon van het werk(VODAFONE) en daar heb ik dit probleem nooit mee