Skip to main content
Beantwoord

4G valt weg in België en komt alleen terug na uit een aanzetten telefoon

  • September 26, 2020
  • 3 reacties
  • 366 keer bekeken

Pietbok
Nieuwkomer

als ik in België ben heb ik nog enige tijd 4G op Proximus.

Na enige tijd 30 minuten tot een aantal uur valt het weg. 

Ik krijg alleen weer 4G nadat ik mijn telefoon aan een uit heb gezet. 

Als mijn 4G weg is en ik kom terug in NL dan schakelt mijn geldontwaarding weet over naar KPN maar 4G komt niet terug. Alleen na aan een uit zetten telefoon.

Voor mijn werk heb ik hetzelfde toestel Samsung A51 maar dan met Vodafone en dan ben ik dit probleem nooit. 

Hoe los ik op? 

Beste antwoord door Natasja

Dag @Pietbok. Welkom hier op het Forum. Op veel plekken is de dekking goed, maar soms moet je je toestel hier even op instellen. Kan je, net over de grens, handmatig een ander netwerk selecteren in plaats van automatisch? Dit wil nog wel eens helpen, omdat het niet altijd zo is dat het automatisch geselecteerde netwerk de beste dekking geeft. Verder ben ik benieuwd of het wel goed gaat als je je simkaart in een ander toestel stopt. Wil je dat eens testen? Op die manier weten we of het aan de simkaart ligt of aan specifiek dit toestel. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2020

Dag @Pietbok. Welkom hier op het Forum. Op veel plekken is de dekking goed, maar soms moet je je toestel hier even op instellen. Kan je, net over de grens, handmatig een ander netwerk selecteren in plaats van automatisch? Dit wil nog wel eens helpen, omdat het niet altijd zo is dat het automatisch geselecteerde netwerk de beste dekking geeft. Verder ben ik benieuwd of het wel goed gaat als je je simkaart in een ander toestel stopt. Wil je dat eens testen? Op die manier weten we of het aan de simkaart ligt of aan specifiek dit toestel. 


Pietbok
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 1, 2020

Hallo helaas kan ik mijn sim niet in de telefoon van mijn werkgever stoppen omdat deze beheert wordt door mijn werkgever en mijn sim dan wordt beveiligd door mijn werkgever. 

Elke keer handmatig schakelen is erg omslachtig in een rijdende auto terwijl wij geen telefoon mogen bedienen in de auto


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • October 2, 2020

Heb je dan eventueel de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel (dan dat van je werkgever) te plaatsen? Op die manier kunnen we namelijk controleren of het aan de simkaart ligt. En zou je toch willen testen of het helpt om je toestel op ‘Handmatig zoeken’ te zetten?