Skip to main content

Goedendag,

onlangs heb ik een nieuw abonnement afgesloten waar 5G erbij in zat. Het probleem is dat ik 5G niet kan activeren in de instellingen van mobiel netwerk.

ik heb een iPhone 12 maar wel een verouderde simkaart. Zou de Sim kaart het probleem kunnen zijn? Kan ik een nieuwe simkaart bestellen waarbij ik mijn nummer behoud?


mvg Benjamin 

Jazeker @Funkyferez , een oudere simkaart zou het probleem kunnen zijn. Voor 5G heb je een nieuwe(re) simkaart nodig. Bij een abonnement kan je een vervangende simkaart aanvragen via MijnKPN met behoud van het nummer. Dit is gratis. Je krijgt een zgn. 3-in-1 simkaart, die past altijd.


Zie de website: https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm

 


De iPhone 12 heeft een andere simkaart, dus bellen 0800 0402 @Funkyferez Anders heb je kans dat je een verkeerde sim krijgt.

  • Dual‑sim (nanosim en eSIM)12
  • iPhone 12 en iPhone 12 mini zijn niet compatibel met bestaande microsimkaarten.

Ik weet dat Apple ‘eigenzinnig’ is @huistijger maar wat is er anders aan?
Je kan kiezen tussen een E-sim of een fysieke simkaart. Een 3-in-1 kaartje past ook in de iPhone.


Ik weet dat Apple ‘eigenzinnig’ is @huistijger maar wat is er anders aan?
Je kan kiezen tussen een E-sim of een fysieke simkaart. Een 3-in-1 kaartje past ook in de iPhone.

Geen idee maar Apple zegt:

  • iPhone 12 en iPhone 12 mini zijn niet compatibel met bestaande microsimkaarten.

Daarom lijkt het me verstandiger dat er even wordt gebeld


Zoals alle moderne telefoons, wil de iPhone 12 een nanosim. Dat is deel 3 in bovenstaand plaatje.


Ik heb geen 12 ik heb de Xr, maar omdat Apple dit specifiek vermeld begin ik te twijfelen.
Maar er is vast wel een KPN medewerker die precies kan vertellen hoe het zit.
Ben nu ook erg benieuwd :sunglasses:


Kijken jullie morgen ook naar het Apple Event van 19:00 tot 21:00 uur Nederlandse tijd?
Wat zou er nieuw zijn? De Apple 13?
En wat nog meer. ben benieuwd, klik de link en je kunt het volgen.


Hi @Funkyferez en @huistijger, wat @RBxx aangeeft klopt als een bus, een iPhone 12 werkt niet met een microsimkaart, maar met een nanosimkaart en dat is het kleinste simkaart deel met het chipje er op. Je kunt dus gewoon een nieuwe simkaart bestellen via de website :blush:


Dank je @Maja_ voor de uitleg.
In mijn Xr zit ook zo'n microsimkaart, vreemd dat Apple dat specifiek bij de 12 vermeldt en niet bij de Xr, maar we weten het nu, waarvoor mijn dank.


Nee @huistijger, het blijft lastig die verschillende afmetingen :wink:
Ook jouw Xr heeft een nanosimkaart, de microsimkaart is een slag groter (nummer 2 op het plaatje).

  • Dual-sim (nanosim en eSIM)
  • iPhone XR is niet compatibel met bestaande microsimkaarten.

bron: https://www.apple.com/nl/iphone-xr/specs/


De  benamingen: (1) Standaard, (2) Micro en (3) Nano.

Uit een oude simkaart (Standaard of Micro) is met een speciale tang ook Nano te knippen. Maar oude sims ondersteunen de nieuwe netwerken niet. Heel oud: t/m 3G, minder oude t/m 4G.
De nieuwste 3-in-1 t/m 5G.

Simkaart waar de formatie gewoon uit te klikken zijn

Â